Toon posts:

Cubase en Rebirth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort deze pakketten "ontdekt" en met de search gezocht maar niets gevonden...

Korte vraag; is het mogelijk om realtime vanuit Cubase met behulp van Rewire de TB303, 808 of 909 in te spelen? Dus ik bedoel eigenlijk vanuit Cubase met je keyboard een drumtrack inspelen....

Ben benieuwd of dat kan....

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 09:04

Xtremelead

powered by E-MU

Nee, voor zover ik weet kan dat niet. Je kan wel de knoppen en slides aansturen.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat zou betekenen dat je eerst met bijvoorbeeld de LM7 een drumtrack moet maken in Cubase en die via Rebirth zou moeten laten spelen? Of moet je echt met behulp van de muis een drum- of basstrack in gaan zitten voeren????

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

je moet je tracks maken in rebirth, maar je kan de draaiknopjes laten draaien en de schuifjes laten schuiven :p vanuit cubase. In rebirth kan je remote control instellen. Zo kan je aan ieder schuifje/knopje een andere midi controller hangen. Die vul je weer in CUbase in op het midikanaal van Hubis loopback Device op Midi Yoke. Dit zijn midi emulators zodat je meerdere programmas met elkaar kan laten communiceren.

JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Is Hubis loopback Device sowieso nodig om dit te kunnen bewerkstelligen of kan het ook zonder?

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

ja, want je moet in rebith een midi in opgeven en in cubase een midi out.

JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Aha...btw, ik draai onder XP en zie net dat dit voor Midi Yoke niet echt het meest ideale OS is....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 10:05:
Of moet je echt met behulp van de muis een drum- of basstrack in gaan zitten voeren????
Als de klassieke manier van step-programmeren in ReBirth je niet ligt, dan kun je natuurlijk ook voor VST Instruments gaan en alles in Cubase inspelen en/of programmeren. Er zijn een aantal TB 303 simulators verkrijgbaar en van de TR 808 en TR 909 zijn genoeg samples verkrijgbaar op het Internet of sample CD's om in een VST (drum) sampler te laden.

Kijk hier voor VSTi's: www.kvr-vst.com

8)

Verwijderd

Topicstarter
Aha...dat is inderdaad ook een optie! Welke 303 simulator is de "beste", dus welke benaderd het origineel het meest?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:18:
Aha...dat is inderdaad ook een optie! Welke 303 simulator is de "beste", dus welke benaderd het origineel het meest?
Daar zijn genoeg discussies over te vinden, maar aangezien ik nog nooit een echte TB 303 in m'n handen gehad en gehoord heb (ik ken ze alleen van jaren '80 Acid platen), kan ik daar ook geen antwoord op geven. Maar Muon Software heeft de gratis Tau Bassline en die moet je maar eens proberen. De sound is herkenbaar genoeg voor mij. En tenslotte gooi je er toch een distortion overheen... 8)

www.muon-software.com

Verwijderd

Topicstarter
thnx...

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 09:59:
Sinds kort deze pakketten "ontdekt" en met de search gezocht maar niets gevonden...

Korte vraag; is het mogelijk om realtime vanuit Cubase met behulp van Rewire de TB303, 808 of 909 in te spelen? Dus ik bedoel eigenlijk vanuit Cubase met je keyboard een drumtrack inspelen....

Ben benieuwd of dat kan....
korte antwoord: Nee

lange antwoord: ReBirth werkt niet zoals VST Instrumenten (ze zouden eigenlijk een ReBirth als VST moeten uitbrengen!).. Het is niet zo simpel dat je met je drumtrack editor noten voor bijv de BD, CP, HH e.d. kan zetten en dan kan afspelen... je moet ze via MIDI programmeren... en geloof me: dat is pure zelfkwelling en van muziek maken komt niks terecht. Ik heb dit jaren geleden ook geprobeerd.

de Props hebben met ReWire wel iets leuks bedacht voor de output van ReBirth, maar het besturen via MIDI laat te wensen over.

Daarom is het aan te raden gewoon VST Instrumenten te gebruiken, die werken gewoon perfect.
Een hele goede 808/909 VST Synth is Waldorf Attack, en een nog betere is FxPansion DR-008.
Voor 303 zijn ook een heleboel VST Synths beschikbaar, maar ik houd me niet zo bezig met 303-sounds, dus ik weet niet welke goed is en welke slecht.

Check www.kvr-vst.com voor meer info.
Pagina: 1