NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
Ja precies, ik kom niet eens tot F8 of überhaupt een schrempje waar je vanuit iets kan ondernemen, ook niet als ik vanaf de CDRom bootVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 09:19:
Heb hier persoonlijk zeer slechte ervaringen mee heb al enkele malen geprobeerd de herstelprocedure uit te voeren maar dit bleek niet te werkenheb dit dan ook nog op verschillende pc's getest dus ik kan je aanraden van onmiddelijk de gegevens te backuppen en gewoon een clean install uit te voeren dan ga je echt wel sneller geholpen zijn.
De enige mogelijkheid dan ik blijkbaar kan uitvoeren is de setup, raar want WAAR zit dan die repatie console
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
Daar heb je gelijk inDarkY schreef op 27 augustus 2002 @ 09:54:
beetje lame reply sticks...
de vraag is blijkbaar niet duidelijk gesteld: Hoe kom ik met "R" , of wat dan ook in het reparatiegedeelte, dat WinXP mij voorstelt, dus via de setup van de CD, want ik kom niet eens tot F8!!
Wachten tot het keuze-schermpje 'Installeren' komt. Dat bevestigen, en dan bij het volgende scherm kiezen voor 'Reparatie Windows-installatie'. Wat-ie dan doet is eigenlijk een nieuwe installatie over de oude heen. Het kan dan wel zijn dat sommige programma's opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem verschillende malen gehad. Wanneer je de install CD rom boot kun je kiezen voor de repair functie. Probleem is dat je vervolgens wat opdrachten kunt geven via de prompt in een Dos emulatie. Ik kwam hier in ieder geval niet verder mee. Wat erger is, ik kan en kon het probleem niet verklaren, waardoor deze fout optreed!Extra300s schreef op 27 augustus 2002 @ 09:06:
probleem gevonden in: \indows\system32\config\system
"Het bestand is mogelijk beschadigd, of verwijderd"
"U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de orginele cdrom met instal bestanden.
Kies R in het eerste scherm om de reparatie procedure te starten"
Het lukt mij niet om via de "R" in een ander scherm te komen, enkel de setup draait de hele tijd, wat ik ook doe.
Wie kan me uitleggen hoe ik in de reparatie scherm komOF wat ik moet doen.
Ik heb een orginele versie van Win XP home (MAXDATA)
En ik wil natuurlijk nog NIET WinXP opnieuw installeren, enkel als het niet anders kan.
XP over de oude installeren of XP installeren of ernaast in een schone partitie is volgens mij de enige optie om de zaak te redden. De laatste keer dat mij dit overkwam, heb ik overigens XP geinstalleerd op mijn tweede harde schijf en daarmee m'n primaire benaderd en vervolgens deze geback upped, geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Zeer onprettig is dit
Verwijderd
delete C:\Windows\system32\config\system
copy C:\Windows\repair\system C:\Windows\system32\config\
eventueel hetzelfde nog met:
delete C:\Windows\system32\config\software
copy C:\Windows\repair\software C:\Windows\system32\config\
probeer het anders gewoon onder dos, dus met een win98 bootdisk oid, als je tenminste FAT32 hebt
Staat deze al in de FAQ?Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:34:
je moet dus booten vanaf xp-cd >> repair functie kiezen >> dan kom je in Recovery Console (dos-achtige omgeving) >> dan doe je het volgende:
probeer het anders gewoon onder dos, dus met een win98 bootdisk oid, als je tenminste FAT32 hebt
Duh! Zal toch niet liggen aan mijn in gebruik zijnde NTFS????? Want ik KOM de REPAIR functie H E L E M A A L niet teéééégennnnnnnn!!!Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 19:34:
je moet dus booten vanaf xp-cd >> repair functie kiezen >> dan kom je in Recovery Console (dos-achtige omgeving) >> dan doe je het volgende:
MIsschien dat het idd aan de NTFS ligt
Verwijderd
Anyway, het lukt je kennelijk niet, dus is er iets niet helemaal tof met je xp-cd, lijkt mij dan, ofzo..
Al een andere cd geprobeerd? Anders zet je er nog een xp-versie op, vanuit die ff de boel fixen
Verwijderd
Booten van CD lukt wel, en zie dan onderaan zoiets als "druk F2 om windows reparatie uit te voeren". Als ik dat doe vraagt-ie om " de diskette met het label (en dan nog wat)". Maar hoe ik aan die diskette moet komen kan ik nergens vinden. Wordt ook bij de installatie van XP niet aangeboden om te maken (zoals de bootflop bij W98).
Die "r" functie is volgens mij als je nog wel in veilige modus kunt opstarten.
Verwijderd
OK!!
stap1: douw je cd erin en boot ervan als f2 de repair in XP is doe dit of R whatever
stap2: hier gaat ie net als bij 2000 zeiken om een noodhersteldiskette, bij 2000
kies je voor R als je die hebt, heb je die niet dan kies je "C"
dan ratelt ie even en komt ie in dos terecht.
c:\winnt als het goed is.
TYP:fixboot
TYP: cd sytem32\config <enter>
TYP: ren system systemalt.old
herstart nu ZONDER CD...... ????????????????????????????????
• Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
• Windows Operated Systems - FAQ
En aangezien bij een oud topic mensen ook altijd gaan reageren op oude posts, doe ik hem toch maar dicht. Mocht je er nog niet uitkomen, chablis, dan kun je een nieuw topic openen. Verwijs dan wel even naar dit topic en probeer aan te geven wat je allemaal geprobeerd hebt. Zie ook de FAQ Forumgedrag
Dit topic is gesloten.
![]()