Toon posts:

problemen met p4t533-c stabiliteit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke jongens ... ik zit met de volgende ..
Heb nu een p4t533 c met een 2.4
Ik heb er zwaar problemen mee deze bord is namelijk zwaar onstabiel..
Heb nu al 3d mark gedraait maar het crached iedere keer en dit is nu mijn 2e bord al ... heeft er iemanddezelfde ervaring maybe ???? :'(

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
Heb je hem overclocked?

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Wees eens was specifieker. Instabiliteit kan door veel dingen veroorzaakt worden. Heb je de boel overklokt? Om maar een voorbeeld te noemen.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Een zwakke voeding veroorzaakt nogal eens instabiliteit. Een P4 plankje in combinatie met zware videokaart slurpt wel heel wat sappen.. Een 'P4-voeding' van minstens 350W is aanbevelenswaardig :)

die titel kan wel wat netter..

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Ikzelf heb de p4t533 maar die loopt als een zonnetje (de 12v kabel is niet aangesloten) verder heb ik een 2.26mhz 533FBS proc+256MB 4200RIMM :9~ (2x40gb ata133 in raid0) , en stabiel loopt ie zeker wel.
Teminste ik heb hem nog maar een paar dagen maar vastlopers heb ik nog niet gehad (klop klop).

Ik meende te herinneren dat er een geheugen optie inzat onder advanced - Chip configuration - RDram Turbo mode, staat die op disabled? (als je die op enabled zet dat geeft ie ook warning in je bios dat dat onstabiliteit kan opleveren) dus deze ff op Disable dumpen, daarnaast (just to make sure) ook onder advanced - CPU Speed, Waar heb je deze op staan ? auto of heb je zelf de snelheid opgegeven. Aangezien deze mamaplanken goed overklokbaar zijn. Gelieve deze setting op auto te zetten.

En waar loopt je systeem ongeveer vast? tijdens booten? waar.... het kan net zo goed defect geheugen zijn...

PS. wat is je snelheid van je geheugen en wat is je snelheid van je Processor? (400 of 533?) want als deze 2 verschillend zijn dan zou dit ook wel is je onstabiliteit kunnen veroorzaken (maar nu doe ik maar een gok 'k weet dit niet zeker iemand anders die dit wel zeker weet?)

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Topictitel edit.

Verwijderd

Ik heb het zelfde mobo'tje, maar van instabiliteit heb ik geen last... wat meer gegevens zouden idd handig zijn (oc enzo)... Alleen nog steeds last van dat m'n audio het net meer doet..

[off-topic]
Heeft de topicopener ook last van het probleem met de audio (gehad) en heeft hij daar misschien een oplossing voor???
---> Onboard sound op nieuw mobo werkt niet
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niks over geklokt ... ik werk namelijk bij computerland rijnstraat bij de technische dienst en ik heb steeds niks kunnen vinden want
ik heb alles vervangen en de mobo en dit is mijn 3e mobo.
Ik heb inderdaad 350 voeding gezet en ik heb dat alleen bij de c versie van de p4t533 ... en ik heb zelfs me 2.4 verlaagt naar 1.8 en dat daarbij gaat het minder crachen en er zit rambus 4200 hebben jullie nog enigste tips ... :?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 15:33:
Ik heb inderdaad 350 voeding gezet en ik heb dat alleen bij de c versie van de p4t533 ...
en er zit rambus 4200 hebben jullie nog enigste tips ... :?
RIMM 4200 geheugen in de C-versie? Dat kan niet kloppen. In de C-loze versie gaat RIMM3200/4200. In de C-versie gaat PC1066/PC800-40 Rambus geheugen. PC800-45 in de C-versie gaat overigens volgens de handleiding fout.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik zei het verkeerd biobak...... j
e heb gelijk het is een PC1066/PC800-40 Rambus geheugen en het is de p4t533 c raid versie ( bij mycom)

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb dit moederbord nu bijna 2 maanden en helemaal geen problemen.

Aangezien het je 3e mobo is, lijkt het me toch dat het aan je mobo ligt maar ergens anders aan.
Bijvoorbeeld je geheugen. Ik heb hier 2x 256 PC1066 Kingston RIMM inzitten en geen problemen (wel even bij de allereerste opstarten in het BIOS > Advanced > RDRAM/FSB Frequency ratio op 4x zetten bij PC1066). Je zou even andere RIMM'tjes kunnen proberen.
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 11:42:
Ik heb het zelfde mobo'tje, maar van instabiliteit heb ik geen last... wat meer gegevens zouden idd handig zijn (oc enzo)... Alleen nog steeds last van dat m'n audio het net meer doet..

[off-topic]
Heeft de topicopener ook last van het probleem met de audio (gehad) en heeft hij daar misschien een oplossing voor???
---> Onboard sound op nieuw mobo werkt niet
[/off-topic]
Dit topic van je is gesloten, maar voor de zekerheid nog even.

