nummerweergave is dat nodig voor gratis internet?

Pagina: 1
Acties:

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 15:04
Ik ga bij mij vriendins moeder internet aansluiten. Nu weet ik dat hun nummerweergave uit hebben staan. Als ik nu bij zonnet of tmfweb een gratis account aanvraag staat er in de voorwaarden dat nummerweergave aan moet staan. Is dit echt zo of kan ik straks gewoon inbellen.
kan ik via een aparte code het telefoonnummer wel meezenden voor een bepaald gesprek? Zijn er gratis providers die geen nummerweergave eisen?

www.heinemanss.nl

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, het is echt nodig.
Je kan anders namelijk niet inbellen.

En als het echt altijd standaard aanstaat kan je dit niet door een code in te typen uitschakelen.

En bij mijn weten is dat bij alle gratis providers zo, maar je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen.
Test 12move eens, want daar heb ik ooit ingebeld terwijl ik nummerweergave uit had staan.

Verwijderd

Bij de echt gratis providers (waar je dus geen uren inkoopt zoals One.Tel of wanadoo) is dit voor hun de enigste manier om te zien wie inbelt.
Omdat al die nummers tegenwoordig met 067 beginnen worden op dit nummer ook de tikken berekend.
Met nummerweergave zien ze dat jij inbelt zodat op jouw rekening de kosten verschijnen.
Geef dus nooit je wachtwoord af want dan kan iemand anders gigantisch veel inbellen terwijl jij het op je rekening krijgt!!!

Bij de providers waar je een aantal beluren kan inkopen is het wat makkelijker omdat je al een bedrag betaalt.

Let er wel op dat die "gratis" providers soms hogere beltarieven rekenen dan de KPN doet!!
Zo is een piekuur bij KPN 2,80 eurocent per minuut terwijl Freeler bijvoorbeeld 3,10 eurocent per minuut ongeveer rekend!!!!

Je kan ook Superweb nemen, zonder extra abbo krijg je 20 procent korting op alle tikken en het starttarief, scheelt toch weer of neem een abbo van One.Tel, lekker voordelig in de piekueren, alleen je moet de ingekochte uren wel per maand opmaken anders vervallen ze.

Verwijderd

of je neemt ADSL >:)

uitleg voor de modjes enzo: persoonlijk grapje

ontopic:
Maar inderdaad, wat pinolief ook al meldt, je moet wel uitkijken voor die hoge tarieven. Daar zijn al heel wat mensen de boot mee ingegaan (ik niet gelukkig).
OneTel gebruik ik zelf ook al een tijdje zeer tevreden. Goede service, daar houd ik wel van.

Verwijderd

Directnet van KPN, snel geinstalleerd, geen vaste kosten en lagere tarieven.
Moet je echter ook Nummerweergave aan hebben staan.
Met nummerweergave zien ze dat jij inbelt zodat op jouw rekening de kosten verschijnen.
Geef dus nooit je wachtwoord af want dan kan iemand anders gigantisch veel inbellen terwijl jij het op je rekening krijgt!!!
Hoezo, wanneer iemand anders op jouw account inbelt ziet de provider toch dat het niet jouw nummer is? ;)

edit:

Sorry, vergeten te melden dat je geen e-mail adres krijgt

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit is om te voorkomen dat mensen misbruik gaan maken van een gratis internet account. (bijv. spammen en na het account is afgesloten weer een nieuw account nemen) Het nummer wordt geregistreerd zodat men weet WIE wat gedaan heeft....

Er is volgens mij een code (#31 of zoiets?) om voor een bepaald nummer geen nummerblokkade te hebben. Ik weet dat met *31* je blokkeerd, maar ik dacht dat er ook eentje was om juist te deblokkeren....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
zonnet werkt gewoon... heb een account die ik altijd gebruik om een andere account aan te maken voor mensen die geen internet hebben.. werkt prima :D je hoeft daar bij de registratie ook niet eens je tel. nummer in te voeren...

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 15:04
Bedankt, heb net bij zonnet aangemeld en dat werkt goed!

www.heinemanss.nl

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 12:58:
Bij de echt gratis providers (waar je dus geen uren inkoopt zoals One.Tel of wanadoo) is dit voor hun de enigste manier om te zien wie inbelt.
Omdat al die nummers tegenwoordig met 067 beginnen worden op dit nummer ook de tikken berekend.

