Toon posts:

Exchange 2000 public folders zonder rechten, hoe fixen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een gecrashte Win2000/Exchange2000 server, deze is opnieuw geinstalleerd. Na de installatie heb ik de public folder store van Exchange via m'n backuptape teruggerestored.

Dit is wel gelukt alleen zijn nu alle rechten op die map f#cked up, hij kent de bijbehorende accounts niet meer, iets wat niet zo vreemd is.

Vanuit Outlook kan ik iig die rechten niet meer goedzetten, ik zie onder geen enkele user het tabblad Security. Dan maar in Exchange System Manager maar ook daar lukt dat niet, als ik de properties van de betreffende public folder wil aanpassen zegt hij:

code:
1
2
3
4
There is no such object on the server
Facility: LDAP provider
ID no: 80072030
Exchange system manager

Hoe kan ik nou deze map benaderen om tenminste de rechten weer goed te zetten? Het vreemde is dat de clients wel gewoon de map kunnen benaderen, maar niet alles werkt even goed, en die rechten moeten gewoon weer goed gezet worden.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Predator

Suffers from split brain

NT -> SA

Is dit niet wat btw: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q192043

[ Voor 0% gewijzigd door Predator op 27-08-2002 10:17 . Reden: url fixed ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, deze is voor Exchange 5.5, ik heb 2000 (SP3)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst de rechten in orde brengen in Active Directory!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 10:47:
Eerst de rechten in orde brengen in Active Directory!!
HOE?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Active Directory: Users en Computers
En eeuhh, misschien ff een boek lezen voor je servers opzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 10:56:
Active Directory: Users en Computers
En eeuhh, misschien ff een boek lezen voor je servers opzet
|:( in het kwadraat maar wat is dit voor ongelovelijk DOMME reply. :(:(:(

Ik weet genoeg van Active Directory maar jij moet eens LEREN LEZEN wat de vraag is. Ik heb een serieus probleem met m'n public folder store in Exchange 2000 en jij komt met dergelijke onzinposts die nergens op slaan, als je nou een nuttige bijdrage of suggestie leverde, oke maar dit slaat nergens op.

Zo, dat moest ik ff kwijt.

Ook mensen die wel iets nuttigs hebben bij te dragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

XADM: Unable to Set Client Permissions on Public Folders Through Exchange System Manager

Niet dezelfde foutmelding, maar misschien werkt de oplossing wel :)

[edit]
Misschien heb je hier meer aan:
XADM: Error 80072030 Occurs If You Try to Modify an Object

dit is trouwens de search die ik gedaan heb, misschien zit er nog iets anders tussen ?

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 27-08-2002 12:31 . Reden: 2e link toegev. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier heb ik iets aan. _/-\o_

Zal het zometeen gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik kan geen NTFS rechten zetten op die map, alleen de huidige rechten bekijken en kan mezelf ook geen owner maken van die map, allemaal grijs. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wel als Administrator ingelogd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:09:
Helaas, ik kan geen NTFS rechten zetten op die map, alleen de huidige rechten bekijken en kan mezelf ook geen owner maken van die map, allemaal grijs. :(
Ook niet als je inlogt als Exmerge?

Lijkt wel of de Exchange Attributes in de AD beschadigd zijn.

Zie je wel SID's als je kijkt bij security ?

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ingelogd als administrator en zie de SID's staan als ik de NTFS rechten bekijk maar dit zijn dus niet bestaande accounts meer en vreemd genoeg kan ik alleen de rechten bekijken, en niet users toevoegen of owner worden van die map.

Hoe kan ik nu alsnog dit fixen? Een oplossing zou zelfs zijn om die public folder weg te kunnen gooien, ik heb de inhoud al gekopieerd naar een nieuwe public folder. Maar door het gebrek aan rechten lukt zelfs dat weggooien niet.

Wie kan me verder helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:44:
Ik ben ingelogd als administrator en zie de SID's staan als ik de NTFS rechten bekijk maar dit zijn dus niet bestaande accounts meer en vreemd genoeg kan ik alleen de rechten bekijken, en niet users toevoegen of owner worden van die map.

Hoe kan ik nu alsnog dit fixen? Een oplossing zou zelfs zijn om die public folder weg te kunnen gooien, ik heb de inhoud al gekopieerd naar een nieuwe public folder. Maar door het gebrek aan rechten lukt zelfs dat weggooien niet.

