Toon posts:

Occasions op de website ?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb hier al eerder een posting over geplaatst echter werd deze meteen gesloten omdat ik eerst maar eens moest gaan zoeken op www.hotscripts.com
Nu heb ik me "suf" gezocht en ook bepaalde zaken uitgeprobeerd maar kan niets passends vinden.

Het volgende,

ik moet voor een autodealer hier in de buurt een website maken waarop ook de occassions moeten komen te staan die hij verkoopt.
Nu kan dit heel gemakkelijk in een HTML platte pagina echter is dit niet de bedoeling.

Dit is erg onderhoudsgevoelig en ik zou graag zien dat je op de een of andere manier via de browser de pagina on-line kan bijhouden. Inclusief het uploaden van afbeeldingen e.d.

Er is een mogelijkheid tot het gebruik van PHP echter niet van Mysql.

Heeft iemand een idee of tip ?

( op www.parse.nl staat zo'n CMS, echter zitten daar kosten aan verbonden, en ben nu eventjes aan het zoeken naar een shareware / freeware versie )

Verwijderd

Met php kun je inderdaad een upload systeem maken waarbij je alleen een tekstbestandje en een plaatje moet uploaden. Hoe dit precies moet kun je vinden op http://www.phpfreakz.nl

Verwijderd

voor een kleine vergoeding maak ik een CMS + occassion database voor je, compleet met foto's uploaden etc. :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat vind jij een kleine vergoeding ?
Er is trouwens niet de gelegenheid tot het gebruik van een Mysql database of iets dergelijks.

Verwijderd

zoals DaniBierhoff zegt ga je dan met textbestanden werken, of als de server het ondersteunt met XML

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom neemt het autobedrijf geen abbo op Autotrack ?? Jij kunt dan het occasion overzicht weer verwerken met een iframe in de site. (weet niet of dit helemaal legaal is, maarja je betaalt ervoor dus ?)
De site van Autotrack is ook nog een aangesloten bij RDW database, dus dit betekent wanneer het autobedrijf een auto op hun naam zet de auto al op de site van autotrack en dus ook op jou site staat.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waar wil je die website opwillen laten draaien dan?... Als je toch een webserver draait, dan kun je net zo goed een combi van php en mysql laten draaien..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 27 augustus 2002 @ 10:17:
Waar wil je die website opwillen laten draaien dan?... Als je toch een webserver draait, dan kun je net zo goed een combi van php en mysql laten draaien..
In het abo dat ze hebben met de provider zit niet de mogelijkheid tot Mysql.

Verwijderd

met een beetje meer geld in de mand heb je mysql erbij ...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Je kunt inderdaad met PHP in combinatie met MySQL zo'n CMS maken. Dat lijkt me nu dus ook gewoon echt wel duidelijk. De reden waarom dit topic dicht gaat is dat als je zo'n systeem wilt, je maar lekker aan de gang moet gaan -je hebt nu alle begininfo om van start te kunnen- en als je er ècht niet meer uitkomt, kun je je vraag hier nogmaals stellen.

Als je opzoek bent naar een kant-en-klare oplossing voor autodealers, zou ik even informeren bij autototaal.nl; Een klant van ons heeft daar ook een account (volgens mij is dit gratis) en kan zonder dat wij daar naar om hoeven te kijken foto's en beschrijvingen van occasions naartoe uploaden. Enerzijds is het opnieuw het wiel uitvinden, anderzijds is het als je een op maatgemaakt CMS wilt aanbieden ook goed zelf te doen.

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.