[alcatel/tweaked] Modem reset random

Pagina: 1
Acties:

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:12
We hebben hier een alcatel modem staan, getweaked als router. Werkt perfect allemaal. 8)
Maar zo nu en dan reset het modem zichzelf, en dan is de routing tabel er weer uit, en dat is lullig als het 'savonds gebeurt als er uiteraart niemand is. :Z
We hebben al aardig wat rechearch gedaan naar hoe dit zou kunnen koemen, en waarschijnlijk gebeurt er een eventop het netwerk waardoor de modem denk, goh... laat ik eens resetten. |:(
Mijn vraag, wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit fenomeen, of in welke richting kunnen we zoeken.
Het gebeurt niet op vaste tijden.

We hebben 3 windows 2000 Pro werkstations, een windows 98 laptop, en een webserver (apache) en een samba server bijde op RedHat Linux 7.3

Maybee we are alone... After all.

• Heidistein
schopje?

Zou het mogelijk zijn om een soort van script te hebben die de tables laad zodra de modem na een reset weer 'opstart'?

Verwijderd

Ja.. jij hebt dit probleem dus ook. Ik heb ook een server staan die sinds dit weekend ineens alle verkeer blockt. Niets geks te vinden, je kan gewoon vrolijk internetten. Ik heb geen idee hoe dit kan, heb het nog nooit eerder gezien. Snap ook niet waarom die reset dan plaatsvind. Komt niet door een stroomstoring oid, dan had ik het gezien. Maar volgens mij moet er wel iets aan te doen zijn. Ik zou immers behoorlijk pissig worden als ik voor een hoop geld een Pro modem had aangeschaft en die vervolgens kon gaan troubleshooten omdat dat ding zin had om een reset te doen. ;)

Overigens denk ik niet dat dit door één of ander commando op het netwerk word veroorzaakt. Zou wel erg vreemd zijn, de hardware zou dan niet compatible zijn met bepaalde protocollen/machines/operating systemen. :/

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
ik heb dat probleem dus ook en een collega van me ook. Ik heb wel gemerkt dat me verbinding er uit vliegt en dan de mappings kwijt ben en mijn collega ervaart hetzelfde. Echt vaag!!!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
heb er nooit last van......
en echt veel schijfruimte is er niet op dat ding voor een script

TheS4ndm4n#1919

• Heidistein
RocketKoen, ik ben gelukkig voor je dat jij er geen last van hebt, maar dat kan me niet veer schelen ;)
En ik heb het even gecheckt, er is zelfs geen schijfruimte op de moden :(

Ik blijf in spanning afwachten of er nog andere tweakers zijn.
Of zou ik dit in het hardware forum moeten vragen?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

schijfruimte op de modem?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Heidistein
De routing tabellen worden ook opgeslagen, in een gedeelte dat 'intact' bij een reset, daarvandaan laaden we ze weer in z'n ram.

Verwijderd

je het modem al eens terug getweaked naar de originele stand en dan weer naar pro getweaked?

• Heidistein
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 09:35:
je het modem al eens terug getweaked naar de originele stand en dan weer naar pro getweaked?
Huh, nee, maar zou dat helpen?
Er kwam hier ook iemand op het idee om maar eens te gaan kijken of dit ergens in een firmware update gefixt is.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar das was omdat ik de templates niet opgeslagen had in de nat....

Altijd ff op save drukken dus, hoewel ik er vanuit ga dat je dat gedaan hebt :)
Pagina: 1