• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Nu heb ik 2 keer foto's af laten drukken bij fotoquelle. De eerste keer waren van de 26 foto's er zeker 20 mislukt. Gelukkig kreeg ik geld terug en heb ik ze opnieuw opgestuurd en waren ze allemaal goed. Maar nou liet ik afgelopen week mijn foto's ontwikkelen van de vakantie en nu had ik het weer! Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/plextor.fikker/fotoquelle.jpg

Wie heeft dit ook weleens bij fotoquelle gehad?
Waarom ik nog steeds fotoquelle gebruik is omdat er makkelijke software bij zit. En je kan alle foto's in 1x versturen. Ook kan je bepalen wat er van je foto wordt afgedrukt. Wie weet waar dit nog meer kan?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ziet er idd niet echt fraai uit :) gewoon teruggaan met je afdrukken ofniet?

je ziet tegenwoordig ook steeds vaker van die Digiboxen staan in (foto)winkels, kan je je smartmedia/compactflash/cd-rommetje in douwe .. pics selecteren en een uur laten kan je je foto's ophalen..

is dat niks om een keer te proberen? wel duur volgens mij .. iets van 0,38 per afdruk..

ikzelf heb het nog niet geprobeerd.. binnenkort maar eens doen

misschien mensen met ervaringen hiermee?

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Misschien moet je toch eens HEMA proberen? Heb jij een speciaal reden waarom jij steeds naar fotoquelle gaat?

• Raymond
  • Laatst online: 04-03 09:52
Ik heb net mijn eerste zending van pixum binnen (1 zending dus maar, statistisch niet erg verantwoord dus) en die was prima gelukt.

www.pixum.nl

Ik ben niet zo heel handig met websites (en dat is moderator :X :P ) dus het heeft me een paar minuten gekost om uit te vogelen hoe die albums werken. MAar dat is op zich best leuk: je mag je fotoos daar late nstaan en je kan ze open zetten voor kennissen ed. om ze te laten zien.

kosten per foto zijn 33 ct en per bestelling (onder de 15 euro, boven de 15 is het geloof ik gratis) 2,50 verzenden.

en (en dat is leuk voor jou): ze hebben een programmaatje waarmee je de hele bende kan uploaden. Ik moet je gelijk geven: als je meer dan 5 fotoos wilt versturen is dat toch wel verrekte handig!

En nog iets (er is meer mike!!!) de eerste 10 fotoos zijn gratis (wel zelf verzendkosten betalen). Ik heb daarom een bestellinkje geplaatst van 10 fotoos en dat was prime gelukt (met twee dagen in de brievenbus!!).

Er is nog meer!!!!

Je kan met rabo telebankieren betalen. Dat wist ik eerst ook niet, maar het is echt superhandig! je geeft aan dat je per bank wilt betalen en daarna dat je bij de rabobank zit. Dan kan je via de rabobank site dokken en je hebt meteen betaald en dus sturen ze ook meteen je fotoos op.

* Raymond doet zijn volgende bestelling ook weer bij pixum.

edit:

het is geweldig mike, maar er is nog meer. Ja echt, het schiet me pas net te binnen:

Ze knippen je fotoos af op de maat zoals jij ze opstuurt. Ik heb ook wat fotoos van mijn zusje verstuurd, die ze in de meest vreemde verhoudingen had gecropped. En zonder meersprijs krijg je dus ook verschillende maten fotoos binnen (ik had 10x15 besteld. Ze waren allemaal 10cm hoog, maar dus verschillende lengtes lang).
Leuk extraatje, meestal krijg je ze met witranden.
Hoewel ik me ook kan voorstellen dat je juist witranden wilt, voor als je ze in een fotoalbum wilt plakken bijvoorbeeld. Elk voordeel heb zun nadeel (ofso) :)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb laatst 34 foto's bij het kruidvat laten afdrukken. Er waren een paar foto's die ik iets te licht vond maar dat kan ook aan de jpeg zelf hebben gelegen. Foto's worden netjes op maat gesneden (had 10x15 besteld en kreeg dus 10x13.5). Netzoals boven is het pas de eerste keer maar ben er zeer tevreden over.

Zijn ook niet al te duur 0,27 voor 10x15 en dan 0,88 verwerkingskosten, daarna af te halen bij je lokale kruidvat.

Mijn YouTube kanaal

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Neem anders een kijkje op in de computer totaal waar ze allen 14 adruk centra's hebben getest ... en ze hebben pixum er niet tussen |:( (de eikels)
Maar ja zoals hier boven al wordt gezegd... pixum heeft ook een handig progje voor jouw wensen.
Je hebt eigenlijk ook direct 200MB webspace voor fotoos bij pixum dus dat ik ook weer makkelijk (voor foto's dan)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• PleXtor
Timbos schreef op 27 augustus 2002 @ 12:27:
Misschien moet je toch eens HEMA proberen? Heb jij een speciaal reden waarom jij steeds naar fotoquelle gaat?
Ik heb het een keer bij de hema geprobeerd, maar dat werkt niet handig, 10 foto's per keer uploaden. En had ik eindelijk 10 foto's erin staan was ik bezig met uploaden krijg ik na een kwartier de msg: De pagina kan niet gevonden worden. Grrr :(
Het allerhandigste van Fotoquelle vind ik gewoon het progje! En 27 cent is ook niet erg duur.

