Connectie USB <-> parallel

Pagina: 1
Acties:

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Het volgende vraagje: men neme een (gekregen) USB printer (met dus ALLEEN een USB connectie) en een wat oudere laptop met (u raadt het al) alleen maar een parallele aansluiting, hoe verbindt ik deze?

Er zijn inderdaad USB naar parallel printer kabels, maar deze zijn bedoeld om je (legacy) printer aan te sluiten op een USB port. Deze situatie is dus precies vice-versa.

Ik heb naar m'n beste weten de search gebruikt en wat sites van fabrikanten afgezocht (het lijkt me enorm sterk dat zo'n vraag nog niet eerder is gesteld) maar ik kon dus helaas niks vinden..... wie helpt?

TIA

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik heb gehoord dat dit niet mogelijk is. Omgekeerd kan idd wel, maar niet van een USB-printer naar een parallelle aansluiting.

Wat je wellicht kunt proberen is een PCMCIA USB kaartje, waar je dan de printer op kunt aansluiten. Moet je natuurlijk wel minimaal over Win98 beschikken (of Win95 met USB patch ;)).

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Ja dat zou idd ook wel een optie zijn, maar wat zijn zo'n beetje de producten die te krijgen zijn op dat gebied? Ik vind nu alleen de adaptec USB2 connection kit en die is €99,-
Hoe zit het bovendien met de minimale config? Op de adaptec site hebben ze het over een PII-266, is dat voor die kaart of is dat USB general?

--= en nu ook de Sitecom van €72,- thx Terw_Dan! =--

[ Voor 0% gewijzigd door DataCopy op 27-08-2002 18:08 . Reden: Update ]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Wat zijn jouw specs? Maar wat voor printer is het? Als het niet zo'n zzzupernieuwe is, heb je geen USB2.0 Nodig, eej..... Dan heb je voor iets minder geld een USB-kaartje, en dan kun je lekker printen...

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://80.247.198.48/prod...hp?product_id=24&grp_id=1
deze misschien
sitecom is over het algemeen wat goedkoper dan adaptec.