Toon posts:

SCSI hdd/controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een scsi plextor cdrom en een snelle scsi plextor writer, en wil nu misschien een scsi harddisk gaan nemen, plus bijbehorende kaart (mijn huidige 80piek kaartje kan zo'n snelle scsi schijf niet goed aansturen lijkt).
De hdd moet eigenlijk zo klein mogelijk zijn want ik wil er alleen windows & programmaatjes op kwijt.

welke hdd zouden jullie aanraden, en welke zo goedkoop mogelijke kaart (niet "een adaptec kaart" maar iets specifieker) maakt goed gebruik van het potentieel van die schijf ? ik ben dus meer op zoek naar het goedkope dan naar het supersnelle.
Alvast bedankt..

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien kun je, je uitleven op het vraag en aanbod van Tweakers.net. Ik denk, dat je op zoek moet gaan naar Fast-SCSI-2 schijven. Deze kunnen gewoon aangestuurd worden door bijvoorbeeld een Adaptec kaartje... ;)
Ow sorry iets specifieker. Ik doel dan op de AHA 2904. Dit is een BIOS-loos kaartje welke tot 7 (6+host) Fast-SCSI-2 devices kan aansturen en kost rond de 125 gulden. Overigens denk ik dat jouw huidige kaart hier net zo goed in voorziet.
Mogelijkerwijs kun je ook een (tweedehands) Adaptec 1505 kaartje krijgen aangeboden, maar houdt dan rekening met het feit dat deze in principe niet door Win2K/WinNT wordt ondersteund.
Overigens kun je, omdat ze geen bios hebben, NIET booten vanaf de SCSI harde schijven op deze twee typen kaarten. Dus een IDE schijf blijft noodzakelijk!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Kijk eens naar de Adaptec 2930 , heeft wel een bios als het goed is, ca fl 250,-

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Adaptec 2040uw
worden volop tweedehands aangeboden
heeft wel een bios maar dat geeft nix
hd eraan en installeren
twee vingers in je neus en draaien
wordt door win9x en win nt automatisch herkend

Verwijderd

Topicstarter
een bios is wel een vereiste he, ik wil er immers windows opzetten :}

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 22:15 schreef plop het volgende:
een bios is wel een vereiste he, ik wil er immers windows opzetten :}[/quote]Die bios is noodzakelijk als je geen IDE schijven meer in je systeem hebt en dus vanaf je SCSI schijf wilt opstarten. Je zal voor jezelf op een rijtje moeten hebben, wat je psies met die kaart wilt EN hoeveel je aan kosten wilt maken.

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zeg ... de HDD zo klein mogelijk, en een controller om van te kunnen booten (want ik wil er windows en programma's op zetten) met een zodanige prijs dat ik niet veel potentieel van die HDD 'weggooi'.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 19:12 schreef BBL the 2nd het volgende:
Kijk eens naar de Adaptec 2930 , heeft wel een bios als het goed is, ca fl 250,-[/quote]Hmmm, dan klinkt deze wel erg interessant EN het is een Adaptec! ;)

Heal the internet ...

Pagina: 1