Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 09:59:
Sinds kort deze pakketten "ontdekt" en met de search gezocht maar niets gevonden...
Korte vraag; is het mogelijk om realtime vanuit Cubase met behulp van Rewire de TB303, 808 of 909 in te spelen? Dus ik bedoel eigenlijk vanuit Cubase met je keyboard een drumtrack inspelen....
Ben benieuwd of dat kan....
korte antwoord: Nee
lange antwoord: ReBirth werkt niet zoals VST Instrumenten (ze zouden eigenlijk een ReBirth als VST moeten uitbrengen!).. Het is niet zo simpel dat je met je drumtrack editor noten voor bijv de BD, CP, HH e.d. kan zetten en dan kan afspelen... je moet ze via MIDI programmeren... en geloof me: dat is pure zelfkwelling en van muziek maken komt niks terecht. Ik heb dit jaren geleden ook geprobeerd.
de Props hebben met ReWire wel iets leuks bedacht voor de output van ReBirth, maar het besturen via MIDI laat te wensen over.
Daarom is het aan te raden gewoon VST Instrumenten te gebruiken, die werken gewoon perfect.
Een hele goede 808/909 VST Synth is Waldorf Attack, en een nog betere is FxPansion DR-008.
Voor 303 zijn ook een heleboel VST Synths beschikbaar, maar ik houd me niet zo bezig met 303-sounds, dus ik weet niet welke goed is en welke slecht.
Check
www.kvr-vst.com voor meer info.