Novell Netware 5.1 in cobinatie met ING Bank software

Pagina: 1
Acties:

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Probleem:
Zodra je data wilt ophalen van de ING belt hij in maar voor hij data gaat ophalen van de server krijg je een fout melding van Netware:

The system could not log you into the network. Make sure your name and connection information are correct, then type your password again.

Als je op OK hebt geklikt komt het novelle loginscherm op. Je moet je password opnieuw invoeren. Als je dat hebt gedaan dan gaat ING verder en haalt hij de data op. Heeft misschien iemand een idee wat hier voor de oplossing zou kunnen zijn.

Software&hardware:
- Win98SE NL
- Novell Client 4.83
- ING Electronic Banking
- Novell Netware 5.1
- extern 28K8 modem
- Compaq Deskpro EP
- 64 MB intern
- Celeron 400 Mhz
- Compaq NC3120 Fast Ethernet NIC

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Niet echt advanced dit, maar als windows 98 gaat inbellen en je hebt zaken als "Logon to network" en IPX aan staan schopt hij je bestaande verbindingen eruit. Begin eens met deze uit te zetten.
Werkt je Netware 5.1 netwerk met TCP/IP dan heb je een probleem, op de een of andere manier heeft Microsoft besloten dat je dial-up adapter voorrang krijgt op je interne netwerkkaart. Dit is in Windows 9x volgens mij niet op te lossen, onder Windows NT en hoger wel.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The Eagle
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat het onder Novell / NT kan weet ik zeker. Wij gebruiken het hier namelijk in een bedrijfsomgeving. Ik weet alleen niet hoe en wat; dat is mijn afdeling niet. Ik gok dat het in NT te maken heeft me de instellingen van je adapters. Je kunt hier prio's in aangeven, dat weet ik. Maar het kan dus wel degelijk.
Overigens is het in zakelijke omgevingen best gebruikelijk dat voor dit soort zaken een standalone PC gebruikt wordt. Bij jou misschien een optie? Hoef denkt ik geen snelle machine te zijn, toch?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Mark heeft gelijk; is bij win9x ook...

IPX uitzetten bij de vebinding dus...

• TimTie
Novell draait op TCP/IP en op de inbelverbinding staat alleen TCP/IP voor Novell staan alle protocolen aan. Vroeger stond op die PC Win95C en ging het wel goed. Maar omdat windows een beetje bugie begon te worden is besloten een grand de format en win98SE er op te zetten. Sinds dien gaat het fout.

Verwijderd

Lastig.... kweetnie....

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:10
TimTie schreef op 27 augustus 2002 @ 10:22:
Probleem:
Zodra je data wilt ophalen van de ING belt hij in maar voor hij data gaat ophalen van de server krijg je een fout melding van Netware:

The system could not log you into the network. Make sure your name and connection information are correct, then type your password again.

Als je op OK hebt geklikt komt het novelle loginscherm op. Je moet je password opnieuw invoeren. Als je dat hebt gedaan dan gaat ING verder en haalt hij de data op. Heeft misschien iemand een idee wat hier voor de oplossing zou kunnen zijn.

Software&hardware:
- Win98SE NL
- Novell Client 4.83
- ING Electronic Banking
- Novell Netware 5.1
- extern 28K8 modem
- Compaq Deskpro EP
- 64 MB intern
- Celeron 400 Mhz
- Compaq NC3120 Fast Ethernet NIC
Aanmelden op netwerk uitzetten in je inbel verbinding ;-)

Verwijderd

Oe ja, dat vinkje is er ook nog :)

• TimTie
Daar zeg je zo wat. Had ik ook helemaal niet aangedacht omdat eens uit te zetten. Ga het dadelijk eens proberen.

• TimTie
Probleem is opgelost. Bedankt voor de hulp.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Mark schreef op 27 augustus 2002 @ 11:30:
Niet echt advanced dit, maar als windows 98 gaat inbellen en je hebt zaken als "Logon to network" en IPX aan staan schopt hij je bestaande verbindingen eruit. Begin eens met deze uit te zetten.
raymonvdm schreef op 28 augustus 2002 @ 01:47:
[...]

Aanmelden op netwerk uitzetten in je inbel verbinding ;-)
TimTie schreef op 28 augustus 2002 @ 10:42:
Probleem is opgelost. Bedankt voor de hulp.
:? Neem aan dat je Engels kunt ?

• TimTie
Kan engels. Had alleen over dat stukje heen gelezen.
Pagina: 1