Toon posts:

Printen vanaf school?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen, ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe in het volgende voor elkaar krijg.

Thuis heb ik:
Desktop (Win xp pro), jet direct printer, vigor2200e router, kabel verbinding.

School heb ik:
Laptop (Win xp pro).

Ik wil dus via school thuis printen, is dit zoiezo mogelijk of is er al iemand die dit voor elkaar heeft

Ps ik heb al gezocht, maar niet gevonden.

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan dat niet via remote desktop wat in Win XP zit? :?

Verwijderd

Volgens mij moet dat met een VPN verbinding

Verwijderd

Die vigor2200 serie ondersteunt toch vpn? Ik zou dan een vpn-verbinding opzetten tussen de router en je laptop. Nu kun je gewoon printen op je thuis printer.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

klopt, je moet een vpn verbinding maken dan lijkt het net of je een lan hebt maar dan via internet, denk er wel aan om ook IPSec te gebruiken ivm. veiligheid, werkt prima, dat VPN, heb er zelf ook mee gewerkt

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
werkt dat goed, heb je er ervaring mee, met een vpn? en ja de router ondersteunt vpn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 10:39:
werkt dat goed, heb je er ervaring mee, met een vpn? en ja de router ondersteunt vpn
Met vpn heb ik wel ervaring. Maar met een vigor 2200 heb ik er nog nooit een gebouwd. Ik neem aan dat dit ook gewoon perfect zal werken.

Verwijderd

VPN betekent niets meer en minder dan Virtual Private Network

hij simuleert dus een verbinding alsware het een directe verbinding, zoals een LAN dus

eenmaal gemaakt kan je dus ook gewoon de shares enz zien en dus ook de printer (die hij volgens mij zelfs automagic installeert)

je kan zelfs via ja laptop door de thuis pc heen internetten if im right

edit:

je moet waarschijnlijk wel een poort openstellen in je router :?

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
in iedergeval kan het met de standaart remote van XP maar je was ook iets dat je op een of andere manier je printer op het internet kon zetten. maar de remote van xp blijft toch simpeler omdat bijde systemen toch XP zijn staat onder Accessories => comunications in start menu. als je dan eff speelt met de setings zodat je printer kopelt bij log on dan gaat het wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen, hoe start ik daar mee, weet je waar engelse of nederlandse handleiding staat over vpn opzetten?

Verwijderd

Start, Help, zoeken naar VPN...

Verwijderd

DUBBEL???

POTVERDORIE is me nog nooit gebeurd

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

zet gewoon IIS met print mogelijkheden via web aan?? zo had ik het een tijdje geleden gedaan :)

Verwijderd

is dat wel veilig genoeg?

kom je straks thuis ligt er een hele berg printjes van een grappenmaker die zag dat je printer op i-net stond |:(

Verwijderd

Als je pc thuis een vast extern ip-adres heeft is het simpel:
1. thuis: Share je printer
2. op school: run -> \\ip-adres van pc thuis\share-name van je printer

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 10:54:
is dat wel veilig genoeg?

kom je straks thuis ligt er een hele berg printjes van een grappenmaker die zag dat je printer op i-net stond |:(
dan beveilig je het toch? |:( zo moeilijk is het niet :Y)

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 10:54:
Als je pc thuis een vast extern ip-adres heeft is het simpel:
1. thuis: Share je printer
2. op school: run -> \\ip-adres van pc thuis\share-name van je printer
dan zou die ook nog eens port 139 moeten portmappen op zijn draytek router :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas met de router heb ik DHCP dus 192.168.1.27 geloof ik, dus dat gaat niet lukken denk ik

• JeroenT

JeroenT

hoi!

dan wordt het toch maar VPN ;)

Verwijderd

Wat ik dus bedoelde te zeggen met me post, vertel er dan bij dat je het goed moet beveiligen!

VPN is volgens mij de makkelijkste, snelste, veiligste en meest uitgebreide optie, je kan dan ook shares enz in.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga het proberen vanmiddag, ik hoop dat het lukt, thx 4 the advise

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

jep alleen moet dit op je school wel op de firewall open staan anders doet ut nog niks (zijn bepaalde poort ranges ) het zou wel handig zijn :) maar hebben ze op het IIE geen printers? mag hopen van wel toch anders heb ik wel beetje flut opleiding gekozen ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk hebben zo op het IIE wel printers maar niet voor studenten, deze zijn ook jet direct geschakeld, ik heb al gekeken of je met hpjetadmin er bij kan komen, maar helaas. badankt voor de tip.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 11:10:
Ja natuurlijk hebben zo op het IIE wel printers maar niet voor studenten, deze zijn ook jet direct geschakeld, ik heb al gekeken of je met hpjetadmin er bij kan komen, maar helaas. badankt voor de tip.
Gehe, bij ons hadden die sukkels er geen wachtwoorden op gezet }) Maarja, gewoon via Windows share lijkt me het makkelijkst, maar hoe beveilig je dat goed ? Gewoon met twee de zelfde users/ww ofzo ?
Pagina: 1