Kwil website maken , maar hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
Ik wil dus een website gaan maken op windows platform.
Nu is mij de keuze ASP of PHP.
Ik denk dat iedereen zijn voorkeur wel zal uitgaan naar PHP maar aangezien ik ASP al gedeeltelijk wat ken is het voor mij gemakkelijker om verder te werken aan ASP.

Wat heb ik allemaal nodig voor ASP en hoe beveilig ik de boel goed. Vorige keer had ik enkele nimda virussen en zo opgelopen doordat mijn IIS nog niet was beveiligd. Wat zijn de alternatieven voor IIS? Kan apache samenwerken met ASP (heb al vanal daarover gevonden op site van apache, maar ik krijg het gewoon niet werken :( ).

Wat heb ik allemaal nodig om PHP te gebruiken? Ik heb nl. PHPTriad tijdje geleden eens gedownload. Leek me wel in orde.

Mijn voorwaarden zijn: Er mogen dus niet weer van die vreemde virussen komen met IIS, en het moet goed beveilgd zijn.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

probeer eerst even de faq, s.v.p. daar staat al een hoop in.

teveel zooi, te weinig tijd

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

ddkiller0900 schreef op 27 augustus 2002 @ 01:46:
Ik wil dus een website gaan maken op windows platform.
Nu is mij de keuze ASP of PHP.
Ik denk dat iedereen zijn voorkeur wel zal uitgaan naar PHP maar aangezien ik ASP al gedeeltelijk wat ken is het voor mij gemakkelijker om verder te werken aan ASP.
als je een beetje het idee doorhebt van ASP, dan is PHP ook niet moeilijk meer. trust me.
Wat heb ik allemaal nodig voor ASP en hoe beveilig ik de boel goed. Vorige keer had ik enkele nimda virussen en zo opgelopen doordat mijn IIS nog niet was beveiligd. Wat zijn de alternatieven voor IIS? Kan apache samenwerken met ASP (heb al vanal daarover gevonden op site van apache, maar ik krijg het gewoon niet werken :( ).
leer hoe je je server moet beveiligen, allereerst. rechten instellen voor mappen. desnoods test je je site eerst op je eigen intranet, en doet 'm dan beveiligen en lanceren.
Wat heb ik allemaal nodig om PHP te gebruiken? Ik heb nl. PHPTriad tijdje geleden eens gedownload. Leek me wel in orde.

Mijn voorwaarden zijn: Er mogen dus niet weer van die vreemde virussen komen met IIS, en het moet goed beveilgd zijn.
pff.. goede vraag. hoort dit dan niet eerder bij programming en webscripting?

teveel zooi, te weinig tijd

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Pelle

🚴‍♂️

Patch je server goed en doe windowsupdate enzo. En kijk anders even op www.chilisoft.com voor software waarmee je ASP op verschillende servers en platforms kunt draaien.

Dit topic is gesloten.