Toon posts:

NAT puzzle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn met z'n drieen, alle drie hebben we ADSL, allemaal getweakte modems.
Allemaal gebruiken we serv-u als ftp server en windows commander als client.
Alle personen hebben een FTP server opgezet, poort 20 en 21 geforward op onze alcatel modems.

1 kan bij 2 inloggen
2 kan bij 1 inloggen
1 kan bij 3 inloggen
2 kan bij 3 inloggen
3 kan bij 2 inloggen maar list command werkt niet
3 kan bij 1 inloggen maar list command werkt niet

3 zit met de handen in het haar en 1 en 2 denken dat het probleem dus ook bij 3 ligt.

Mijn vraag is, is dit ook werkelijk zo? Ik ben zelf nr 3. Maar ik geloof er niet zo in. volgens mij ligt dit heel ergens anders aan. We hebben zowel active als passive modes geprobeert, want hier zou het in de 1e instantie aan moeten liggen.
Bij 1 van de 2 kon ik een paar weken geleden nog gewoon inloggen, maar vandaag ineens dus niet meer.

Ik denk zelf dat het aan hun firewalls ligt. Zij vertellen me dat dat absoluut niet kan, mijn IP heeft volledige rechten. Mijn firewall stond in dit geval even uit, dus kon geen problemen geven.

Maar als dit het ook niet is, wat is het dan? Heeft iemand nog ideetjs of tips?

Verwijderd

Probeer je client eens in passive mode te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ook geprobeert, werkte ook niet

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Precies dit probleem heb ik ook gehad.

Dit ligt totaal aan serv-u.
Ik had namelijk alles goed ingesteld en het werkte niet (zelfde melding als jij).

Nu heb ik bulletproof en het werkt perfect.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
[Airwolf] schreef op 27 augustus 2002 @ 00:23:
Precies dit probleem heb ik ook gehad.

Dit ligt totaal aan serv-u.
Ik had namelijk alles goed ingesteld en het werkte niet (zelfde melding als jij).

Nu heb ik bulletproof en het werkt perfect.
En dat had ik dus ook

Bulletproof deed het matig bij mij, maar sinds ik Serv-u gebuikt gaat het prima

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd is het dan wel dat ze alle twee bij mij kunnen inloggen en zij ook bij elkaar, maar ik niet bij hen.. en dat terwijl we allemaal dezelfde software gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou nog leuker, een persoon 4 kan dus ook bij iedereen normaal inloggen... dan zit er bij mij iets niet goed.... mijn poort 20 en 21 UDP en TCP staan doorgelust. Met Windows Commander kan ik dus niet bij hen inloggen.. dan gaat er bij mij iets niet goed.....

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 09:43:
Nou nog leuker, een persoon 4 kan dus ook bij iedereen normaal inloggen... dan zit er bij mij iets niet goed.... mijn poort 20 en 21 UDP en TCP staan doorgelust. Met Windows Commander kan ik dus niet bij hen inloggen.. dan gaat er bij mij iets niet goed.....
Probeer eens een ander PC bij jouw intern te gebruiken om een connectie met 1 of 2 te maken.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
De connectie via een van m'n andere PC's was ook niet mogelijk. Die blijft ook hangen bij het opvragen van een list, ook zowel in active en passive mode met windows commander.

Het enige verschil dat ik op dit moment kan ontdekken met 1 en 2 was dat ik alleen bepaalde IP nrs doorlaat naar serv-u. Maar dit heeft toch helemaal niets met Windows commander te doen als ftp client? of zit er nog iets onderliggends aan vast?
Pagina: 1