Giga-byte GA-8IGXP ?????????????

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen en ben dus wat aan het surfen voor wat reviews/test enzo. Nah nu kom ik bij ome Tom en zie ik daar een test van intel 845G borden. Nu komt het Giga-byte GA-8IGXP goed uit de test en ik denk kijk eens wat dat bordje kost. Het probleem is nu dat het nergens te vinden is :? :?

Ik vind het toch wel knap wat Ome Tom allemaal kan testen zo. Als je de review leest zie je toch echt de term 8IGXP staan op het mobo zelf, het is dus ook geen tikfout. (http://www17.tomshardware.../020722/intel845g-08.html)

Nu ben ik of compleet debiel aan het worden (geen inkoppers graag :) ) of dit mobo is (nog) niet te vinden :( Vind het toch wel een beetje vreemd gezien de beschikbaarheid van bijvoorbeeld het Asus bord enzo.

Het valt me toch al op dat het er allemaal niet makkelijker op word, een systeem samen te stellen. Teveel verschillende chipsets (sommige met niet werkende features, op andere chipsets werken deze features weer wel). Daarnaast kun je niet eenvoudig ff opzoeken welke mobo's welke chipsets hebben (zo van geef me alle mobo's met de SIS648) en als je denkt dat je iets leuks hebt gevonden is of het moederbord nog in ontwikkeling of niet verkrijgbaar of heeft net niet de features die je wil. Asus P4S8X.........erg leuk bordje, alleen heeft ie maar 1x (!) IDE RAID, wat moet ik daar nu mee ?? :?

Ik hoopte eigenlijk dat jullie me een beetje kunnen helpen :) Ik wil een bord met de volgende dingen:

1) P4 533 mhz support
2) DDR333 en/of DDR400
3) 8x AGP (levert je nu nog niet zoveel op, maar dan heb ik dat alvast zeker aangezien ik een ATI 9700 erbij ga kopen). Dit heeft overigens de minste prioriteit !!
4) 4x IDE RAID0
5) USB 2.0
6) Onboard 10/100 mbit LAN
7) Onboard Sound 6 kanaals

En wat overklok mogelijkheden. Heb er nog geen ervaring in dus ik hoef nog geen expert opties om net dat extra duizendste volt eruit te persen :)

Als laatste, heb je leuke suggesties voor een bord, vermeld dan aub ook even de winkel erbij, mocht ie niet bij pricewatch staan.

Ik ben nu al zeker 3 dagen continu aan het zoeken maar heb nog nix kunnen vinden waar ik echt van zeg : "Dat is em !!!!!" :'(

Alvast super bedankt !!!! _/-\o_

Greetz ProgrammerX

Verwijderd

Als je al 3 dagen zoekt, en het nog niet weet, dan wacht je misschien beter nog ff

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ja, ik wou toch al wachten tot de prijsdaling van Intel procs is doorgevoerd (wel zo slim natuurlijk) :)

Tevens wil ik ook nog even wachten op die Radeon 9700.

Verder wacht ik denk maar ff af ja, tenzij nu iemand een goede suggestie heeft :) De bedoeling is dat ik over een week of 2 a 3 mijn computer bestel.

Wou in eerste instantie het Giga-byte 8IHXP bord kopen met 2x 256 mb 1066 mhz Rambus, maar dan moet ik hier financieel gezien een Geforce4 (Point of view 4200 XP met dat snelle geheugen) bij kopen. Nu dacht ik dat ik beter af zou zijn als ik geen Rambus zou pakken maar DDR333 en zo wat bespaar om een Radeon 9700 te kopen :)

Had trouwens laatst gelezen dat iemand z'n pc800 geheugen op pc1066 probleemloos had lopen. Heeft hier nog iemand ervaring mee ?? Lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk dat dit echt stabiel is, ook qua levensduur.

Greetz ProgrammerX

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ProgrammerX schreef op 27 augustus 2002 @ 01:21:
Nu komt het Giga-byte GA-8IGXP goed uit de test en ik denk kijk eens wat dat bordje kost. Het probleem is nu dat het nergens te vinden is :? :?
Geduld, jongen, geduld..
Het komt heus nog wel op /pricewatch en prijsindex.net tevoorschijn..
Ik hoopte eigenlijk dat jullie me een beetje kunnen helpen :) Ik wil een bord met de volgende dingen:

1) P4 533 mhz support
2) DDR333 en/of DDR400
3) 8x AGP (levert je nu nog niet zoveel op, maar dan heb ik dat alvast zeker aangezien ik een ATI 9700 erbij ga kopen). Dit heeft overigens de minste prioriteit !!
4) 4x IDE RAID0
5) USB 2.0
6) Onboard 10/100 mbit LAN
7) Onboard Sound 6 kanaals

En wat overklok mogelijkheden. Heb er nog geen ervaring in dus ik hoef nog geen expert opties om net dat extra duizendste volt eruit te persen :)
Sja, het is en blijft een persoonlijke keuze. Ik zie dat je zelf al een beslissing hebt gemaakt (8IGXP). Waarom zou je een andere nemen als de 8IGXP nog niet op de markt is? Nu ik goed bekijk zijn er sowieso nog geen P4 plankjes met 8x AGP in Nederland verkrijgbaar..

Kortom: gewoon wachten (en sparen) :)

edit:
oja, en in het vervolg niet te familair zijn met vraagtekens, dat wekt namelijk irritatie op :/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Gewoon de diverse site's v.d. shops in de gaten houden. Wat je vraag over suggesties betreft; daar doen we niet aan, dat is een "welke moet ik nemen?" vraag (zie ook de sticky in OH). Het beste is de fabrikanten site's bij langs gaan om de specs te bekijken en vervolgens reviews over deze borden lezen.
Oh, en zoveel vraagtekens in de topictitle is _niet_ de bedoeling...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.