Mozilla 1.1 released!

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Daar is die dan eindelijk!! Mozilla 1.1 !!

meer info: http://www.mozilla.org/releases/
download: http://ftp.mozilla.org/pu...a-win32-1.1-installer.exe
nieuwe features en bugfixes (info): http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.1/

Hij start bij mij iets sneller. Verder een zooi bugfixes en een aantal nieuwe features.

[ Voor 0% gewijzigd door Erhnam op 27-08-2002 12:01 . Reden: meer info ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm net 3 minuten geleden nog 'n nightly van de FTP getrokken :D
maar bedankt dat je 't ff meldt, ik ga 'm meteen even installeren

Mozilla 1.1
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.1) Gecko/20020826

hij werkt gewoon fijn, lijkt nogal op de nightly van gisteren :P

weet iemand trouwens waarom hij zoveel later dan gepland is gereleased?
ik gok op de problemen met de mailclient

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

laad tijd van een pagina had wel iets minder gemogen, voor de rest is hij wel redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

En ik zou graag zien dat ie ook laat weten dat er mail is zonder dat Mozilla mail open staat (alleen Mozilla dus)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, want 1.1 beta die ik nu draai wil nog wel eens crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

De icons die nu in sys tray komen, linksboven van venster en in je quick launch van windows komt vind ik dus echt mega-lelijk, dat wordt weer de boel handmatig aanpassen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 1.1a en b deed rabobankieren het niet meer. Met deze versie ook weer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Ff downloaden dan maar. Ik hoop dat ie beter is dan de nightly van vandaag vannacht want die was huilen, open in new tab die nauwelijks werkt, en als er een nieuw tabje verschijnt, laadt ie de pagina niet... naja daar is het ook een nightly voor ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hebben jullie er ook last van dat een pagina met iets van 100reply's echt zwaar lang erover doet om te laden onder Mozilla 1.0?
Dus echt iets van een seconde of 20 max. processor load op een celli500 met 192MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hmm nee op zich niet, behalve dan dat got af en toe wat traag is. Zal het wel schelen hoeveel afbeeldingen er op die pagina staan natuurlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 20:34

QkE

In your face Gnagna

Is ie gewoon over 1.0 heen te installen of is het een goed idee die even te uninstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
NG schreef op 27 augustus 2002 @ 12:43:
De icons die nu in sys tray komen, linksboven van venster en in je quick launch van windows komt vind ik dus echt mega-lelijk, dat wordt weer de boel handmatig aanpassen :|
Ik ben juist blij met deze icons, die andere waren best brak. :)

Verder draait 'ie hier als een zonnetje _/-\o_

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
SiGNe schreef op 27 augustus 2002 @ 12:07:
En ik zou graag zien dat ie ook laat weten dat er mail is zonder dat Mozilla mail open staat (alleen Mozilla dus)
Staat geplanned voor 1.2a (alpha dus), maar die is waarschijnlijk niet zo stabiel (duh!), dus moet je ff w88 op een late beta of de final van 1.2

Weet iemand trouwens hoe je dit laat werken (in Mozilla dus):
http://www.csn.ul.ie/~caolan/docs/testavi.html
ik heb overigens nog Gecko/20020824, maar dat zal niet zoveel uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59
Ik zie dat de bug die er sinds ze 1.1a/1.1b hebben uigebracht er nog niet uit is. Ik heb een website gemaakt maar door een margin verschil in IE en Moz verplaats ik bepaalde divjes via javascript een aantsl pixels omhoog. Dit werkt prima i Moz1.0 maar alle versie daarna vertikken het. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

QkE schreef op 27 augustus 2002 @ 14:16:
Is ie gewoon over 1.0 heen te installen of is het een goed idee die even te uninstallen?
Ik heb hem gewoon over 1.0 heengezet. Ging prima en mijn instellingen zijn bewaard gebleven (denk dat dit niet zo is als je eerst uninstalled). Ik hoop dat 1.1 wachtwoorden wat beter kan onthouden voor het aanmelden bij een newsserver (ik gebruik mozilla hoofdzakelijk voor news) want die werden door de 1.0 versie nogal eens "vergeten".