Wie kan me verder helpen? Alvast bedankt!
Lees eerst het boek Active Directory Planning & Ontwerp
Daarna het boek Exchange 2000 Planning & Ontwerp (zoiets was het gleuf ik)
te verkrijgen bij acedemic service :)

Je kunt nl. wel zomaar wat aankloten bij het opzetten van een netwerkje, maar als je het niet goed doet blijf je bezig, `t is maar een aanrading hoor.....
Als je het voor thuisgebruik doet moet je het zelf weten, maare, lijkt me niet zo verstandig om dit dus in een bedrijf te doen (misschien heb je ze al gelezen, dan heb ik niks gezegd(geen uitbranders a.u.b.))

Oooops, had de eerdere quotes niet gelezen |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:57:
[...]

Lees eerst het boek Active Directory Planning & Ontwerp
Daarna het boek Exchange 2000 Planning & Ontwerp (zoiets was het gleuf ik)
te verkrijgen bij acedemic service :)

Je kunt nl. wel zomaar wat aankloten bij het opzetten van een netwerkje, maar als je het niet goed doet blijf je bezig, `t is maar een aanrading hoor.....
Als je het voor thuisgebruik doet moet je het zelf weten, maare, lijkt me niet zo verstandig om dit dus in een bedrijf te doen (misschien heb je ze al gelezen, dan heb ik niks gezegd(geen uitbranders a.u.b.))

Oooops, had de eerdere quotes niet gelezen |:( |:( |:(
Het is maar goed dat je die laatste quote postte....anders was ik redelijk ontploft denk ik... :o

Maar iemand een manier om die public folder te deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je de nieuwe public folders in een aparte store aangemaakt ?
Dan zou je namelijk gewoon de oude store kunnen un-mounten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://groups.google.com/...posting.google.com&rnum=1

Dit is precies hetzelfde probleem als wat ik ook heb! Helaas staat daar geen oplossing bij...

Bedankt voor de tips so far... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb jij ook een upgrade gedaan van 5.5 naar 2000 ?
Of heb je nog 5.5 servers draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen upgrade... gewoon clean 2000 install alleen na de installatie een restore van de Public Folders uitgevoerd, deze heeft de bestaande public folder store overschreven en de gebruikers konden toen idd weer bij de public folders ALLEEN zijn sindsdien de rechten f#cked up.

Ik ben dus errug benieuwd hoe ik die rechten weer goed zet, als ik eerst alleen maar de NTFS rechten kan aanpassen/resetten, dan zou ik het verder wel redden.

Maar hoe doe ik dat? Ik kan zoals gezegd geen ownership nemen op de map...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Al gekeken op www.mcse.nl?

Hier haal ik soms ook nuttige info vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

hoe / waarmee heb je die restore uitgevoerd ?
NT Backup/Veritas/ArcServe/etc ?

[edit]
Ik kan trouwens ook geen NTFS rechten zetten, neem aan dat je 't via M:\[Domain]\Public Folders probeert ? Owner is trouwens SYSTEM...

hier is trouwens een White Paper te vinden over Public Folder Permissions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

De koppelling tussen de SiDs en de accounts lijkt wel verneukt. Zelfde gebeurt als je een trust verbreekt. Mischien als je daarop zoekt je nuttige info kan vinden. Hebben hier ook iets gehad doordat een trust weg was in security wel de SID's maar niet de accounts stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de hulp!

De restore is uitgevoerd met Veritas Backup Exec v8.6 SBS editie.

De koppeling tussen SID en accounts is idd verneukt...

Ik heb net volgens dit verhaal (http://www.jsifaq.com/subf/tip2700/rh2714.htm) geprobeerd om de rechten te resetten maar ook hiermee kreeg ik in de logfiles een access denied error, dus het aanpassen van deze rechten lukte niet, het lukt overigens wel op een nieuwe public folder.

Nogmaals bedankt en we blijven zoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op 27 augustus 2002 @ 15:35:
[edit]
Ik kan trouwens ook geen NTFS rechten zetten, neem aan dat je 't via M:\[Domain]\Public Folders probeert ? Owner is trouwens SYSTEM...
Ik heb Administrator Send as en Receive as rechten gegeven op de information store, dan kun je in principe wel rechten zetten via je explorer op de M: drive en op mappen enzo.

