NV4_disp.dll error door overklokken GF4?

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:08

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Mijn vraag is dus of het mogelijk is dat ik een blauw scherm krijg met het wel bekende NV4_disp.dll error doordat ik mijn Geforce 4 te hoog overklok?

Heel af en toe (1 * per week) krijg ik namelijk een BSOD maar weet niet echt waar ik het moet zoeken aangezien er meerdere onderdelen van mijn PC overgeklokt zijn.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
nou, als je het daarvoor nog niet had, zou ik even je temps controleren en 3d mark 2001se draaien. Als die eruit knalt of je ziet artifacts (storingen), is het je videokaart die te overclocked is. Ik zou sowieso even proberen hem wat minder te clocken, om te kijken of dat uitmaakt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat is de bij de BSOD horende foutcode/melding? Het kan overigens ook afhankelijk zijn van de Detonator drivers. Probeer eens andere versies :)

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Qua detonator drivers gebruik ik momenteel de nieuwste officiele drivers.

Is het dus ook mogelijk dat als je je videokaart te hoog overklokt, dat 3dmark terug naar Windows schiet?? Ik dacht namelijk dat dit aan je CPU, FSB of geheugen MOEST liggen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja dat is mogelijk. Klok anders eens terug en draai een maandje ofzo om te kijken of het probleem zich nog voordoet :z

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
BalusC schreef op 27 augustus 2002 @ 10:15:
Ja dat is mogelijk. Klok anders eens terug en draai een maandje ofzo om te kijken of het probleem zich nog voordoet :z
Ik denk dat ik dat inderdaad eens ga doen. Het welbekende "ik wil mijn PC binnen 3 dagen optimaal stabiel overklokken" ;)

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ach, ik krijg ook een paar keer per week zomaar zo'n blauw scherm met de nv4_disp error, en ik heb mijn GF4 niet (nooit) overgeklokt. Zal wel aan die drivers liggen, ik heb ook de nieuwste

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
kNarf schreef op 27 augustus 2002 @ 14:02:
Ach, ik krijg ook een paar keer per week zomaar zo'n blauw scherm met de nv4_disp error, en ik heb mijn GF4 niet (nooit) overgeklokt. Zal wel aan die drivers liggen, ik heb ook de nieuwste
Wat heb je verder voor systeem dan?? Ik dacht dat de drivers van NVidia onderhand toch behoorlijk stabiel zijn, zeker als je de officiele hebt draaien :?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
zie sig.. maar ik had het met m'n GF2MX ook altijd, ben dr wel aan gewend :)
Pagina: 1