Wel jammer dat ik mijn blauwe dolfijntje kwijt ben. Nu staat dat draakje in mijn Quick Launch-bar, maar dat icoontje is zo druk dat je bijna niet ziet dat het een draakje is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 18-09 16:57

NightBird

DPC-Crew Coding
Marzman schreef op 27 augustus 2002 @ 16:12:
[...]

Ik heb hem gewoon over 1.0 heengezet. Ging prima en mijn instellingen zijn bewaard gebleven (denk dat dit niet zo is als je eerst uninstalled). Ik hoop dat 1.1 wachtwoorden wat beter kan onthouden voor het aanmelden bij een newsserver (ik gebruik mozilla hoofdzakelijk voor news) want die werden door de 1.0 versie nogal eens "vergeten".

Wel jammer dat ik mijn blauwe dolfijntje kwijt ben. Nu staat dat draakje in mijn Quick Launch-bar, maar dat icoontje is zo druk dat je bijna niet ziet dat het een draakje is.
Heb je de icoontjes in \mozilla\chrome\icons\default\ al gezien? Stukken beter dan die standaard draak :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 18-09 16:57

NightBird

DPC-Crew Coding
Jake schreef op 27 augustus 2002 @ 14:37:
[...]

Staat geplanned voor 1.2a (alpha dus), maar die is waarschijnlijk niet zo stabiel (duh!), dus moet je ff w88 op een late beta of de final van 1.2
Dat zou wel heel cool zijn ;) Dat is echt DE feature die ik mis in mozilla t.o.v. Netscape 4.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op 27 augustus 2002 @ 16:12:
[...]
Was volgens mij geen dolfijn. Was een seamonkey. Zo heette mozilla toch vroeger? Toen het nog milestone releases waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:45
ik vind deze iconen stom :(
verder geen nuttige bijdrage.. hij lijkt wel wat sneller te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind em in het algemeen wat sneller. Starten gaat vlotter en het renderen van pagina's gaat wat vlotter.

'Open link in new tab' zit nu 1 optie lager als je rechtsklikt op een link, dat was in t begin ff irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 18:01:
'Open link in new tab' zit nu 1 optie lager als je rechtsklikt op een link, dat was in t begin ff irritant.
Het zit bij mij als 2e, maar dat was al zo (ik gebruik al een tijdje 1.1 beta nightlies, RC's waarschijnlijk).

Maar je 'moet' toch ook gewoon een knop aan open in tab assignen? Bij mij zit dat op de duimknop (dat is dus assigned als middle-button); duimknop op link is een nieuwe tab, duimknop op een open tab en weg is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 17:46:
[...]

Was volgens mij geen dolfijn. Was een seamonkey. Zo heette mozilla toch vroeger? Toen het nog milestone releases waren.
Je hebt gelijk, ik kwam net op http://www.mozilla.org/projects/seamonkey/ uit. Ik vond hem cooler toen ik nog dacht dat het een dolfijn was ;)

Ik heb al een nieuw icon gevonden. Ook een draakje natuurlijk, maar een stuk duidelijker dan dat standaarddraakje (en mooier dan die in chrome\icons\default\)

Afbeeldingslocatie: http://www.lotekk.net/mozilla/icon_32.png
Het is het draakje aan de rechterkant.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op 27 augustus 2002 @ 18:05:
[...]

