Ik zoek een grappig spel met veel humor met van die plaatjes en dat je moet typen pick up that enzo. een point en click adventure heten die dingen toch
Maar dan een koele, met veeel humor en cartoony style hou ik wel van
Larry
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
larry mischien
Larry comes to mind, zeker aangezien je zegt dat je moet typen wat ie doet. Behoorlijk oud alleen, dus de graphics zijn niet echt geweldig. (de nieuwste larry is alleen point and click en hoef je niet alles te typen)
Verdere goede adventures zijn:
• De Monkey Island reeks, hier is de humor in ruime mate aanwezig
(allemaal point and click behalve de laatste geloof ik)
• Grim Fandango, erg gave adventure, leuke humor, aardige graphics, geweldige sfeer
• Syberia, nog niet erg veel gespeeld, maar ziet er erg leuk uit (kijk maar even in het grote topic). Syberia is ook een point and click adventure.
• De Myst serie mag uiteraard ook niet ontbreken bij de adventures, alhoewel er niet echt humor in zit, en erg cartoony zou ik het ook niet willen noemen, maar wel erg gaaf.
• En last but certainly not least, Little Big Adventure. Er is net weer een nieuw topic over, daar zou ik even in kijken voor de screenies, maar het spel is geweldig. Leuk om te spelen, grappig verhaal, en je _moet_ het gewoon spelen
• De Monkey Island reeks, hier is de humor in ruime mate aanwezig
• Grim Fandango, erg gave adventure, leuke humor, aardige graphics, geweldige sfeer
• Syberia, nog niet erg veel gespeeld, maar ziet er erg leuk uit (kijk maar even in het grote topic). Syberia is ook een point and click adventure.
• De Myst serie mag uiteraard ook niet ontbreken bij de adventures, alhoewel er niet echt humor in zit, en erg cartoony zou ik het ook niet willen noemen, maar wel erg gaaf.
• En last but certainly not least, Little Big Adventure. Er is net weer een nieuw topic over, daar zou ik even in kijken voor de screenies, maar het spel is geweldig. Leuk om te spelen, grappig verhaal, en je _moet_ het gewoon spelen
There is no magic.
little big adventure wilde ik graag spelen maar het is nergens te krijgen...The Will schreef op 27 augustus 2002 @ 00:23:
Larry comes to mind, zeker aangezien je zegt dat je moet typen wat ie doet. Behoorlijk oud alleen, dus de graphics zijn niet echt geweldig. (de nieuwste larry is alleen point and click en hoef je niet alles te typen)
• De Monkey Island reeks, hier is de humor in ruime mate aanwezig(allemaal point and click behalve de laatste geloof ik)
BAN BAN BANThe Will schreef op 27 augustus 2002 @ 00:23:
• De Monkey Island reeks, hier is de humor in ruime mate aanwezig(allemaal point and click behalve de laatste geloof ik)
Jij als lite mod SP moet toch zeker DoTT en Sam&Max er bij zetten, en niet te vergeten Full Throttle dat zijn pas adventures. Broken Sword (1 & 2) zijn ook wel leuk. En als we toch bezig zijn Down in the Dumps ook erg leuk, en Space Quest met die coole gast Roger Wilco.
Tja en Myst enzo
Ken wel iemand die Lilttle Big adventure 2 kwijt wil.GTA3 schreef op 27 augustus 2002 @ 00:37:
[...]
little big adventure wilde ik graag spelen maar het is nergens te krijgen...
[ Voor 0% gewijzigd door Albinoraptor op 27-08-2002 00:44 . Reden: Testen :P ]
Ik wist dat ik er 1 was vergeten (ja de rest wist ik niet
), maar ik kon niet op de naam komen, Full Throttle moet je idd ook spelen 
[shame on me mode]
DoTT en Sam&Max heb ik nooit gespeeld
[/shame on me mode]
[shame on me mode]
[/shame on me mode]
There is no magic.
