Toon posts:

Maken van een non DOS boot partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de oude compaq Deskpro`s <P2> zit geen echte bios, alleen een opstartscherm waar je wijzigingen kan opslaan. Echter, eigenlijk moeten ze een kleine partitie hebben waar de BIOS opstaat. Bios heb ik gevonden, maar nu nog het maken van een partitie.
Ik heb gelezen dat er programa`s zijn die automatisch een diskette met deze handeling er op, is er iemand die mij verder kan helpen?

Verwijderd

op compaq.com kun je voor elk de deskpro 2000/4000 etc. een diagnostic partition downloaden. Dit is een executable die een bootidisk aanmaakt. Als je start met deze bootflop, maakt ie automatisch een diagnostic partition aan op de PC.

Succes

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Komt de bios niet met een installatie programma die dit voor je kan? Zoals de al eerder genoemde Compaq's.

Verwijderd

Topicstarter
Nog veel beter, ik was al aan het zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik even na moeten kijken

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 12:32 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

Op de oude compaq Deskpro`s <P2> zit geen echte bios, alleen een opstartscherm waar je wijzigingen kan opslaan. Echter, eigenlijk moeten ze een kleine partitie hebben waar de BIOS opstaat. Bios heb ik gevonden, maar nu nog het maken van een partitie.
Ik heb gelezen dat er programa`s zijn die automatisch een diskette met deze handeling er op, is er iemand die mij verder kan helpen?
Die partitie hoeft er niet op. Dit kan ook vanaf floppen (3) ik heb een 4000 en als ik een keer iets moet wijzigen doe ik het vanaf flop. Ook staat er bij compaq een vrij recente rompaq.. Door deze firmware update kon ik ineens ultra-DMA aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Deskpro 2000, 6233MMX, maar het bestand hiervoor schijnt een corrupt file te zijn. Hij extract iig niet, en ik moet absoluut die BIOS hebben!

Verwijderd

http://www.compaq.com/sup...kpro/us/locate/20_62.html

Hier staat de bios ook bij dus dat zou het moeten zijn...

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 12:40:
Ik heb hier een Compaq Deskpro 2000, 6233MMX, maar het bestand hiervoor schijnt een corrupt file te zijn. Hij extract iig niet, en ik moet absoluut die BIOS hebben!
Ik heb zet de 200MMX en kan me herinneren dat ik ook problemen had met de bestanden. Achteraf bleken ze wel correct te zijn, maar er bleek iets anders mis te zijn.
Ik zou er weer eens naar moeten kijken om te weten wat het ook al weer was.

Verwijderd

Topicstarter
HEt programmaatje, zie boven, maakt wel een diskette maar geen diskette die een partitie en een BIOS maakt!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk heeft iemand een of andere ghost CD die dit aan zou moeten maken.. ff proberen maar!
Pagina: 1