Toon posts:

486 Overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een ouwe AMD 486dx4 100mhz staan en die wou ik misschien als mp3 bak / ftp server gaan inzetten.

Nou wou ik hem eigenlijk daarvóór ff overclocken.... ;)

Op het Mobo zit en jumper-instelling voor de "oscillator frequency" die kan op 25, 33 en 40 mhz (staat nu op 33). Ik gok dat dat zo'n beetje hetzelfde als de FSB is, dus dan zou de MP 3 moeten zijn. Als ik hem op 40 zet zou hij dus 3*40=120 mhz worden....

Maar nu de vraag: Gaat mijn amd 486je dat trekken? Er zit een HS en (40mm) fan op, dus hij wordt wel gekoeld, maar temps kan ik je niet geven. Is er een kans dat hij dood gaat, of zal hij gewoon niet posten zodat ik het terug kan draaien? Hij is namelijk eigenlijk van mijn ouders en hij moet nog ff heel blijven...

Verwijderd

Prober het, hij kan niet echt snel dood hoor, hij doet het dan gewoon niet, zet je em terug dan doet ie het weer. Als je em niet gelijk in de fik zet.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gewoon wat koeling erop, en hij gaat echt niet snel in de fik hoor :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Dat trekt-ie wel, en zo niet zet je de jumpers weer terug.
Over de temps hoef je je geen zorgen te maken; 486's zijn best beschaafd kwa hitteproductie.

Verder is het een vrij basic vraagje dat waarschijnlijk via de search opgelost had kunnen worden.

Dit topic is gesloten.