[WinXP] Hoe AM/PM in 24 uurs tijd omzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Topicstarter
Mijn computer geeft standaard de tijd weer in de klok met AM/PM en niet als 24 uurs tijd ... hoe kan ik dit veranderen zodat de klok ipv AM/PM de tijd in 24 uurs notatie weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 01:16

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Dit doe je in je regional settings.

Als je die op Nederlands zet, wordt autom. je tijd 24h.
Dit regelt ook gelijk zaken als valutasymbolen, decimalen (punt ipv komma e vv.)

Als je persé US/Engels wilt houden, kun je op Customize klikken, en daar kun je het in het tabblad Time wijzigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63129

Dit is afhankelijk van je taalinstelling in XP; je zou dus als je Nederlands insteld een 24 uurs notatie moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63129

oeps te latos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hoeft allemaal niet via de Nederlandse settings. Want dan krijg je ook dingen als een komma voor de scheiding van de decimalen. Dan kan je lachen in Excel.
Als je als uren format aangeeft HH:mm:ss dan is het 24 uur. Als je hh:mm:ss gebruikt is het AM/PM

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Is d'r iets mis met komma's als scheidingsteken voor decimalen?
Dat is gewoon goed Nederlands, zoals iedereen het gewend is (vanaf de basisschool al) als het goed is. Wat wel lastig is, is dat als je het alfanumerieke gedeelte van het toetsenbord gebruikt, je bij sommige programma's niet snel kommagetallen kunt invoeren omdat er wel een toets voor punt (. en del) bij zit, maar geen komma (nogal wiedes, het is een US-toetsenbord :z ).

De windows calculator laat echter standaard een komma zien, ook als je een punt intypt, wat wel handig is... bij Excel werkt dat dus ook gewoon (communiceert dus met windows door de region/language/currency etc. settings over te nemen). Als je een . wilt typen moet je dan gewoon de normale . voor tekst gebruiken.

Toch best een puik sisteempie van Microsoft; goed doordacht. (eindelijk eens een reden om niét te zeiken over M$ O-) ).

Het is trouwens ook sterk aan te raden je toetsenbord op US-International te zetten (dit is natuurlijk al in tientallen draadjes op GoT genoemd), zodat je niet alle ascii-codes uit je hoofd hoeft te leren |:( . Je kunt dan dus alle trema's en accenten enzo (hoe heet die verzameling van tekens ook al weer?) probleemloos gebruiken door het teken in te toetsen (dit verschijnt niet totdat een spatie (voor het afzonderlijke leesteken) of een letter gegeven wordt) en daarna de letter waardoor ze gecombineerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

US-International *bbrrr*

Als je programmeert is het erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Topicstarter
Heerlijk eindelijk weer normale nederlandse tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Géén US-International *bbrrr* ;)

Sorry, maar als je tekstverwerkt, dan is het nog veel irritanter als je dit dus niet hebt ingesteld.

Ik kan mij wel voorstellen dat het vervelend is als je bij het programmeren heel veel ekstra spaties moet geven... in dat geval zou ik hem dan even op standaard US zetten (zoveel programmeer ik niet).
Pagina: 1