Toon posts:

USB voorin kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt.

Ik heb een kast met voorin wat twee USB, een microfoon en een koptelefoon aansluiting.

Voor die USB aansluitingen lopen twee kabeltjes, zo'n zelfde als voor alle ledjes etc, de kast in, maar waar moet ik deze aansluiten? Bij de aansluitingen voor de ledjes is er geen plaats voor gereserveerd en de aansluiting voor eventuele extra usb poorten die je erbij kunt plaatsen ziet er heel anders uit.

Ook lopen er voor de mic en koptelefoon nog twee pluggen door de kast, die je vervolgens achterin erin moet steken. Maar voor je mic is wel plaats, maar die andere twee zijn voor speakers bedoeld. Is het dan dus OF/OF of is EN/EN ook mogelijk?

Bij voorbaat dank.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
er zit misschien een usb aansluiting op je mobo dat zit er dan zo uit:
code:
1
2
xxxxx
 xxxx

Zit dat er niet, dan kan het niet.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Als het goed is zitten die pinnetjes voor de extra USB-aansluitingen gewoon elders op het moederbord (vaak in de buurt van de PCI-sloten). Check de handleiding van je moederbord voor de juiste plaats.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, die zit er. Maar de stekkertjes van de aansluitingen zien er xxxxx
uit. Er zijn er twee van dus probleem.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
kan je niet ff een piccie schieten van de aansluitingen?

Ik weet dat een USB aansluiting op een mobo 2 rijtjes van 4 pinnetjes moet zijn (oid), dus waarom er in hemelsnaam een zelfde kabeltje aan jouw USB poorten zit als aan de LEDS is mij een raadsel...

Verwijderd

Topicstarter
Het si een Soltek 75drv5. Volgens mij zitten ze, buiten de bovengenoemde, er niet.

Verwijderd

Topicstarter
Een usb aansluiting normaal gesproken is een rij van 4, en een rij van 5 pinnetjes. Die zit er wel maar de twee voor de aansluitingen vand e kast zijn slechts 1 keer 5 pinnetjes.

edit:

Ter info, hetzelfde dus als de aansluiting voor de speaker van de kast, alleen dan 1 pinnetje meer. En daar dus twee van.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een oplossing heeft?

Ook heb ik nog een stekkertje met M/ B SW erop, waar is die voor?

Verwijderd

Zoals SW zegt voor een switch 8)7 je heb ook pw sw (power switch) of reset sw (reset switch) die staan daar ook bij........

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

In de handleiding van het moederbord staat toch duidelijk dat er een normale USB-aansluiting op het moederbord zit. Op de volgende link kun je de handleiding voor de hardware vinden:

handleiding

sterkte!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:06:
Zoals SW zegt voor een switch 8)7 je heb ook pw sw (power switch) of reset sw (reset switch) die staan daar ook bij........
Maar waar moet hij in? Dat het een switch is snap ik. Als je de bovengenoemde handleiding bekijkt, zie je die aansluiting er niet bij staan bij de Complex Header.
In de handleiding van het moederbord staat toch duidelijk dat er een normale USB-aansluiting op het moederbord zit. Op de volgende link kun je de handleiding voor de hardware vinden:
Dat is dus de aansluiting die ik heel de tijd aangaf, USB3 dus. Maar de connector van de usb aansluiting van de kast ziet er dus zo niet uit. Wat wel kan is dat je die er beide opdoet, maar aangezien ze allebei 5 breed zijn, en de aansluiting op het moederbord 5 boven en vier onder, krijgt 1 pin dus geen verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een optie, na vier dagen mag ik wel weer een keer kicken

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
Gewoon kabeltjes doormeten en aan je mobo vastsolderen als je de pinout weet van je mobo connector, anders snoertjes verlengen, achter uit je kast, en gewoon daar in je usb pluggen :)

Verwijderd

Ik heb een dergelijk USB Probleem. Ik heb voorin mijn PC 2 usb ingangen, en achterin eveneens 2. Nou heb ik een usb toetsenbord en usb scanner. Soms, als bv het toetsenbord in 1 van de ingangen voorin mijn pc zit, en de scanner achterin, werkt het toetsenbord niet. Als ik hem unplug, en dan reboot, en na volledig rebooten de usb stekker weer terug steek werkt hij weer wel nadat windows XP een geluidje laat horen. Soms gebeurt dit tijdens het opstarten, niet altijd. Zelf denk ik dat het aan de stroomvoorziening van de usb poorten ligt. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? OS: windows Xp pro, P3 800mhz, 256 mb RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt in ieder geval de stroomvoorziening gevonden voor de aansluitingen voorin... >:)
Pagina: 1