Ik heb dit probleem ook gehad met Win2K en mijn netwerkkaart. De oplossing is een fresh install van het OS. Op de eoa manier is Win van slag en kan 'ie de nieuwe drivers niet goed installeren.

[ Voor 0% gewijzigd door Croccifixio op 27-08-2002 15:51 . Reden: Reactie op eye ]

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 15:08
:p
:P

Geheugen Wisselen ????????????????

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

RIMM 4200 geheugen in de C-versie? Dat kan niet kloppen. In de C-loze versie gaat RIMM3200/4200. In de C-versie gaat PC1066/PC800-40 Rambus geheugen. PC800-45 in de C-versie gaat overigens volgens de handleiding fout.
Ik heb Samsung PC800 45ns Double side geheugen en geen problemen op mijn PT533-C,moet op 140Mhz kunnen lopen maar dat doet mijn P4 2.0Ghz helaas niet,125Mhz 2.5Ghz is maximum. ;(

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
PC 800-45 gaat bij mij geweldig lekker, klokt alleen niet lekker over... helaas.... maar dan nog, retesnel en de proc blaast op 2,4 ipv 1,8

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Carnivorous1 schreef op 28 augustus 2002 @ 00:19:
PC 800-45 gaat bij mij geweldig lekker, klokt alleen niet lekker over... helaas.... maar dan nog, retesnel en de proc blaast op 2,4 ipv 1,8
Maar heb je dan wel DoubleSided SAMSUNG modules ? Anders kun je dat inderdaad vrijwel vergeten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Vaguh
instabiliteit he ?

1. Haal je C-mos batterij-tje eventjes los, 10 sec moet voldoende zijn en dauw em weer terug. Systeem aan? kijken wat ie doet.
2. indien dit niet je probleem oplost dan zou ik zeggen controleer je bios (indien mogenlijk haal de nieuwste biosversie van de website af, ook al is het dezelfde versie als die je al hebt gewoon downloaden en zet deze bios over je huidige bios. Dit wil soms ook wel is helpen en weer kijken wat ie doet.
3. vervang alle hardware minimaal 1x (als je voor de TD werkt dan vast wel dat je wat losse "test" hardware heb liggen. begin idd andersmet nieuw geheugen, en dan bijv een nieuwer type videokaart etcetc. Zodat echt alles minimaal 1x vervangen is.

En hier houd mijn advies op.
Al dit nog niet heeft geholpen dan hebben jullie daar hele vreemde aardstraling ofzo :) en probeer het dan is bij je thuis.

(zie het al helemaal voor me, jij : Chef... 'k moet het thuis testen ivm aardstraling. Je chef: Tuurlijk geen probleem neem maar mee,.... (NOT) hehe

Greetz Vaguh

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Vaguh schreef op 28 augustus 2002 @ 08:19:
instabiliteit he ?

1. Haal je C-mos batterij-tje eventjes los, 10 sec moet voldoende zijn en dauw em weer terug. Systeem aan? kijken wat ie doet.
Greetz Vaguh
Waarom batterijtje los, zit die cmos clear jumper er dan voor niks :?

PS, mijn pa heeft ook een p4t533-c, het ging altijd goed, en sinds vandaag is het systeem zwaar instabiel, zorda ik de oplossing heb zal ik het wel eventjes melden, persoonlijk denk ik nu toch an software, maar hij heeft de laatste week niks veranderd zegt ie. Hij kreeg bijvoorbeeld vette strepen door zijn beeld en asus update gaf allemaal gare lettertjes.

• Vaguh
Carel, misschien omdat ik het van bepaalde type mamaplanken weet (of dat met deze is weet ik niet) dat er altijd wel iets geconnect blijft naar de batterij. Ook al gebruik je de C-mos clear jumper dan blijfen die instellingen staan en worden dan niet gereset. Vandaar dus , maar
[/offtopic]
ik kon het niet laten om ffies naar je profile te kijken... maar zit jij toevallig op het crabeth colege?
[/ontopic]
Trouwens dat probleem van jouw klinkt als een te heet/warm systeem (misschien de videokaart? maar nu speculeer ik alleen maar).

• Carel
Vaguh schreef op 28 augustus 2002 @ 11:26:
Carel, misschien omdat ik het van bepaalde type mamaplanken weet (of dat met deze is weet ik niet) dat er altijd wel iets geconnect blijft naar de batterij. Ook al gebruik je de C-mos clear jumper dan blijfen die instellingen staan en worden dan niet gereset. Vandaar dus , maar
[/offtopic]
ik kon het niet laten om ffies naar je profile te kijken... maar zit jij toevallig op het crabeth colege?
[/ontopic]
Trouwens dat probleem van jouw klinkt als een te heet/warm systeem (misschien de videokaart? maar nu speculeer ik alleen maar).
Ehm, dan moet je het knopje achterop uitzetten de voeding of de voedingskabel lostrekken. Ik heb nog nooit een situatie gezien waarbij dit dan niet werkte.