Lampje:
Op dit moment heb ik ook foto's bij pixum in bestelling, maar ik zit bij de postbank en het overschrijven van een girorek. naar een bank. nr. duurt wel 3 á 4 werkdagen ;( En het is daar zo dat ze pas je foto's gaan afdrukken als het geld bij hun op de rekening staat.

AcXeller:
Kan je bij kruidvat zelf bepalen wat er van de foto afgedrukt wordt? Of knippen pakken ze daar precies het midden van de foto? Want ik wil geen halve hoofden op mijn foto's!

Maar ik zal vanmiddag even met de foto's terug naar de winkel waar ik ze vandaan heb. Even mun geld terug eisen, want deze zooi hoef ik natuurlijk niet.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je stuurt de foto op met hun java progje en dan drukken zij de foto zo af dat de hoogte het opgegeven formaat is (bv 10x15) waardoor de breedte dus minder groot is (+- 13.5). Dit heeft te maken met het feit dat digi foto's vaak 3:4 zijn en dat echte foto's meestal 2:3 zijn. Je krijgt dus de hele foto afgedrukt en wel, alleen betaal je voor een formaat van 10x15 terwijl je dus uiteindelijk maar 10x13.5 krijgt.

Bij mijn broer werd de foto opgerekt omdat ie 640x480 had ingeleverd. Bij mijn foto's heb ik wel zelf de resolutie aan gepast naar 1180x1574 (ze vragen om 1180x1770) omdat ik wel denk dat je beter zelf kan resizen dan dat zij het gaan doen. Als je grotere formaten inleverd weet ik niet of er dan koppen gaan rollen.

Mijn YouTube kanaal

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben sinds jaar en dag (ok.....heb nu een aantal keren foto's opgestuurd) een tevreden HEMA-gebruiker. Inderdaad, naast rookworsten opwarmen kunnen ze ook nog eens je foto's afdrukken.

Maar nu even serieus. De site van HEMA is imho overzichtelijk, maar niet erg gebruiksvriendelijk. Al je weet wat je wilt is het prima te doen. Het uploaden gaat ook weer niet ideaal, ik heb al een aantal keer een time-out gekregen tijdens het uploaden (dit was dan ook 15,5 MB voor 14 foto's). Oplossing: niet alle 15 tegelijk selecteren, maar 5 tegelijk. De afdrukkwaliteit is goed tot zeer goed, mits je natuurlijk goeie .jpg's aanleverd, op een hoge resolutie.

Ik stuur mijn foto's (om af te drukken op 10x15) op bij een resolutie van 1200x1800 (dwz: de orginelen enigsinds croppen) en opslaan met JPEG-compressie van 1 (of 100%). Zo hou je bestanden over van rond de 1 mb p/s.

Je moet de foto's wel zelf ophalen, dit is natuurlijk geen probleem: de HEMA zit zelfs in Jipsing-Boertange. Mijn laatste serie heb ik op een dinsdagavond geupload, een paar uur (!) later had ik bericht dat mijn order werd uitgevoerd en de volgende ochtend had ik een mailtje dat ik de foto's kon komen ophalen! Hoezo snelle service?

Voor mij is het dus nog steeds de HEMA....

Verwijderd

ik heb m'n foto's bij de hema afgedrukt.. gaat perfect !
Kwaliteit is ook erg goed !!!

Verwijderd

Ik gebruik ook Fotoquelle. Nog nooit een mislukte foto retour gehad...

Verwijderd

Ben eigenlijk ook heel tevreden over Fotoquelle! Perfecte kwaliteit en nog snel + goedkoop ook!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Ik heb nu een aantal keren foto's laten afdrukken bij de hema, en dat werkt perfect. De site is helaas niet erg geweldig, maar ik zet de foto's (in 1800*1200 formaat) op cd(rw), ook omdat ik geen zin heb om met mijn magere verbinding allemaal foto's op te gaan sturen. En de hema zit bij mij in dorp, dus dat is wel zo makkelijk. De foto's zijn meestal ook iets sneller klaar dan 4 dagen. Laatste keer had ik woensdag de cd gebracht, en (als ik het nog goed weet) vrijdag waren ze klaar. Mislukte foto's heb ik nog niet gehad.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-03 07:03

Spikey

Making the web accessible!

Er staat ion de laatste computer totaal een heel artikel over geschreven met beoordelingen van de verschillende bedrijven en de prijzen etc

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• PleXtor
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 17:57:
Ik gebruik ook Fotoquelle. Nog nooit een mislukte foto retour gehad...
Ben gister naar stip drogisterij geweest om geld terug te vragen, doen ze gelukkig helemaal niet moeilijk over. Even praatje met die vrouw gemaakt en die zei dat het niet vaak voor kwam, maar het nu toevallig al 2 keer bij mij voor gekomen :(
Naja ik probeer het nog een keer en dan zullen we zien of ze er nu wel weer goed uitkomen.

Nog iets opvallends van Foto quelle: Stuur je een mailtje met de vraag als je korting kan krijgen als je meer dan 75 foto's laat afdrukken. Dan heb je binnen 5 min. antwoord dat het niet kan. Maar als je een klacht hebt dat je foto's niet goed zijn, dan reageren ze niet! :?
Pagina: 1