Bij de providers waar je een aantal beluren kan inkopen is het wat makkelijker omdat je al een bedrag betaalt.

Let er wel op dat die "gratis" providers soms hogere beltarieven rekenen dan de KPN doet!!
Zo is een piekuur bij KPN 2,80 eurocent per minuut terwijl Freeler bijvoorbeeld 3,10 eurocent per minuut ongeveer rekend!!!!

Je kan ook Superweb nemen, zonder extra abbo krijg je 20 procent korting op alle tikken en het starttarief, scheelt toch weer of neem een abbo van One.Tel, lekker voordelig in de piekueren, alleen je moet de ingekochte uren wel per maand opmaken anders vervallen ze.
Je doet je ondertitel wel eer aan.

Verwijderd

Wokschotel schreef op 28 augustus 2002 @ 10:47:
[...]

"Je doet je ondertitel wel eer aan"
Wat bedoel je daarmee?

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Wokschotel schreef op 28 augustus 2002 @ 10:47:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

"Je doet je ondertitel wel eer aan"
Wat bedoel je daarmee?
Weet niks, misschien? (Niet mijn woorden, hoor)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 18:16:
[...]
Weet niks, misschien? (Niet mijn woorden, hoor)
Desondanks klopt 't wel ;)

duh, hij bedoelt: er staat "Weet niks", maar je zet een heel duidelijk verhaal met veel informatie neer.
Het is dus eigenlijk meer een compliment :)

Verwijderd

Maar dit klopt dan volgens mij weer niet. Ik kan ook mijn HetNet account bij familie thuis gebruiken, zonder problemen. En de nota komt ook netjes in de mail.
Het zal meer te maken hebben met achteraf kunnen zeggen: Kijk, hier is het vandaan gebeld, als jij het niet wil dokken, dan moet de eigenaar van dat telefoonnummer maar bloeden!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 18:28:
[...]

Maar dit klopt dan volgens mij weer niet. Ik kan ook mijn HetNet account bij familie thuis gebruiken, zonder problemen. En de nota komt ook netjes in de mail.
Het zal meer te maken hebben met achteraf kunnen zeggen: Kijk, hier is het vandaan gebeld, als jij het niet wil dokken, dan moet de eigenaar van dat telefoonnummer maar bloeden!
Dat bedoelt pino toch ook?
Hij zegt: Geef je wachtwoord niet af, want dan kunnen ze op jouw kosten internetten. De check op inbelnummer is inderdaad alleen achteraf. Als je nummerweergave uitzet doet ie het over het algemeen niet.
Bij KPN DirectInternet (of hoe heet daat ook al weer) is dat echt de enige check die ze hebben. Daar heb je geen gebruikersnaam/wachtwoord, dus daar moet het zeker.

Verwijderd

Dat bedoelt pino toch ook?
Maar dit zegt hij dus ook. Met die nummerweergave kunnen ze dus ook zien of ik bij mijn broer zit of niet. HetNet weet niet welk nummer mijn broer heeft, dus heeft dat niets te maken met of zij weten wie er inbelt.
Bij KPN DirectInternet (of hoe heet daat ook al weer) is dat echt de enige check die ze hebben. Daar heb je geen gebruikersnaam/wachtwoord, dus daar moet het zeker.
Dit maakt ook niet uit. Het nummer wordt altijd in rekening gebracht bij de aansluiting die belt. KPN heeft inzage in je belgegevens. Als je geen abonnement bij een gratis Provider wil en gewoon je 067-nummer op je nota krijgt maakt het ook niet uit.

edit:

Ik vermoed dan ook dat KPN die Nummerweergave eerder verplicht stelt om die dienst beter te slijten. De helft van de mensen die ik ken hebben Nummerweergave geblokkeerd. Dus ook al dok ik voor de dienst, de helft van de tijd krijg ik niets in beeld.
(Misschien kunnen ze het verplicht stellen voor enquetebureaus en die telemarketeers [Ik bel even met etenstijd, dan weten we zeker dat u thuis bent])
Pagina: 1