En jah, ik zat op Crabeth(nog 1 stage jaar daar) , en nee die pc wordt niet echt heet.

DE problemen zijn verholpen door een bios update momenteel, wel vaag, het leek haast wel op een virus, maar op een andere partitie met ook XP erop ging asus update nog wel goed.
Wat dan wel merkwaardig is , is dat het systeem dus weken lang zonder iets te veranderen goed loopt en opeens vage strepen in het beeld gaf en allerleii rare lettertjes ( en het lag zeker niet aan de drivers etc.)
Persoonlijk denk ik toch dat het bord foutje maakte ern hierbij het register corrupt is geraakt waar we ook foutmeldingen over kregen)
IN eerste instantie dacht is of geheugen of video geheugen ( hoewel ik nog nooit een defecte rimm heb gezien :) )

• Vaguh
Alles kan niets is onmogenlijk.

Even over dat batterijtje, als je het batterijtje er nog in heb zitten en de stekker er aan de achter kant uithaald en de cmos jumper op clear heb staan. Dan kan het nog steeds zijn dat een ander segment van het moederbord zich kan voeden van het batterijtje van de cmos, hierdoor dus ook de instellingen kan bewaren ondanks een Cmosclear jumpertje gezet te hebben. Zoals ik zei ik weet niet zeker of dat bij dit mammaplankie ook zo is. Leuke school ? ik ben er na 2 jaar mee gekapt op crabeth, En dat propermens (die directeur maar dan vrouwelijk) das ook een ..... ik hou me in. Maar die luistert alleen als je pappie of mammie er bij zijn. Ziekelijk die opleiding. Maar maak em af is zonde als je er vanaf gaat. Vorig jaar is er ook een maat van me vanaf gegaan en die hoefde nog maar 1 jaar. Misschien ken je hem wel victor heet ie.

• Carel
Vaguh schreef op 28 augustus 2002 @ 17:00:
Alles kan niets is onmogenlijk.

Even over dat batterijtje, als je het batterijtje er nog in heb zitten en de stekker er aan de achter kant uithaald en de cmos jumper op clear heb staan. Dan kan het nog steeds zijn dat een ander segment van het moederbord zich kan voeden van het batterijtje van de cmos, hierdoor dus ook de instellingen kan bewaren ondanks een Cmosclear jumpertje gezet te hebben. Zoals ik zei ik weet niet zeker of dat bij dit mammaplankie ook zo is. Leuke school ? ik ben er na 2 jaar mee gekapt op crabeth, En dat propermens (die directeur maar dan vrouwelijk) das ook een ..... ik hou me in. Maar die luistert alleen als je pappie of mammie er bij zijn. Ziekelijk die opleiding. Maar maak em af is zonde als je er vanaf gaat. Vorig jaar is er ook een maat van me vanaf gegaan en die hoefde nog maar 1 jaar. Misschien ken je hem wel victor heet ie.
Jah, Crabeth zuigt, ik ben ook bijna toen van school af getrapt( wel geschorst etc.) door proper toen eeuh dat bolle mens teeuwen ging flippen tegen mij en geen les meer wilde geven 8)
Victor ken ik wel die zat 1 klas hoger dan ik dacht ik hij woont vlakbij.

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 27 augustus 2002 @ 15:46:
Ik heb dit moederbord nu bijna 2 maanden en helemaal geen problemen.

Aangezien het je 3e mobo is, lijkt het me toch dat het aan je mobo ligt maar ergens anders aan.
Bijvoorbeeld je geheugen. Ik heb hier 2x 256 PC1066 Kingston RIMM inzitten en geen problemen (wel even bij de allereerste opstarten in het BIOS > Advanced > RDRAM/FSB Frequency ratio op 4x zetten bij PC1066). Je zou even andere RIMM'tjes kunnen proberen.
Ehm...ff voor de duidelijkheid: Kingston PC1066 is toch juist het geheugen wat niet werkt in de P4T533-C, enkel in de P4T533 (-E) :?

Heb zelf doublesided Samsung PC800: maar dit trekt het (net) niet op 133Mhz FSB :(

En ik zit te denken aan ander geheugen, echter is 16-bit (:?) niet te vinden in PC1066, enkel 32-bit (PC4200)

Kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben :)

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Kingston PC1066 werkt prima in de C versie. Het double sided 32bits PC1066 werkt alleen in de P4T533

• Vaguh
dan woon je ook vlak bij mij, ben in 5 min bij hem als het zou moeten :) maar we gaan nu wel heel off topic, dus angel, werkt alles weer naar behore of?

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Ik denk dat je ander geheugen moet gebruiken, omdat je beter PC1066 geheugen kunt gebruiken op een FSB van 133.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb ook P4T533-C en heb ook tot nu toe geen last gehad van instabiliteit :)
Verder heb ik er een P4 2.26 ghz met 2x 256 samsung pc800-45 opzitten met asus geforce 4 v8460 en 80gb maxtor harddisk ;)

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Pagina: 1