[kabel] 2 kabelmodems op 1 aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Mijn huisgenoot en ik hebben nu kabelinternet via kabel@ut, dat is een samenwerkingsverband tussen universiteit twente (de isp zegmaar) en essent ( levert de infrastructuur). Dit is opzich best aardig, je kan op het universiteits netwerk ed. maar het is erg traag (64KB down/ 8 KB up). Nu willen we @home nemen. Het mooiste zou zijn als we onze oude aansluiting van kabel@ut zouden kunnen behouden.

Dus mijn vraag is of je 2 kabelmodems kan aansluiten op 1 adres, en zoja hoe moet dat met splitters en kabels e.d.?

Volgens mij moet het kunnen, zoals op deze foto's te zien is:

http://www.student.tue.nl...wmans/Kabelmodems%201.jpg
http://www.student.tue.nl...wmans/Kabelmodems%202.jpg

Maar ons kabel modem (com21) zit net als daar het com21 modem direct op de 'data'aansluiting van het filter aangesloten, met een kabel die je aan beide kanten op een plug schroeft (anders dus dan tv kabel) Op die foto's zitten die andere 3 modems waarschijnlijk mbv 2 tv splitters op de 'tv'uitgang van het filter.

Zijn er dan kabels met aan de ene kant een schroef aansluiting, en aan de andere kant een gewoon 'duw'aansluiting? Of misschien beter nog (ivm tv kijken) bestaat er een splitter met schroefaansluitingen?

Laatste vraagje, als het zou kunnen, is het dan illegaal? het lijkt van niet want je betaalt voor beide. En kunnen ze er achter komen?

Hier komt iets hips te staan

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Het kan in princiepe wel. maar ze zullen het soweiso zien bij de levering/aansluiting.

Qua aansluiting / splitters: een gewone coax splitter kopen die op de schroefaansluitingen past, en daar kan je dan het 2e modem aan hangen....
Maarja, aangezien er altijd een @home gastje komt om de boel te installeren, zal het aan hem liggen of hij het toestaat, of niet...

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik kan natuurlijk gewoon het oude modem in de kast leggen, en er verder niks overzeggen, de man het aan laten sluiten en het dan later de splitter er op doen.
Waar kan je zo'n ding eigenlijk kopen? Gewoon bij de gamma?

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit is al een aantal keer eerder langs geweest.
Zo een topic had je met de search (evt die van acm) wel kunnen vinden.

Hier is er 1 van:
2 kabelmodems in 1 huis

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Die had ik al doorgelezen, ook de thread op got, alleen het was me nog niet helemaal duidelijk hoe ik het in de praktijk moest aanleggen, vandaar deze thread.

Verwijderd

Vannochtend nog gefixt met upc.

Kwamen bij mijn onderburen even chello installeren, maar omdat het hier een beetje vaag verbouwd is, hebben we maar 1 ingaande kabel. Dus mijn kabel werkt niet maar.

Effe met meneer de kabelmonteur gepraat, en deze zei dat het kon, hij mocht het alleen niet aansluiten, omdat het mischien storingen zou kunnen geven. Toe zelf maar even wat kabeltjes en splitter gehaald, was in tot 12.5 euro kwijt, maar het werkt weer.

upc installeerde bij mijn onderbuurman een andere splitter waaruit niet alleen meer radio en tv komt, maar ook een data uitgang, deze uitgang gesplitst, en dat werkt.

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Zijn er ook mensen bij @home waar het zo werkt? En heb Basp, heb jij em ook gesplitst met een splitter met van die schroefdraad, en zoja, waar heb je die dan gekocht?

• Mark_640
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Die schroefconnectoren waar je 't over hebt heten F-connectoren... Die kun je meestal bij de bouwmarkt oid wel kopen in een "consument vriendelijke" variant om 't zo maar eens te zeggen... ;)
Dit betekent dat je ze niet met behulp van een speciale tang op de kabel hoeft te "krimpen", maar dat je ze erop kunt draaien....

Meestal kun je dan bij de bouwmarkt ook wel verdelers kopen met F aansluitingen....