Het zit bij mij als 2e, maar dat was al zo (ik gebruik al een tijdje 1.1 beta nightlies, RC's waarschijnlijk).
ik gebruikte voorheen nog steends 1.0rc :D
Maar je 'moet' toch ook gewoon een knop aan open in tab assignen? Bij mij zit dat op de duimknop (dat is dus assigned als middle-button); duimknop op link is een nieuwe tab, duimknop op een open tab en weg is ie.
die zit nu bij mij op ctrl. Ik gebruik dat en Optimoz door elkaar heen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

QkE schreef op 27 augustus 2002 @ 14:16:
dit vraag me ook af, want volgens release notes van mozilla self:
Installation Notes

Install into a new empty directory. Installing on top of previously installed builds may cause problems.
voor enig zekerheid kopieer ik mijn profile in aparte map.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze icons best mooi. Ik gebruik ze al een tijdje, ze waren eerst apart te installeren. Het zijn een soort van mooiere netscape icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

kan mijn vorig post niet edit-en, dus vandaar nieuwe post.

had eerst oude versie 1.0 ge-uninstalled. En daarna nieuwe versie erin.
gelukkig blijft mijn profile bewaard.

Na paar minuten werken merk ik dat het sneller wordt geladen en betere rendering.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Alle profile-informatie wordt bewaard in:
win9x: windows\application data\mozilla\profiles\...
win2k/XP: documents and settings\<username>\application data\mozilla\profiles\...

Dit blijft allemaal bewaard als je Mozilla uninstalled. Je kan dus gewoon de oude versie wegdoen en dan de nieuwe versie installeren. Je krijgt dan terug je geliefde browser voor je.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik draai al een tijdje Mozilla 1.1B op mn debian bak, draait als een tierelier en crasht nooit. Gewoon een upgrade van 1.0 af gedaan (niet een setup, gewoon debian packages uit source gemaakt)
Op mn broer z'n AMD K6/2-450 met 128MB SDRAM en een Quantum stoeptegel werkt Mozilla echt stukken sneller dan IE, IE wil altijd de harddisk een hele tijd laten ratelen, en ook dat CD-ROM access geval is zeer irritant (doet ie onder Linux met wine ook, ligt dus aan IE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Flat© schreef op 27 augustus 2002 @ 11:53:
weet iemand trouwens waarom hij zoveel later dan gepland is gereleased?
ik gok op de problemen met de mailclient
Volgens mij was een van de redenen een recent ontdekte securitybug. Een van de nieuwere bugs waarvan 1.1 afhing was ook niet te bekijken voor gewone stervelingen; dat duidt op iets engs.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben een render bug kwijt, voor zover ik heb gezien. Als ik nu tekst of afbeeldingen selecteer gaat dat niet vaag doen. (Linux versie)

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Het werkt perfect, alleen jammer dat sommige sites nog altijd moeilijk doen. www.nhd.nl doet het al helemaal niet. Maar de snelheid waarmee Mozilla met elke versie beter wordt is (zeker vergeleken met Internet Explorer) enorm.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op 27 augustus 2002 @ 22:38:

Volgens mij was een van de redenen een recent ontdekte securitybug. Een van de nieuwere bugs waarvan 1.1 afhing was ook niet te bekijken voor gewone stervelingen; dat duidt op iets engs.
Volgens mij heb jij gelijk;

http://www.mozillazine.org/weblogs/asa/

let vooral op die van 25 Augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die van themes houden, op mozdev is nu een goed afgewerkte theme, sky pilot geheten, die ik persoonlijk al een stuk beter vind dan de standaard twee themes die bij Mozilla zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 23:46:
Voor mensen die van themes houden, op mozdev is nu een goed afgewerkte theme, sky pilot geheten, die ik persoonlijk al een stuk beter vind dan de standaard twee themes die bij Mozilla zitten.
Mijn favoriet: Orbit 3m (http://orbit.cdn.gs/), een wat afgeslankte versie van de gewone Orbit die je op mozdev vindt.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:07:
Met 1.1a en b deed rabobankieren het niet meer. Met deze versie ook weer niet :(
Komt dat doordat je misschien de java runtimes nog eens moet installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
TaXaN schreef op 28 augustus 2002 @ 01:18:
[...]

