Hallo,
Ik heb hier thuis een server draaien met 2 domeinen erop. Nou draaien de websites netjes los van elkaar via VirtualHosts enzo, dus da's geen probleem.
Tot voor kort kon ik ook gewoon mailen, maar sinds de laatste reboot niet meer (stroomstoring gehad
)
Het probleem is als volgt:
info, root, webmaster en nog een hele hoop zitten via /etc/aliasses naar de user whizzi.
Sendmail draait en ipop3d werkt ook gewoon. De benodigde poorten staan ook open (25 en 110, alleen voor intern verkeer overigens. Extern staat poort 25 open die alleen relayed op de 2 domeinen).
tot voor kort kon ik mailen naar info@domein1.nl en info@domein2.nl. Beide kwamen dan in de mailbox van whizzi welke ik netjes kon inlezen. Maar sinds de laatste reboot verdwijnen deze mailtjes gewoon.
mqueue zegt geen berichten, /var/queue/mqueue bevat niks maar het mailtje is nergens te bekennen.
Nou willen jullie ook natuurlijk een stukje logboek zien:
bij deze
Dit is een mailtje verstuurd vanaf een andere mailbox (in dit geval @tweakers.net naar info@domein.nl). Mijn externe mailserver is mail.dbsch1.nb.nl.home.com (Mailserver van @Home) en mijn server heet 'weirdal'.
in /etc/hosts staan alle domeinen op het IP wat ik het en op localhost
hostname van de server is domein2.nl
Waarom werkt dit niet meer, terwijl het wel heeft gewerkt??
Ik heb hier thuis een server draaien met 2 domeinen erop. Nou draaien de websites netjes los van elkaar via VirtualHosts enzo, dus da's geen probleem.
Tot voor kort kon ik ook gewoon mailen, maar sinds de laatste reboot niet meer (stroomstoring gehad
Het probleem is als volgt:
info, root, webmaster en nog een hele hoop zitten via /etc/aliasses naar de user whizzi.
Sendmail draait en ipop3d werkt ook gewoon. De benodigde poorten staan ook open (25 en 110, alleen voor intern verkeer overigens. Extern staat poort 25 open die alleen relayed op de 2 domeinen).
tot voor kort kon ik mailen naar info@domein1.nl en info@domein2.nl. Beide kwamen dan in de mailbox van whizzi welke ik netjes kon inlezen. Maar sinds de laatste reboot verdwijnen deze mailtjes gewoon.
mqueue zegt geen berichten, /var/queue/mqueue bevat niks maar het mailtje is nergens te bekennen.
Nou willen jullie ook natuurlijk een stukje logboek zien:
bij deze
logje is beetje aangepast ivm privacy.Aug 27 11:34:35 weirdal sendmail[14675]: g7R9YZB14675: from=<whizzi@tweakers.net>, size=559, class=0, nrcpts=1, msgid=<200208271134.34274.whizzi@tweakers.net>, proto=ESMTP, daemon=Daemon0, relay=mail5.home.nl [213.51.128.16]
Aug 27 11:34:36 weirdal sendmail[14676]: g7R9YZB14675: to=whizzi , delay=00:00:01, xdelay=00:00:00, mailer=smtp, pri=30018, relay=mail.dbsch1.nb.nl.home.com [213.51.128.65], dsn=2.0.0, stat=Sent (Message received: 20020827093436.NOQU14668.mail7-sh.home.nl@domein.nl)
Dit is een mailtje verstuurd vanaf een andere mailbox (in dit geval @tweakers.net naar info@domein.nl). Mijn externe mailserver is mail.dbsch1.nb.nl.home.com (Mailserver van @Home) en mijn server heet 'weirdal'.
in /etc/hosts staan alle domeinen op het IP wat ik het en op localhost
code:
1
| 127.0.0.1 localhost domein1.nl domein2.nl |
hostname van de server is domein2.nl
Waarom werkt dit niet meer, terwijl het wel heeft gewerkt??
[ Voor 0% gewijzigd door WHiZZi op 27-08-2002 11:40 . Reden: beetje layout aangepast ]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.