Toon posts:

Harde schijf met kuren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een Maxtor 40gb 7200rpm Hd aangesloten op een Msi Kt133a turbo 2 en 256mb srdram geheugen.

Sinds 3 dagen als ik de pc opstart,na het bootscherm krijg je dan te zien:

-Veryfying DMI pool Data

Hier blijft mijn pc hangen en na 10 sec verschijnt de melding:

-Schijf leesfout druk ctrl+alt+del om te rebooten

Dit kan ik dan ongeveer 8 keer herhalen voordat ik in Windows kan komen,als ik de error voorbij kom gaat het opstarten heeel traag en soms hoor ik ineens pfffffffffff en dan kapt de hd met draaien.Zodra ik in windows ben doet hij het perfect.

Met een Diag progje van Maxtor heb ik geen fouten gevonden op mijn schijf........

Ik heb net de pc gereinstalled en er staat windows xp op.
Iemand een idee wat dit probleem is?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Mechaniek in je HD is waarschijnlijk kapot. Heb je nog garantie? Zo ja, wegbrengen zo nee, tja... kijk eens wat Partition Magic er van vindt, hoewel ik niet denk dat dat helpt. Ben bang dat ie gewoon een beetje dood aan het gaan is, heb je wel een backup???

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
heb op zich wel wat gebackupped ja,en nog garantie,maar is zo kut dat je dan 6 weken zonder hd zit :(

maar zoiets kan dus ook af en toe voorkomen,dat hij het soms wel en soms niet doet?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem... :( Maar hij is wel meer dan 1 week 62 graden geweest. Het loopwerk doet het nog goed bij mij, maar hij maakt wel rare geluiden. Ik heb windows maar voor de zekerheid op een andere (5400rpm :( )schijf gezet.

Als het nog een keer gebeurt moet je maar eens in je BIOS kijken, bij mij stond in de BIOS dat hij 120 GB was(?)

Mijn volgende schijf wordt dus geen Maxtor meer. Ik denk dat ik maar een WD koop.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij in de BIOS staat ie op 40gig,dus dat is wel goed,de temp weet ik echt niet,hoe kan ik dat eventueel zien?Die schijf is 4 mnd oud,en nu al gaar,maxtor zuigt imo!

Verwijderd

Las laatst dat Maxtor meer van die kl*te harde schijfs heeft uit gebracht. :( Hier op mijn werk hadden we net een nieuwe Pc :) meteen een rotte harde schijf. Zo kapot uit doos :(

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Elke fabrikant heeft wel eens een paar verrotte schijven ertussen zitten. Ik gebruik al 5 jaar Maxtor schijven, naar volle tevredenheid, terwijl er al Quantums, WD's, Fujitsu's kapot zijn gegaan. Ook een keer een IBM 60 Gb gekocht, deed het meteen al niet. Omgeruild voor Maxtor en die draait al 1,5 jaar als een zonnetje.
Als er es een schijf kapot gaat wil dat dus niet direct zeggen dat het betreffende merk gelijk maar zwaar k*t is.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

De 40 en de 60 Gb hebben verdacht veel problemen. :( volgens mij hadden ze hier een forum over. Zeg verder niet dat het merk K*T is. 8)7 Heb zelf twee maxtor schijven van 80 en 30 Gb. :) De 30 Gb werk ook al een jaartje of 2/3 en nog steets perfect. ze worden bijde niet eens heel erg warm. _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1