The Dig is toch ook een point & click adventure? Schijnt ook heel goed te zijn. Heb ik destijds gemist
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
The Dig is een vrij onbekend spel wat uitermate goed is, het gaat over astronauten die een "simpele" meteoor moeten opblazen maar ze "vallen" in de problemen 
Retegoed spel, adventures ownen (helaas geen tijd meer voor, snif) keb er talloze reizen naar spanje mee gevuld
Retegoed spel, adventures ownen (helaas geen tijd meer voor, snif) keb er talloze reizen naar spanje mee gevuld
Larry moet je hebbe
die is zo stoer... weet iemand waar je die eigelijk kan kope ? kvond ze altijd wel vetjes
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Verwijderd
Quest for Glory vond ik zelf de beste adventure-serie ever. Verder zijn naast de genoemden ook Space Quest en King's Quest ontzettend gaaf. En Flight of the Amazon is een van de weinige non-Sierra/LucasArts-adventures die bijzonder aardig is 
Magoed, zorg dat je iig Leisure Suit Larry, Sam & Max, Day of the Tentacle, Full Throttle en Monkey Island niet mist. Als je die niet hebt gespeeld mag je je imho geen gamer noemen
Magoed, zorg dat je iig Leisure Suit Larry, Sam & Max, Day of the Tentacle, Full Throttle en Monkey Island niet mist. Als je die niet hebt gespeeld mag je je imho geen gamer noemen
Verwijderd
Er was laatst zo'n nieuwe 2D adventure, point&click ook.
Beetje een B-Game, maar is toch best leuk voor de fans denk ik.
't Was iets met piraten op een of ander eiland (Nee, niet monkey Island.
)
Het enige nadeel was het gebrek aan de koele personages en stemmen, zoals ik van Monkey Island en Grim Fandango gewend was.
Beetje een B-Game, maar is toch best leuk voor de fans denk ik.
't Was iets met piraten op een of ander eiland (Nee, niet monkey Island.
Het enige nadeel was het gebrek aan de koele personages en stemmen, zoals ik van Monkey Island en Grim Fandango gewend was.
Indiana Jones and the fate of Atlantis
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Simon the Sorcerer, voor de droge humor. Zijn inmiddels al 3 delen van.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Day of the Tentacle,
zonder twijfel de leukste
zonder twijfel de leukste
Idd hoe heb ik die kunnen vergeten, en toen ik gister in bed lag, OMG ik ben toch een belangrijke vergeten:Jozz schreef op 27 augustus 2002 @ 09:22:
Indiana Jones and the fate of Atlantis
Discworld 1 en 2 (Rincewind & Luggage rule)
3 is ook goed maar beetje serieuzer.
En natuurlijk niet te vergeten Toonstruck. Een keer gehaald bij intertoys voor 7 piekjes. Da's nie duur voor een dubbelcd
Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!
Verwijderd
Jullie vergete allemaal Broken Sword I & II en Blade Runner. Dat zijn de beste 3 spellen in z'n catergory
Tja hij wil echt humor en dat is Blade Runner niet (ps kijk eens in eerdere post van mij, door staat Broken SwordVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 14:33:
Jullie vergete allemaal Broken Sword I & II en Blade Runner. Dat zijn de beste 3 spellen in z'n catergory
Schiet me opeens te binnen... Maniac Mansion dat was vroeger (nog steeds) meesterlijk.
Het is een oud nes spelletje. Enige wat je hoeft te doen is een nes emulator te downloaden en het maniac mansion rommetje en spelen maar
Het is een oud nes spelletje. Enige wat je hoeft te doen is een nes emulator te downloaden en het maniac mansion rommetje en spelen maar
the dig is niet zo goed
grim fandango is enorm goed
prachtige stijl muziek puzzels verhaal animaties filmpjes fantasierijke wereld.. fantastisch
grim fandango is enorm goed
prachtige stijl muziek puzzels verhaal animaties filmpjes fantasierijke wereld.. fantastisch
Je kan natuurlijk ook DOTT spelen. In dat spel kun je Maniac Mansion spelen op de computer die in de kamer staat van die gestoorde postzegelverzamelaar!
Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!
Ik heb gehoord dat er een deel 2 van Full Throttle komtThe Will schreef op 27 augustus 2002 @ 01:00:
Ik wist dat ik er 1 was vergeten (ja de rest wist ik niet), maar ik kon niet op de naam komen, Full Throttle moet je idd ook spelen
[shame on me mode]
[/shame on me mode]
* l31p1 is nog steeds blij met de originele nes versieMuErTo ChAvEz schreef op 27 augustus 2002 @ 14:40:
Schiet me opeens te binnen... Maniac Mansion dat was vroeger (nog steeds) meesterlijk.
dat spel gaat nooooit vervelen
Klopt en waren ook bezig met Sam&Max 2 alleen weet ik er voor rest ook niets overChopper_Rob schreef op 27 augustus 2002 @ 15:50:
[...]