Mijn favoriet: Orbit 3m (http://orbit.cdn.gs/), een wat afgeslankte versie van de gewone Orbit die je op mozdev vindt.
hmmm die's op zich ook wel mooi ja
maar ik denk toch dat ik bij de gewone orbit blijf :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb het net ff geinstalleerd en ik moet zeggen dat het zeker niet slechter is geworden

Ik heb ook die Orbit 3m theme geinstalleerd, alleen onderin waar "Document: Done" staat is het een beetje een lange witte balk, zou best kunnen kloppen maar echt fraai is het niet

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 09:50
Heb hem geinstalleerd. Merk niet echt veel verschil mbt tot de vorige versie die ik erop had staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als je niks merkt is het meestal een goed teken :) Mjah veel wijzigingen gebeuren dan ook op een lager nivo, en als je nooit problemen had met bepaalde html-codes, of raar gedrag (zoals de laatste nightly die ik had, dat tabbladen wel openen alleen zonder pagina erin....) merk je vaak niet zo bar veel. Ik vind het ook moeilijk om te zeggen of ie sneller laadt, maar ja t blijft een lekkere browser :9

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Mijn geinstalleerde theme is 'Lo-fi classic'', kleine buttons (dus veel ruimte over), en supersimpel. Werkt perfect!
Afbeeldingslocatie: http://themes.mozdev.org/images/lofi-large.png

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Ik vind vooral die tabs roeleren. zit je neit zoals met ie met 10 vensters open, maar gewoon een venster. Het ziet er ook naar uit dat internet bankieren van abn het ook doet, in tegenstelling tot Opera.
weet iemand misschien nog een tweakje dat als een site automatisch een nieuw venster wil openen (javascript OpenWindow) in plaats daarvan, een nieuw tabje opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
QBiT schreef op 31 augustus 2002 @ 18:40:
weet iemand misschien nog een tweakje dat als een site automatisch een nieuw venster wil openen (javascript OpenWindow) in plaats daarvan, een nieuw tabje opent?
Zie bug 103843 voor de javascript window.open->tab. Je kan je CC'en zodat je weet wanneer de bug is opgelost. Kijk ook eens naar MultiZilla, dat zal je waarschijnlijk errug handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje oude koe misschien dit topic, maar ik vind mozilla zo verschrikkelijk sloom tov ie5 op mijn p1 166 96mb. Aan de andere kant is die tab functie nogal handig dus ik zit een beetje in dubio welke brwoser default te nemen...
IEmand tips/tweakes om t geheel wat sneller te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
't Is vloeken in de kerk, maar misschien moet je op die bak Opera eens proberen. Die browser is klein en heeft tabs. (Ik gebruik zelf wel Mozilla 1.1)

Er zijn ook verscheidene 'light' browsers gebaseerd op Mozilla, maar daar weet ik verder niet zoveel van, alleen dat ze erg alpha zijn. Zie bijvoorbeeld: http://www.mozilla.org/pr...hoenix-release-notes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah bedankt voor de tip, dan ga ik die vannacht (casema :P) even downloaden en kijken of het wat is want zeker met multizilla wordt t er allemaal niet sneller op....
Maar die tabs is een goddelijke uitvinding ;). I die light browser zit meestal niet javasupport enzo dacht ik en dat gebruik ik wel voor online kaarten en zulke scheit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

chem

Reist de wereld rond

probeer eens phoenix
www.mozilla.org en dan de link naar phoenix toe.

*zucht* ik lees weer half :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SigmundFreud schreef op 27 augustus 2002 @ 23:32:
Het werkt perfect, alleen jammer dat sommige sites nog altijd moeilijk doen. www.nhd.nl doet het al helemaal niet. Maar de snelheid waarmee Mozilla met elke versie beter wordt is (zeker vergeleken met Internet Explorer) enorm.
bij mij werkt ie prima en ik heb nog maar mozilla 1.0

gewoon zeggen sluit dit venster en dan gaat ie de site weergeven
helemaal correct ook nog :)
Pagina: 1