Toon posts:

Bij DivX muziek hard geprekken zacht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: als ik op men laptop een DivX filmpje afspeel dan is de muziek in de film knetters hard maar ik kan wat ze zeggen niet verstaan en soms hoor je zelfs helemaal niks.
Je zou zeggen dat ligt aan de DivX maar op men gewone PC doen ze het wel goed daar ligt het dus niet aan.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen want het is zo best wel vervelend om een filmp te kijken als er dan muziek in de film voorkomt krijg je bijna een hartverknettering.. :|

Ohh ja ik heb DivX 5.01 geinstalleerd staan op bijde pc's

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

isntalleer ff divx opniew..
licht het ok niet aan de speakertjes die in de laptop zitten???

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

hmmmm dat heb ik ook bij sommige films.. volgens mij hoort dat gewoon.. want bij sommige scene's is de muziek heel erg meeslepend.. of is dat niet wat je bedoeld ?! :P

traktor scratch!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik zou zeggen dat die speakertjes de lage tonen van de stemmen niet goed weer kunnen geven?
plug eens 'n koptelefoon in ofzo?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 09:49

Neus

www.zenaconsult.com

Staat bij het afspelen Dolby Pro Logic (Surround) aan ? Daarbij komen de stemmen uit de 'midden' speaker maar die heb je niet dus gaat het verzwakt over de linker en rechter speaker. Misschien kan je dat uitzetten.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

'k denk dat dit met surround te maken heeft,
maar weet niet psies hoe!!!

Verwijderd

Ik weet het fijne er niet van, maar volgens mij komt het doordat een DVD film een erg dynamisch geluid heeft en dus geluid weer kan geven van heeeel zacht tot loeihard. De versterker verdeeld dit geluid weer over de boxen.
Bij het 'rippen'van die DVD naar een DivX gaat dat geluid ook mee, maar word van dat Dolby Digital geluid omgezet naar een stereo signaal en 'verlies' je het originele geluid.

Dit is een welbekend probleem bij DivX en vaak kun je bij het encoden van een film ook aangeven dat het geluid genormaliseerd moet worden.(dus zacht wat harder en hard wat zachter)
Met veel moeite zou je dit achteraf ook nog kunnen doen, maar als je niet zo thuis bent met VirtualDub(http://www.divx-digest.com), dan kun je er nu niet veel meer aan doen. Wat ik veel vind helpen in zo'n geval is luisteren met een hoofdtelefoon van goede kwaliteit.

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Installeer de TFM audio filter en je probleem is opgelost:
http://www.doom9.org/Soft21/Audio/audiofil.zip

(Directe link werkt niet dus je moet naar www.doom9.org, ga naar de download sectie, klik op Audio Tools, klik op "Show me more" en selecteer "TFM Audio filter".)

Het werkt zoals een compressor-delimiter zoals die in geluidstudio's gebruikt wordt voor bijvoorbeeld vocalen: het maakt niet uit of je fluistert of schreeuwt, het geluidsniveau blijft altijd hetzelfde.

"This is an DirectShow Filter, for real-time audio processing.

It was created to REDUCE the Dynamic of a Soundtrack.
With this, your speakers are NO MORE "in danger" when an explosion
happened in movie, and the voices are clearly heared, at the same level."

Verwijderd

Topicstarter
DivX heb ik al een aantal keren opnieuw geinstalleerd

Het zijn niet de speakes want als ik men laptop op de tv zet of op men supwoofer set doet hij het ook ook met koptelefoon.

En ik bedoel daar ook niet de meeslepende stukje in als er maar een beetje achtergrondmuziek bij komt dan hoor je al niet meer wat ze zeggen.

Hustla wat jij zegt daar ligt het niet aan want op men normale PC heb ik met de delfde Divx geen probleem daar doet hij het goed daar kan het volgens mij dan niet aan liggen.

Bad_Karma ik zal er eens na kijken of dat werkt jullie zullen het zo wel van me horen maar ik blijf het dan toch gek vinden waarom de DivX het op men normale PC het wel goed doet maar niet op men laptop :?

Verwijderd

Helllloooooooooooo everyone

dat geluid gebeuren is echt een standaard probleem bij 95% van alle divx films...

die audio filters heb ik ook geprobeerd maar is ook niet zaligmakend

als je het echt goed wil adviseer ik je dat je zelf goed leert rippen
en een handleiding in omloop brengt zodat voortaan iedereen kan rippen met goed geluid als resultaat

ben op dit moment zelf ook de fijne kneepjes van het rippen aan het leren maar is echt een vak apart en meestal wordt de zudio redelijk standaard gehouden.
zodat je meer MB over houdt voor de beeldkwaliteit
niet dat er bezuinigd wordt met het geluid maar ook niet overdreven.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 13:28:
Helllloooooooooooo everyone

dat geluid gebeuren is echt een standaard probleem bij 95% van alle divx films...

die audio filters heb ik ook geprobeerd maar is ook niet zaligmakend

als je het echt goed wil adviseer ik je dat je zelf goed leert rippen
en een handleiding in omloop brengt zodat voortaan iedereen kan rippen met goed geluid als resultaat

ben op dit moment zelf ook de fijne kneepjes van het rippen aan het leren maar is echt een vak apart en meestal wordt de zudio redelijk standaard gehouden.
zodat je meer MB over houdt voor de beeldkwaliteit
niet dat er bezuinigd wordt met het geluid maar ook niet overdreven.....
Voor de derde keer het licht niet aan de film maar aan de codec of zoiets dergelijk want waarom die dezelfde DivX het op men normale pc dan wel goed??????

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 09:58:
Dit is een welbekend probleem bij DivX en vaak kun je bij het encoden van een film ook aangeven dat het geluid genormaliseerd moet worden.(dus zacht wat harder en hard wat zachter)
Dat heet compressen. Normalizen is alleen alles vermenigvuldigen met een zodanige constante dat het hardste geluid op 0dBFS (alle bitjes op 1) komt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nog iemand een idee ???
Pagina: 1