Ik heb gehoord dat er een deel 2 van Full Throttle komt
Hier filmpje van Full Throttle 2:
http://www.scummbar.com/images/full_throttle_2.avi
He bugger ontwikkelaar Sam&Max 2 is failiet
http://www.gamers.nl/nieuws/14092
Op een of andere manier ben ik Maniac Mansion kwijt geraakt aan een ex-vriendin. Vraag me niet hoe, maar er is nu ergens een meisje die leuk met dat spelletje nu zit te spelenSentinel78 schreef op 27 augustus 2002 @ 15:12:
Je kan natuurlijk ook DOTT spelen. In dat spel kun je Maniac Mansion spelen op de computer die in de kamer staat van die gestoorde postzegelverzamelaar!
Maar DOTT, sorry wat is dat? Klinkt als een steengoed spel als je in dat spel ook nog Maniac Mansion kan spelen
Ja en van Full Throttle komt binnenkort een volledige 3D versie van uit. N.l. Full Throttle Part II.The Will schreef op 27 augustus 2002 @ 01:00:
Ik wist dat ik er 1 was vergeten (ja de rest wist ik niet), maar ik kon niet op de naam komen, Full Throttle moet je idd ook spelen
[shame on me mode]
[/shame on me mode]
En of course Broken Sword 1,2, en binnenkort 3
DOTT = Day of the Tentacle
Sam & Max: hit the road is subliem. Ik heb onlangs de talky version weten te bemachtigen, die dus 100% gesproken is. Nu kun je die "menselijke kraan", "man or chicken dumpling" e.d. allemaal horen, echt geweldig!
Hier kun je heel wat stemmen horen
http://animutation.mixnmojo.com/samnmax/
Sam & Max: hit the road is subliem. Ik heb onlangs de talky version weten te bemachtigen, die dus 100% gesproken is. Nu kun je die "menselijke kraan", "man or chicken dumpling" e.d. allemaal horen, echt geweldig!
Hier kun je heel wat stemmen horen
http://animutation.mixnmojo.com/samnmax/
Verwijderd
Hier nog een goeie adventure die zelfs nog op een XT'tje draait:
Hugo 1: House of Horrors
Hugo 2: Whodunit
Hugo 3: Jungle of doom
Het is zo'n zelfde soort spel als Larry.
Ik heb ze alledrie al uitgespeeld en daarbij was ik er aardig wat uurtjes zoet mee.
Je kunt ze downloaden van:
http://www.dosgamesarchive.com/download/list.php
btw: Dit is niet illegaal!
Ik heb ze alledrie al uitgespeeld en daarbij was ik er aardig wat uurtjes zoet mee.
Monkey Island reeks is inderdaad heel goed (zelfs de 1e 2 zijn nog cool om te spelen). Verder vind ik de Discworld-reeks goed en zou je kunnen denken aan 'Legend Of Kyrandia' (1 en 2, 3 schijnt niet zo goed te zijn)
die ken ik, ik heb 1 deel hier op diskette orgineel gekochtVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:54:
Hier nog een goeie adventure die zelfs nog op een XT'tje draait:
Jaja lees net dat er toch weer vervolg uit komt op Sam&Max. de mensen weten ook niet wat ze willen 
http://www.gamers.nl/nieuws/14418
http://www.gamers.nl/nieuws/14418
Altlantis
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Sam en Max hit the road is absoluut het leukste en beste spel in zijn genre. Topper. Nu nog. Compleet maf spel. Ook al kon ik 'm zonder walkthrough totaal niet uitspelen...!
Ik ben nog steeds een trotse bezitter van die versie in zo'n kartonnen hoesje met een los colouring book erbij! Die doe ik never nooit niet weg!
Ik ben nog steeds een trotse bezitter van die versie in zo'n kartonnen hoesje met een los colouring book erbij! Die doe ik never nooit niet weg!
Redelijk recente adventure die ook wel vet is: The Longest Journey
DOTT = Day Of The Tentacle = feitelijk Maniac Mansion II
DOTT = Day Of The Tentacle = feitelijk Maniac Mansion II
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Zeker ja, lekker sfeertje ook, mooie stad! heel leuk in beeld gebracht!Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 23:18:
Blade Runner is ook wel een tof spel
Die heb ik ook !!Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 23:07:
Sam en Max hit the road is absoluut het leukste en beste spel in zijn genre. Topper. Nu nog. Compleet maf spel. Ook al kon ik 'm zonder walkthrough totaal niet uitspelen...!
In dat boekje staat toch ook hoe je van een papieren zak een Sam-pop kunt maken ??
Zak McCracken and the Alien Mindbenders!!
Pagina: 1