SVCD in pioneer DV444 zwart - wit

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 10o
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2023

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Heb ik een leuke film hier liggen op SVCD gebrand, stop ik hem in mijn dvd speler is die film zwart/wit.

Nou lekker denk je dan. Ik even speuren over het internet door mijn boekjes heen snuffelen. Maar niets kunnen vinden.

Denk bij mezelf he laat ik hem eens in mijn PowerDvd op mijn computer draaien en jawel hoor volop kleur.

Dus het ligt aan een instelling van mijn DVD speler wie o wie ken mij helpen met dit probleem??

tnx

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20
Hoe heb je je SVCD gebrand?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
NTSC natuurlijk ;) sjek dat ff ;) neem aan dat je met nero gefikt heb, zet de optie daar op PAL

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Check het config menu van je dvd speler... daar zit het vast en zeker in. Heb die dingen namelijk zelf bij mensen thuis geinstalleerd... je hebt de boekjes nog, dus moet het eigenlijk geen probleem zijn ;)

BOINC stats

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Ik heb hem inderdaad met nero gebrand, met de pioneer DV444 dan ken je hem uit zetten ffwd knop in drukken en dan aan zetten dan kan je hem op NTSC zetten. Maar nog steeds Zwart - Wit..

In het setup menu ook al met de Svideo en Video opties zitten te spelen maar niets hij blijft zwart wit.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Jij zet SVCD op NTSC
DVD speler stuurt NTSC naar TV
TV denkt ... moet PAL hebben .. geen NTSC

dus > zwart-wit
dan moet je em dus PAL fikken, of zorgen dat je NTSC beelden als PAL kan spelen, of zorgen dat je TV NTSC gaat weergeven (gaat ie niet)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
dreeke schreef op 27 augustus 2002 @ 00:16:
Jij zet SVCD op NTSC
DVD speler stuurt NTSC naar TV
TV denkt ... moet PAL hebben .. geen NTSC

dus > zwart-wit
dan moet je em dus PAL fikken, of zorgen dat je NTSC beelden als PAL kan spelen, of zorgen dat je TV NTSC gaat weergeven (gaat ie niet)
True,

Maar waarom gaat mijn DVD speler dan ook op zwart wit en blijft die niet in kleur?

Pioneer logo is normaal altijd rood, nadat ik deze er in knal dan is tie grijs.

Maar ik ga het proberen, waar kan ik die setting vinden in nero om hem op PAL te zetten?

• mr_fragle
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Heb zelfde speler, wees blij dat hij uberhaubt wat doet. Zoek hier maar eens. En kijk in je specs. Kan alleen VCD aan, en geen SVCD :(

bij mij doet ie helemaal niks, en in DVD player op het werk werkt ie gewoon (marantz).

Helaas :(

And now the most interresting part of deze grot

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Waar moet ik zoeken dan? Specs er bij gepakt, SVCD wordt ondersteund.

Misschien wel nuttige informatie ik heb hem gebrand vanuit een cue file (cue, bin)

[ Voor 0% gewijzigd door 10o op 27-08-2002 00:33 . Reden: More info ]

• Quartje
  • Laatst online: 15:20
IK fik ze ook altijd als NTSC... maar mijn TV kan het ook aan :)

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
mr_fragle schreef op 27 augustus 2002 @ 00:26:
Heb zelfde speler, wees blij dat hij uberhaubt wat doet. Zoek hier maar eens. En kijk in je specs. Kan alleen VCD aan, en geen SVCD :(

bij mij doet ie helemaal niks, en in DVD player op het werk werkt ie gewoon (marantz).

Huh What?
We hebben het hier over de DV444? Nog nooit problemen mee gehad, en rip toch echt alles naar SVCD

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
10o schreef op 27 augustus 2002 @ 00:31:
Waar moet ik zoeken dan? Specs er bij gepakt, SVCD wordt ondersteund.

Misschien wel nuttige informatie ik heb hem gebrand vanuit een cue file (cue, bin)
Zo doe ik het dus ook altijd, dan moet je dus in je Rip programma al aangeven dat je PAL wilt hebben
(gebruik je ook DVD2SVCD?)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

mr_fragle schreef op 27 augustus 2002 @ 00:26:

Da's onzin... Ding kan harstikke goed SVCD's aan (kijk ook bij www.vcdhelp.com). Ik brand zowel pal als ntsc (s)vcd's, ik heb dit probleem nog nooit gehad. Daarbij heb ik wel een vrij goeie Panasonic TV welke zowel PAL als NTSC aankan, misschien gaat het daarom altijd goed...