[ Voor 0% gewijzigd door Mark_640 op 27-08-2002 17:14 . Reden: Xtra Info! ]

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Thnx Mark_640 voor je info!
1 vraagje nog, moet ik een 2 Way F Connector Splitter (2WFTNP) of een 2 Way F Connector Splitter Power Passing One Leg (2WFTP) kopen? En kan ik ze er zo opschroeven? want ik zie geen moertje, of moet er ook een kabeltje tussen?

• Mark_640
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

Je moet de gene hebben zonder Power Passing... Er hoeft nml. geen spanning doorheen... ;)

Je zou een verloopje kunnen kopen, denk alleen niet dat de bouwmarkt die heeft, dus het makkelijkst is om er gewoon een stukje kabel langer dan 30 cm tussen te zetten... Waarom 30?? Anders krijg je reflecties e.d. in dat korte stukje....

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ok, dan weet ik nu precies wat ik moet kopen, nu nog 2-4 weken wachten op @home

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
HyperMan schreef op 27 augustus 2002 @ 14:03:
Ik kan natuurlijk gewoon het oude modem in de kast leggen, en er verder niks overzeggen, de man het aan laten sluiten en het dan later de splitter er op doen.
Waar kan je zo'n ding eigenlijk kopen? Gewoon bij de gamma?
maar er is bij die 1e installatie toch zo'n speciaal verdeel kastje geinstalleerd?
je zou toch denken dat het wel opvalt ;)

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Dan zeg ik gewoon dat ik mijn oude aansluiting al opgezegt heb. desnoods laten ik het modem hangen, dan vervangen ze em zelfs denk ik

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
HyperMan schreef op 27 augustus 2002 @ 12:54:

Dus mijn vraag is of je 2 kabelmodems kan aansluiten op 1 adres, en zoja hoe moet dat met splitters en kabels e.d.?
Ik heb ooit bij UPC eens een tweede modem aangesloten voor een klant (ik werk niet voor UPC zelf btw...) en dit was toen wel mogelijk. Alleen is het probleem bij een tweede modem het retour signaal, dit moet namelijk hoog genoeg zijn. Bij de aansluiting van een tweede modem heb je namelijk altijd signaalverlies en is het dus afhankelijk van de signaalniveaus die op je aop. binnenkomen of dit gaat werken.

Sluit het tweede modem in ieder geval tussen de kabel van eerste modem aan met een F-connector tweeverdeler met een demping van 3,6 dB (bijvoorkeur van Tratec). Zorg ervoor als je bij de bouwmarkt F-connectoren haalt dat de binnenste witte isolatie van de coax-kabel tot precies onder de rand van het schroefgedeelte zit. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar de isolatie mag niet uitsteken en je mag in de connector geen 'gat' zien zitten. Gebruik ook uitsluitend dubbelafgeschermde Coax-12 kabel. En dan zou het moeten lukken als het signaal het haalt.

Suc6 >:)

• PolarBear
  • Niet online
:D

Ik betwijfel of ze bij de Gamma een twee weg geschikte splitters kan krijgen van fatsoenlijke kwaliteit.

Verwijderd

Mark_640 schreef op 27 augustus 2002 @ 17:08:
Die schroefconnectoren waar je 't over hebt heten F-connectoren... Die kun je meestal bij de bouwmarkt oid wel kopen in een "consument vriendelijke" variant om 't zo maar eens te zeggen... ;)
Dit betekent dat je ze niet met behulp van een speciale tang op de kabel hoeft te "krimpen", maar dat je ze erop kunt draaien....

Meestal kun je dan bij de bouwmarkt ook wel verdelers kopen met F aansluitingen....

Allemaal heel mooi, maar mijn ervaring is dat de meeste mensen dan gewone goedkope k%^$^%tcoax gebruiken waardoor 2 weken later de connector eraan hangt als je laatste druppel zeik (en daar moet ik een splitter aan hangen :r ).
als je in de mogelijkheid bent om een krimptang te lenen/huren dan moet je dat vooral doen en kan je je coaxconnectoren muurvast knijpen

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Waar haal ik dan zo'n Tratec tweeverdeler? En als ik het goed begrijp moet ik de modems dus zo aansluiten:

filter
|
|- -Modem
|
|
Modem

Pagina: 1