[ASP] [Access] Update event naar de clients sturen

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar de manier om na een database update alle clients te verversen. :)

Het is namelijk zo dat ik hier een project scherm heb met alle werkzaamheden die vandaag uitgevoerd moeten worden. Nu wil ik dat als collega 1 een wijziging aanbrengt in een van die projecten dat bij collega 2 en collega 3 automatisch het scherm ververst.

Dit gebeurd nu gewoon door een javascript die om de 5 minuten de pagina refresht, maar ook al zijn er 2 uur lang geen wijzigingen hij blijft refreshen. |:(

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een event die je naar de clients kunt sturen zodat daar de pagina's verversen. Is dit mogelijk? Het geheel bestaat uit DHTML ASP en Access. :?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
met asp zou je een response.Redirect na een update kunnen doen terug naar de pagina (dan ververst ie de pagina)

Response.Redirect "joupagina.asp"

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je moet dan gaan werken met ActiveX.

Maar kan je niet werken met iets van een hidden frame, welke wel om de 5 minuten ververst wordt. Mocht er een wijziging optreden (dat kan het hidden frame bemerken), dan laat je de hoofdpagina verversen en zo valt dit ook niet op voor de gebruiker..

Bij gebruik van gewoon asp kan je zelf niet informatie naar de client sturen, zonder dat deze een request plaatst.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

Topicstarter
Response.Redirect "joupagina.asp"
Duh, dit werkt alleen bij mezelf en niet bij mijn collega's natuurlijk.
Maar kan je niet werken met iets van een hidden frame, welke wel om de 5 minuten ververst wordt. Mocht er een wijziging optreden (dat kan het hidden frame bemerken), dan laat je de hoofdpagina verversen en zo valt dit ook niet op voor de gebruiker..
Dit lijkt me inderdaad wel een oplossing, dan check ik in dat hidden frame gewoon het application object waarin ik de 'lastupdate' opgeslagen heb.

Verwijderd

Dat met hidden frame is een goede oplossing.
ASP (eigenlijk internet) is namelijk client-oriented. oftewel. de client gaat naar de server toe. Het zou heel mooi worden als een server zijn clienten kan besturen.....