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb gehoord dat het aan de TV's schijnt te liggen. Oude TV's kunnen geen NTSC signaal aan en geven daarom Zwart-wit beeld door.
Ik heb het zelfde probleem met DVD's uit Amerika op een 10 jaar oude Philips TV, ook op een Pioneer 444 DVD-speler.
De 444 kan wel SVCD aan weet ik uit eigen ervaring.

• ikmattie
boomsma schreef op 27 augustus 2002 @ 09:56:
Ik heb gehoord dat het aan de TV's schijnt te liggen. Oude TV's kunnen geen NTSC signaal aan en geven daarom Zwart-wit beeld door.
Ik heb het zelfde probleem met DVD's uit Amerika op een 10 jaar oude Philips TV, ook op een Pioneer 444 DVD-speler.
De 444 kan wel SVCD aan weet ik uit eigen ervaring.
Dus: als je een oude tv hebt die geen NTSC aan kan, moet je geen NTSC SVCD's maken, en kan je ook geen NTSC DVD's afspelen, want de speler zal automatisch detecteren wat voor signaal hij binnenkrijgt. Maar ik dacht dat er in de 444 een mogelijkheid zat om NTSC signaal om te zetten naar PAL formaat, zodat je TV het wel aankan.
topicstarter: wat je nu het beste kan doen is even een testje doen door bv maar 1 chapter van een DVD te rippen (scheelt je heel veel tijd, kost je dus misschien wel een paar CD-tjes), dit heb ik ook gedaan om de ideale settings voor het rippen en branden te vinden (evt kun je ook een CD-RW gebruiken natuurlijk) en die heb ik nu wel gevonden denk ik! 8)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
ikmattie schreef op 27 augustus 2002 @ 10:36:
[...]

Dus: als je een oude tv hebt die geen NTSC aan kan, moet je geen NTSC SVCD's maken, en kan je ook geen NTSC DVD's afspelen, want de speler zal automatisch detecteren wat voor signaal hij binnenkrijgt. Maar ik dacht dat er in de 444 een mogelijkheid zat om NTSC signaal om te zetten naar PAL formaat, zodat je TV het wel aankan.
topicstarter: wat je nu het beste kan doen is even een testje doen door bv maar 1 chapter van een DVD te rippen (scheelt je heel veel tijd, kost je dus misschien wel een paar CD-tjes), dit heb ik ook gedaan om de ideale settings voor het rippen en branden te vinden (evt kun je ook een CD-RW gebruiken natuurlijk) en die heb ik nu wel gevonden denk ik! 8)
Een collega (heeft dezelfde speler als mij) verteld dat hij dit probleem ook gehad heeft met een amerikaanse dvd. Hij vertelde me ook dat de 444 inderdaad een "trucje" heeft om NTSC om te zetten naar PAL.

Nu dat "trucje" nog even ondekken :)

ikmattie : weet jij dat trucje misschien?

• ikmattie
Is hier ook al gepost,
moet je doen door speler uit te zetten en tijdens het aanzetten de FW knop (op de speler, niet op de AB) in te drukken, en dan kun je wisselen. Staat ook in de handleiding...

Mijn Flickr; Sony A7iii

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Klopt dat had ik zelf gepost :) maar dat is niet de oplossing

• ikmattie
Dat zou het wel moeten zijn.... je kunt volgens mij je speler op 3 standen zetten, auto/pal/ntsc, bij automatisch zet hij volgens mij de DVD speler op het formaat van het zilveren schijffie wat er in gaat, de andere 2 laten zich raden
Bij je andere DVD e.d. heb je geen problemen?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Hij doet het :D we hebben hem op PAL gezet en tadaaaa Kleur....

In ieder geval allemaal bedankt.

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
ikmattie schreef op dinsdag 27 augustus 2002 @ 13:48:
Is hier ook al gepost,
moet je doen door speler uit te zetten en tijdens het aanzetten de FW knop (op de speler, niet op de AB) in te drukken, en dan kun je wisselen. Staat ook in de handleiding...
Wederom bedankt voor deze toch al oude reacties. Ik heb zelf een Pioneer DV-343 die niet alleen gebrande CDs en DVDs zwart/wit afspeelde maar ook enkele commerciele DVDs zoals (muziek) The Saw Doctors - Live in Galway. Staat overigens niks op over NTSC/PAL. Alleen het bekende regio spul.

Affijn problemen zijn bij deze idd opgelost.

Toch zou ik op willen merken dat het niet als zodanig in de handleiding staat. Er wordt gesproken over 'vervormd beeld' in welk geval de start/FDW-truuk toegepast moet worden.

Ik vind het hoe dan ook, qua bediening en qua handleiding nogal een hidden feature.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Pagina: 1