Behalve dus op deze 2 public folders... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

neem aan dat je al wel met eseutil en/of isinteg een integrity check e.d. gedraaid hebt ?
offtopic:
Collega van me zei altijd dat "de aanname de moeder van alle problemen is" :)
Hij had dus blijkbaar gelijk :P

[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 27-08-2002 17:14 . Reden: offtopic toegev. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een ISINTEG geeft de volgende melding (die ziet de ACL problemen dus ook)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Starting test 1 of 3, 'reference table construction'
. Time: 0h:0m:0s
Starting test 2 of 3, 'Folder'
Warning: Folder 36 (Fid=0001-000000006987) "Agenda":  Folder property PR_MESSAGE_SIZE(0E080014) Calc(409351) <> Prop(409373).
Warning: Folder 36 (Fid=0001-000000006987) "Agenda":  Folder property PR_NORMAL_MESSAGE_SIZE(66B30014) Calc(409351) <> Prop(409373).
Warning: Folder 36 (Fid=0001-000000006987) "Agenda": Reference to Dacl Id 1 was found, but it mismatched data. Details following:
Warning: Folder 36 (Fid=0001-000000006987) "Agenda": Folder aggregate prop ptagMessageSizeExtented on Dacl Id 1 is off Prop(499) <> Calc(521).
Warning: Folder 36 (Fid=0001-000000006987) "Agenda": Folder aggregate prop ptagNormalMsgSizeExtented on Dacl Id 1 is off Prop(499) <> Calc(521).
, number of rows = 106. Time: 0h:0m:1s, number of warnings = 5
Starting test 3 of 3, 'reference count verification'
. Time: 0h:0m:0s

. . . . . SUMMARY . . . . .
Total number of tests : 3
Total number of warnings : 5
Total number of errors : 0
Total number of fixes : 0
Total time : 0h:0m:1s

Maar wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

had je al naar eseutil /? gekeken :?

of naar de opties van isinteg........

bijvoorbeeld de
code:
1
    -fix             check and fix (default - check only)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de -fix heb ik gedaan, hij heeft wel wat gefixed maar ik kan nog steeds die map niet benaderen of de rechten aanpassen, hij heeft nog steeds dezelfde foute SID's.

Met eseutil geprobeerd een repair te doen na een integritycheck maar deze vond geen fouten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

ook eseutil /r al geprobeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op 28 augustus 2002 @ 08:58:
ook eseutil /r al geprobeert ?
Net geprobeerd:
Initiating RECOVERY mode...
Logfile base name: e00
Log files: c:\program files\exchsrvr\mdbdata
System files: <current directory>

Performing soft recovery...

Operation completed successfully in 4.234 seconds.
Helaas merk ik verder niet of het wat heeft geholpen, die Agenda map is nog steeds niet benaderbaar. :'(

Wel weer erg bedankt voor je hulp! _/-\o_ Ik blijf openstaan voor suggesties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier ff een screenshotje van de rechten van deze map, niks aan te passen dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ntfs.jpg

Onder de knop advanced is ook alles grijs, dus ook de owner is niet te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

nog een technetje:
XADM: Error Message When You Set Permissions on Public Folders: Invalid Windows Handle ID No: 80040102 Exchange System Manager
Daar hebben ze 't over PFInfo en PFAdmin uit de Exchange resource kit, waarmee je Public Folder rechten aan zou moeten kunnen passen....

[edit]
Nog een waar uitgelegd wordt hoe je met ADSI kan editen:
XADM: Mailbox Merge Program Is Unsuccessful and Generates Error 8007203a While Opening an LDAP Connection
Waarschijnlijk kan je i.p.v. een Private Store ook een Public Store selecteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op 28 augustus 2002 @ 10:33:
nog een technetje:
XADM: Error Message When You Set Permissions on Public Folders: Invalid Windows Handle ID No: 80040102 Exchange System Manager
Daar hebben ze 't over PFInfo en PFAdmin uit de Exchange resource kit, waarmee je Public Folder rechten aan zou moeten kunnen passen....
Dit zal ik gelijk even testen... nogmaals bedankt!
[edit]
Nog een waar uitgelegd wordt hoe je met ADSI kan editen:
XADM: Mailbox Merge Program Is Unsuccessful and Generates Error 8007203a While Opening an LDAP Connection
Waarschijnlijk kan je i.p.v. een Private Store ook een Public Store selecteren....
Dit heb ik getest maar werkt helaas niet, de rechten op de information store (public folders) staan ook goed, alleen 2 mappen IN de public folder storen hebben helaas foutieve rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Als je op advanced klikt post daar is een screenie van, alles is grijs omdat de Administrator niet standaard bij die map zit. Maar dat begreep je zelf ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Piccie van advanced:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ntfs2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Exchange resource kit... hoe kom ik daaraan? Heb die hier niet bij de hand...en heb dus helaas ook geen pfadmin.exe en pfinfo.exe.... wie kan me hieraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je Software leverancier of Computerboekhandel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|:(

Ik bedenk me net dat we die op het werk hebben staan. :)

Zal zo dadelijk gelijk kijken. Thx.

