Ik ben voor een klein bedrijfje (15 PC's ) aan het kijken hoe ik deze het best veilig op het internet kan krijgen.
Ik heb de nodige ervaring met ADSL over acatel speed touch modems met b.v. draytek routers.
Voor deze mensen wil ik graag "wat meer kwaliteit".
Alle netwerk apparatuur die we gaan gebruiken is van 3com vandaar dat mijn eerste keus ook uitgaat naar bijpassende apparatuur voor het ontsluiten (en beveiligen) van het internet.
3com bied een aardige range aan routers & firewall's (en modems?)
Mijn vragen:
- begrijp ik goed dat de "3Com® OfficeConnect® Remote 612 ADSL Router" #3C612 een sjiek modem is ZONDER firewalling mogelijkheden
- heeft iemand ervaring met de "3Com® OfficeConnect® Cable/DSL Secure Gateway" dat lijkt een router/firewall die je achter een (willekeurig) ADSL modem hangt.
- De combo van deze 2, is da' wat? ervaring?
- sla ik misschien volledig de plank mis en kan ik beter naar nog een andere oplossing kijken?
Veel dank voor alle moeite en gedult...
P.S. Linux gateway's e.d. vallen af i.v.m. het beheer door de mensen zelf.
Ik heb de nodige ervaring met ADSL over acatel speed touch modems met b.v. draytek routers.
Voor deze mensen wil ik graag "wat meer kwaliteit".
Alle netwerk apparatuur die we gaan gebruiken is van 3com vandaar dat mijn eerste keus ook uitgaat naar bijpassende apparatuur voor het ontsluiten (en beveiligen) van het internet.
3com bied een aardige range aan routers & firewall's (en modems?)
Mijn vragen:
- begrijp ik goed dat de "3Com® OfficeConnect® Remote 612 ADSL Router" #3C612 een sjiek modem is ZONDER firewalling mogelijkheden
- heeft iemand ervaring met de "3Com® OfficeConnect® Cable/DSL Secure Gateway" dat lijkt een router/firewall die je achter een (willekeurig) ADSL modem hangt.
- De combo van deze 2, is da' wat? ervaring?
- sla ik misschien volledig de plank mis en kan ik beter naar nog een andere oplossing kijken?
Veel dank voor alle moeite en gedult...
P.S. Linux gateway's e.d. vallen af i.v.m. het beheer door de mensen zelf.