We zijn met z'n drieen, alle drie hebben we ADSL, allemaal getweakte modems.
Allemaal gebruiken we serv-u als ftp server en windows commander als client.
Alle personen hebben een FTP server opgezet, poort 20 en 21 geforward op onze alcatel modems.
1 kan bij 2 inloggen
2 kan bij 1 inloggen
1 kan bij 3 inloggen
2 kan bij 3 inloggen
3 kan bij 2 inloggen maar list command werkt niet
3 kan bij 1 inloggen maar list command werkt niet
3 zit met de handen in het haar en 1 en 2 denken dat het probleem dus ook bij 3 ligt.
Mijn vraag is, is dit ook werkelijk zo? Ik ben zelf nr 3. Maar ik geloof er niet zo in. volgens mij ligt dit heel ergens anders aan. We hebben zowel active als passive modes geprobeert, want hier zou het in de 1e instantie aan moeten liggen.
Bij 1 van de 2 kon ik een paar weken geleden nog gewoon inloggen, maar vandaag ineens dus niet meer.
Ik denk zelf dat het aan hun firewalls ligt. Zij vertellen me dat dat absoluut niet kan, mijn IP heeft volledige rechten. Mijn firewall stond in dit geval even uit, dus kon geen problemen geven.
Maar als dit het ook niet is, wat is het dan? Heeft iemand nog ideetjs of tips?
Allemaal gebruiken we serv-u als ftp server en windows commander als client.
Alle personen hebben een FTP server opgezet, poort 20 en 21 geforward op onze alcatel modems.
1 kan bij 2 inloggen
2 kan bij 1 inloggen
1 kan bij 3 inloggen
2 kan bij 3 inloggen
3 kan bij 2 inloggen maar list command werkt niet
3 kan bij 1 inloggen maar list command werkt niet
3 zit met de handen in het haar en 1 en 2 denken dat het probleem dus ook bij 3 ligt.
Mijn vraag is, is dit ook werkelijk zo? Ik ben zelf nr 3. Maar ik geloof er niet zo in. volgens mij ligt dit heel ergens anders aan. We hebben zowel active als passive modes geprobeert, want hier zou het in de 1e instantie aan moeten liggen.
Bij 1 van de 2 kon ik een paar weken geleden nog gewoon inloggen, maar vandaag ineens dus niet meer.
Ik denk zelf dat het aan hun firewalls ligt. Zij vertellen me dat dat absoluut niet kan, mijn IP heeft volledige rechten. Mijn firewall stond in dit geval even uit, dus kon geen problemen geven.
Maar als dit het ook niet is, wat is het dan? Heeft iemand nog ideetjs of tips?