Toon posts:

Me dvd geeft slecht beeld op me tv,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leute,

Ik zit met het volgende Ik heb een Matrox g400 dual, ik heb me tweede port met een S-vhs connectie aan me TV hangen, mbv een scart.

Als ik een dvd wil opnemen op bijvoorbeeld een videoband, dan fluctueerd het beeld. Van licht naar donker, is er een mogelijkheid om dit te verhelpen? Ik heb probleem al vaker gehoord, id is dat het digitaal is en dat ie daarom zo`n licht donker effect geeft aan het beeld.

Een ander ding is; ik heb een S-vhs kabel proberen te kopen van 3 mtr maar die zijn er niet. 1.5 mtr is maximaal.

Daarom heb ik 2 x s-vhs connecters gekocht, en deze aan elkaar gesloten mbv een reguliere COAX cable, naar mijn idee moet dit hetzelfee effect hebben.

Graag van jullie reacties, want DVD kijken op tv op deze manier is niet leuk :(

Bvd

Liter

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Dat het beeld van zwart naar wit verloopt en andersom bij het opnemen op VHS heeft waarschijnlijk te maken met de Macrovision beveiliging. Kijk eens op www.7thzone.com om dit te omzeilen.

S-VHS kabels zijn er wel degelijk van 2 meter en langer, sterker nog ik heb een SVHS kabel van 20 meter, gekocht bij KOK onderdelen in Leiden voor 89,-

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hoi marc!

t is inderdaad die macrodinges beveiliging...
heb je nog een oplossing gevonden?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

do'h

nog nooit van Macrovision gehoord???

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

dat s-vhs kabel maar 1,5 meter mag zijn is bull-shit, ik heb hier 'n kabel van 10 meter, en die kun je ook kant en klaar zo kopen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Je kan de vob file helemaal inlezen met bijvoorbeeld speed ripper 2.0. En dan met een programaatje die macrovision eruit halen.(kost je computer minstens 10 uur)Ik conveteer alleen naar divx maar heb gelezen dat dit mogelijk is. Dan je vob afspelen zonder die macrovision.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik geef je ook weinig kans met je zelf-made S-VHS kabel. Zo'n ding heeft niet voor niets meer adertjes! (dus met coax wordt 't lastig!)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties, en met de S-VHS kabel bedoelde ik natuurlijk een reguliere VHS kabel. Zo'n gele semi-tulp, die heb ik aangesloten met een Coax draad. En zijn tevens niet in lange draden verkrijgbaar.

Ik ga aan de slag met die macrovision beveiliging, ik had al zo`n vermoeden.
Pagina: 1