kosten voor 20gig dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 19:09

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

mijn site gaat redelijk goed... (zie sig) we hadden een abo voor tot 4 gig dataverkeer

nu heeft de provider een 'groot abo' van 8gig dataverkeer... maar met onze plannen ideeen, zeer goede stijgende lijn in bezoekers aantallen. verwachten we daar ook overheen te gaan.

nu hebben ze ons een voorstel gedaan voor als we over de 8 gig gaan. voor 20gig voor 655euro .....

beetje veel lijkt me, maar ik heb dus geen idee wat het elders kost... hoeft niet perse 20gig te zijn... maar andere grote hoeveelheden

mensen een idee ofzo?

ps: weten mensen nog providers waar ik eens op de site kan kijken, kan er zo niet echt veel uit mijn duim zuigen

[ Voor 0% gewijzigd door HenkS op 27-08-2002 08:46 . Reden: providers ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

20 gig voor 655 euro? Voor dat geld ga ik zelf de bits via tamtam doorseinen :D.

Puur het dataverkeer kost < € 100,- imho. Uiteraard komen daar nog kosten bij omdat je gehost wordt maar ik kan uit je verhaal niet halen wat je precies hebt voor je hosting. Iig lijkt € 655,- me overdreven :).

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb niet veel verstand van hosting, maar ik weet dat dat véél te duur is.

Ik heb zelf gewoon een kleine page en daar krijg ik 8gb p/m en ik betaal 10€ per maand.
Dit wil niet zeggen dat ik zoeen goede provider heb oid, maar ik keek even bij widexs (eerste grote provider die bij me op komt)
http://www.widexs.nl/virtual.html

En daar is het dus 53€ per kwartaal, dus imho je wordt afgezet.

Maar mag ik vragen wat je nu precies heb en wat je er nu voor betaald.
Want volgens mij wordt jij echt grof in de zeik genomen.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja klopt

ze rekenen natuurlijk gewoon iedere mb extra boven op normale abo

maar ze bieden zeer goede service enzo, dus moest ff wat vergelijkingen hebben

en niemand biedt 20gb aan, en de meeste die 10gb aanbieden kosten ongeveer 115 euro per maand... dat zijn mooie prijzen. en ik heb ze allen even gemaild wat 20gb bij hun zou kosten!

dus ben benieuwd

• IceStorm

IceStorm

Gewoon nieuwsgierig, wat betaal je nu en wat krijg je ervoor terug? Ik krijg een beetje de indruk dat je echt grof overcharged wordt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check www.internetten.nl voor een overzicht en de daarbijbehorende kosten :)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
IceStorm schreef op 27 augustus 2002 @ 09:09:
Gewoon nieuwsgierig, wat betaal je nu en wat krijg je ervoor terug? Ik krijg een beetje de indruk dat je echt grof overcharged wordt.
betaal nu gewoon 25euro voor 4gb ... en 8gb zou 55euro kosten dus normaal.. alleen rekenen ze vanaf 8gb gewoon de extra kosten door.

maar ze zijn heel redelijk en goede service, dus er valt wel te praten... (en we zijn hun beste klant ) :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij xs4all betaal je voor 10 gig €125,- extra. Voor 10 gig met 2 domeinen en een hoop extra zut betaal je €104,50. Dus totaal ongeveer €230 voor wat je wilt. Is toch een stuk goedkoper en dit is bij een kwaliteits bedrijf. Dus het zal ergens anders nog wel een stuk goedkoper kunnen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Attilla
HenkS schreef op 27 augustus 2002 @ 09:14:
[...]

betaal nu gewoon 25euro voor 4gb ... en 8gb zou 55euro kosten dus normaal.. alleen rekenen ze vanaf 8gb gewoon de extra kosten door.
Dat vragen we niet helemaal.

Wat heb je nu ?

Deticated hosting ?
Colocated ?
Database van iets erbij ?
Hoeveel schijfruimte ?
Service contract ?
Wat voor OS ?

Zoiets.

En als jullie hun beste klant zijn dan vind ik dat ze best een nieuw pakket aan kunnen maken, want voor hun blijft het dataverkeer namelijk even duur.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter

• Attilla
Ok, dus echt een goed abbo.

Maar dan nog, dan zeg je toch tegen ze van nou dan kopen we 3 accounts. en dan doe je het data verkeer in 1.

Dan ben je 3x55€ kwijt, dat is altijd nog goedkoper als 655€

Dit lijkt mij de meeste logische oplossing.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Bij een host die ik ken betaal je 4 euro per Gb die je over de limiet gaat. Dus service leuk en aardig, maar bij meer dan 100 euro per maand zou ik me toch ernstig gaan afvragen hoeveel service je kan leveren op een paar Gb meer dataverkeer per maand.. krijg je dan je stats met een gouden lijstje? Gb's met een strikje eromheen :?

Exact expert nodig?

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 27 augustus 2002 @ 10:36:
[...]

Ok, dus echt een goed abbo.

