[DVD] DvD afspelen op PC en opnemen met Videorecorder

Pagina: 1
Acties:

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30
stel ik heb een DVD in me pc en me vidkaart met TV out...
ik speel een film af via dvd in me pc op me gewone tv... kan ik dit dan opnemen met me videorecorder ( als ie ertusse is gelink duhh )

ik had dus hierover laatst een discussie over met me paatje hij zei dat het opzich zou kunne maar ik ben toch van mening dat het beveiligd is
weet iemand heir meer van ? of ervaring ? met google enzo heb ik niet echt veel erover gevonde :( en ik wil graag het antwoord want keb een weddeschap met me vader :) die zei dat het kan en ik zei van niet hheheh

meschien dat iemand het kan teste ofzo ( ikzelf heb geen DVD in me pc moet er eff 1tje aanschaffe binnekort :) )

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

Als je video-out een goed signaal is, dan is het geen probleem. Die beveiliging die jij bedoel wordt niet door je videokaart gegenereerd.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Doorgaans genereert de videokaart een Macrovision signaal op de TV-out als hij DVD's afspeelt. Vrijwel geen VHS videorecorder kan het dan nog opnemen. Het was een eis van de filmindustrie om piraterij tegen te gaan.

Je kunt er de volgende dingen aan doen:
1 - Gebruik een ander (onofficieel) afspeelprogramma dat geen Macrovision genereert.
2 - Breng een verandering aan in de videorecorder zodat deze zich er niets meer van aantrekt.
3 - Plaats een speciaal filterkastje tussen de TV-out en de recorder dat het Macrovision signaal er uit filtert.

Succes ermee.

Verwijderd

Hmmz ik had no nooit van dat macrovision gehoor...

ik ga het een keertje proberen als ik er tijd voor heb

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgens mij mis je ook het geluid als je geen kabel tussen je geluidskaart en je videorecorder hangt.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat de videokaart/drivers zorg(t)(en) voor de macrovisionbeveiliging, maar deze werkt alleen als je gebruik maakt van een scart-aansluiting.
Heeft je videorecorder een rechtstreekse ingang voor een videosignaal dan heb je geen macrovision. Sommige videorecorders hebben zo'n front-ingang voor een camcorder (meestal zo'n gele "tulp" aansluiting).
Het probleem is dat als de videokaart macrovision heeft, je deze (zeer waarschijnlijk) niet kan opheffen. Ik heb een Asus V7700 die dit probleem heeft, deze heeft macrovision keihard in de videokaart zitten.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel ver-her-nederlansdst :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
En je moet eraan denken dat je videorecorder van je externe tv-kanaal kan opnemen, want als je een film gaat kijken via je TV-OUT, moet je je tv op EXT zetten....En dat kan soms nie...

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Ik heb da ooit gedaan, maar de kwaliteit was zwaar bagger :( Had ik mijn video-out op mijn videorecoder via scart aansluiting.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:06

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik heb het gedaan met een hollywood+, macrovision uitgeschakeld via zone selector, dat ging prima.

Als je het via tv-out van je videokaart doet, wordt het beeld echt wel slecht, als je een nvidia kaart hebt tenminste, van de andere weet ik het niet.

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30
aha thnx :) weer wat geleerd... aangezien ik geen DvD heb kon ik het niet teste :) maar thanx ik ben hier wel wa wijzer uit geworde ;)

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Pagina: 1