Welke Pcmcia Compact Flash Adaptor?

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 19:24
Ik ga 5 sept voor 5 maand naar Azië op vakantie. Beetje rondtrekken door Thailand, Maleisië, Indonsië etc.
Nu neem ik natuurlijk mijn digicam mee. Deze maakt gebruik van Compactflash. (Het is een Canon Powershot Pro 90is)
Omdat de 2 128mb modules die ik heb vrij snel vol zijn wil ik deze kunnen legen.
Nu heb ik al veel gelezen hier over de imagetank, maar deze vind ik nog wel redelijk prijzig om even aan te schaffen.

Nou heb ik gelukkig een oude laptop weten te bemachigen die ik wel mee zou kunnen en willen nemen. Alleen heeft deze geen USB aansluiting dus het bestaande kabeltje wat ik nu gebruik bij mij digicam kan ik niet gebruiken.

Nu zag ik bij shop.tweakers.net de 2 Dane-Elec Pcmcia Compact Flash Adaptors staan. Alleen de ene is type 1, en de iets duurdere is type 1 en 2.
Wat is het verschil hiertussen en welke heb ik nodig?? :?
Kan ik op deze manier ook de compactflash kaartjes uitlezen en de foto's op de HD pompen?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 17:13
Wat is het voor een laptop ? Type2 is een 32 bits uitvoering en zal niet werken in de oudere (meer dan 4 jaar) laptops.

-

• Charlie932
Het is een Compaq Contura 1100 meen ik. (een pentium 100)
Wat is het voordeel van een type 2 tov een type 1?

Compactflash is type 1 meende ik te hebben gelezen.

• Juicy
Het verschil zit in transfer snelheid meen ik. Type 1 is 16 bits en type 2 is 32 bits (Ook wel cardbus genoemd). Die p100 zal waarschijnlijk die cardbus uitvoering niet aankunnen.

-

• Charlie932
Heb eens gezocht bij Compaq op de site. De laptop kan wel met type II overweg :-)
Denk dat ik dus maar de pcmcia type I en II ga aanschaffen. Kost maar 21 euro, is geen geld denk ik zo tov een imagetank. Kan ik tevens de foto's gelijk bekijken op het kleurenscherm :)

Alvast bedankt!

• Juicy
Dan heb je geluk !

-

Pagina: 1