Maar dan nog, dan zeg je toch tegen ze van nou dan kopen we 3 accounts. en dan doe je het data verkeer in 1.

Dan ben je 3x55€ kwijt, dat is altijd nog goedkoper als 655€

Dit lijkt mij de meeste logische oplossing.
tja ik heb er al 15 accounts, maar samenvoegen doen ze niet

maar we komen er wel uit :)

we gaan ook reseller voor ze worden, want we krijgen klanten genoeg

wordt tijd dat iedereen de site leert kennen, dus werk aan de winkel :)

• IceStorm

IceStorm

Dat mag ik hopen, je mag als grootste klant best wat flexibiliteit eisen hoor :).

• Xandrios
  • Laatst online: 19:02
www.einundein.de

Krijg je voor €50 per maand:
Een PRIVE server met een 40GB hdd etc
50GB dataverkeer

'k weet niet HOE ze het doen, maar 1&1 is al lang in de buissnes, en volgensmij zijn het geen afzetters...maarja, zeker wetend oe je het nooit ;)

Verwijderd

(en we zijn hun beste klant )
Voor dat geld... :*) :*) :*) :*) :*)

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

manne toch...heeft er dan niemand gehoord van www.deheeg.nl???

ik ben er nu bijna 1 jaar lid, kost me 110 euro zoiets inclusief domeinnaam per jaar dus dat bedrag he...en ik had vorige maand ongeveer 70gb dataverkeer en ze rekenen NIX extra...en nee, niet traag, goede service, heeft in 8 maanden ongeveer 2 uur plat gelegen...nou lijkt me niet erg veel he

ik werk echt niet bij deheeg ofzo, maar ze zijn gewoon goed!!!!

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ik verander niet van provider, wilde alleen goede prijsindicaties... komt wel goed :) volgende week ff met ze om de tafel :)

Verwijderd

manne toch...heeft er dan niemand gehoord van www.deheeg.nl???
Elvis lives! Hij hoefde niet zo lang te wachten op antwoord van zijn ISP...LOL!

Verwijderd

20 GB voor 655 is veel te duur. Moet je zeker niet doen. Kijk even rond op het internet naar goeie webserviceproviders. Ik ken iemand die ergens een webprovider had gevonden dat ongeveer 17$ per maand koste en hij mocht 100 tot 120 GB dataverkeer hebben. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:22:
20 GB voor 655 is veel te duur. Moet je zeker niet doen. Kijk even rond op het internet naar goeie webserviceproviders. Ik ken iemand die ergens een webprovider had gevonden dat ongeveer 17$ per maand koste en hij mocht 100 tot 120 GB dataverkeer hebben. :)
|:( dat is weer een ander onmogelijk uiterste, voor 17 euro mag je blij zijn als je 8gb ofzo mag beruiken.

dat iemand alleen al 655 euro voor 20 gb durft te vragen zou mij al genoeg zeggen over wat voor soort bedrijf(je) het is

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
tja ik moet toch zeggen...

de 655 die ze mij vragen is extreem duur.

maar ik ben eens gaan mailen naar de wat grotere en bekendere hosting providers

en de 1e 10gb zijn meestal zo rond de 120-150 euro

en dan houden de hosting pakketten op.... dus dan vraag ik of ze niet een extra pakket ofzo kunnen samenstellen, maar bijna overal hanteren ze gewoon na 10gb (ook op voorhand) een prijs van 25-30 euro per gb dus dat is voor de laatste 10gb 250-300 euro er bovenop

nu zal ik echt wel korting krijgen bij mijn provider, maar zo zie je maar dat de anderen toch ook niet altijd zo goedkoop zijn

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Welke grotere providers bedoel je dan? want bij vuurwerk ofzo heb je abbo's waar je 25 gig kan krijgen voor €65 of €110 (ligt eraan of je windows of linux wilt)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
unix trouwens (zie mijn site maar->sig)

maar ja als een provider zo'n pakket heeft is het niet duur.. maar als ze maar tot 10gb gaan, dan rekenen ze vaak vanaf daar gewoon een meerprijs....

maar ik wacht nog geduldig nog wat mails af..... mijn site zit nu op 5gb dataverkeer, maar het is sterk groeiende, en we denken natuurlijk al ver vooruit :)

Verwijderd

het is echt bullshit dat je vanaf 10gb meerprijs moet gaan betalen van zoveel, je kunt bij 99 van de 100 serieuze webhosters gewoon pakketten tot ik weet niet hoeveel gb afsluiten, en vaak kun je vooraf voor 2 euro ofzo per gb ook nog eens inkopen als je meer dan het grootste pakket gaat nemen.... 20gb moet je echt wel onder de 75 euro kunnen krijgen bij een echt goede webhost, kijk eens op www.webselect.nl of webhosters.nl ofzo

ik heb totdat ik een eigen server gekocht heb ook 40gb/maand gebruikt en voor zelfs nog minder dan dat jij acceptabel vind, en geloof mij maar dat ik echt niet bij de 1e de beste webhost ben gaan zitten.
Pagina: 1