Verwijderd

Topicstarter
OK, TheRookie > pfadmin did the trick! Hiermee kon ik de rechten goed zetten, en administrator weer toegang geven.

Thanks a lot voor de goede hulp! _/-\o_

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

You're welcome :*)

Zelf ook weer e.e.a. geleerd ;) (al hoop ik 't nooit nodig te hebben :P)

Verwijderd

Topicstarter
Iets te vroeg gejuicht! |:( Sorry ;)

Ik kan nu de mappen op de M: drive de goeie rechten geven maar de (MAPI ACL) rechten in Exchange kloppen nog niet, daar krijg ik nog een LDAP error als ik de properties in Exchange System Manager wil bekijken.

Opzich vind ik dit niet zo'n ramp, het zou al genoeg zijn als ik op een of andere manier deze map kan deleten, dat kan iig niet via de M: drive (via de explorer), want dan krijg ik een error dat de map in use is..logisch maar als ik de Public Store unmount verdwijnt de map ook van M: en kan ik hem dus ook niet deleten...

Heb nu dus 1 probleem van de 2 getackled (nou ja, heb jij opgelost ;)) maar nu dit 2e probleem nog. Als je nog suggesties hebt....ze zijn welkom _/-\o_

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

* TheRookie uit feeststemming ontwaakt :( :P
PRB: Cannot Use MAPI To Remove Self From Public Folder ACL
maar dan i.p.v. removen, adden ?

BTW: Technet is je vriend :)

[edit]
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt ?

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik... (trouwens nogmaals dank voor je vlotte reply)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ldap.jpg

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

offtopic:
't is errrug rustig hier, dus heb er tijd voor ;)

Staan er trouwens geen meldingen in het eventlog van de exchange server ?
Heb je toevallig binnen Active Directory users uit de default user container verplaatst naar naar een andere container ? (vraag 't hierom, weliswaar ander probleem, maar zelfde melding...)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...geen meldingen in de eventlog hierover, zelfs niks wat hiermee te maken kan hebben.

Alle users zitten binnen dezelfde container (de default...), ik had dat artikel gezien maar helaas is het een andere situatie dan die van ons, en die oplossing daar is hier ook niet toepasbaar...

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik begin een beetje door m'n ideeën heen te raken :/
Misschien wordt 't tijd om MS te bellen c.q. er een expert bij te halen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer ietsjes verder!

Ik had 2 van zulke mappen met deze problemen, ik heb nu 1 van de 2 mappen (niet de agenda maar een andere met hetzelfde probleem) kunnen verwijderen via explorer! Nu alleen nog de agenda te gaan... ik heb alle items in agenda gedelete, de explorer zegt ook dat er geen items meer in de map staan, maar als ik de map wil verwijderen zegt hij dat de map 'not empty' is, en volgens Exchange System Manager zit er nog 71KB in de map, maar als ik zoek via Outlook in die map vindt hij 0 items. Ik kan echter wel de naam van de map wijzigen nu via Explorer, dus heb er nu iets als NietGebruiken van gemaakt ;) maar hij moet dus uiteindelijk weg, die map.

Misschien es een reboot straks, kijken of dat het probleem oplost.
Dat zal vanavond worden dat dat kan, dus morgen hoor je meer van me, nogmaals hartelijk dank voor al je nuttige suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb het wel voorelkaar nu. Heb die map agenda ook na een reboot niet kunnen verwijderen maar ik kon hem in de explorer wel hidden maken, en tada: ook in Outlook was hij toen weg. Beetje een ranzige workaround maar goed, de gebruiker merkt er niets van en ik vind het zo wel goed.

Nogmaals hartelijk dank voor al je goede hulp en suggesties, zonder jou zou ik minder ver hiermee zijn. :)
Pagina: 1