Toon posts:

[TV-KAART] Hoe ontvangst beter maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Mensen,

vandaag heb ik een tv-kaartje aangeschaft. (een hauppage wintv go voor de mensen die het willen weten). Ik heb zelfs mijn case moeten modden om het ding in te kunnen bouwen, maar dat is niet het probleem. Mijn pc staat op zolder en dat betekend dus 20 m coax kabel... Maar goed, beneden in de woonkamer mijn pc aant CAI en met 10 meter kabel valt er prima tv te kijken. Boven op zolder kreeg ik maar 1 zender zuiver (kabelkrant jammergenoeg :O )
Anyway, 's avonds een versterker gekocht en die er tussen geplaatst. Woei... Beeld! Maar nog steeds teveel ruis :'( (Hoe gooi je screenshots in je post ?)
Even hoe alles in elkaar steekt.

-------(connector)(versterker)(connector)----(wallport)(connector)----(wallport)

Eerste streep is de kabel die het huis binnen komt. Daar zit een connector aan die in de versterker gaat. Weer een connector... bladiebla enz.

Vanaf de laatste wallport gaat er een kabel naar de radio (die overigens prima geluid geeft) en een 10 meter coax kabel naar mijn pc. Het totaal is dus 20 meter.
Mijn versterker (bij de gamma gekocht voor 17,99 heeft een GAIN van 12,5 dB.

Wat zijn de mogelijkheden om de ontvangst beter te maken ?

Verwijderd

Wat voor kabel gebruik je ? Als je Gamma-kabel gebruikt kun je deze het beste vervangen door Hirschmann Koka 799 en bijbehorende Hirschmann-pluggen :

Afbeeldingslocatie: http://www3.hirschmann.de/img/prod/KOKWI_3.jpg

Je zult zien dat de ontvangst STUKKEN beter wordt.

Overigens : move VB --> AV omdat het daar beter past :)

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 08:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Het is de standaard regel dat wanneer je langer dan 15 meter gaat verlengen met een COAX kabel, dat je dan signaalverlies hebt. Dat signaalverlies heb je ook met goedkope ali-Gamma plugjes. Je kunt het beste Hirschmann pluggues nemen. Je kunt er ook een versterker tussen zetten, maar of dat wat aanhaalt, dat weet ik niet... :)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

• MARTIJN_
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Voor splitsingen in de kabel moet je een splitser pakken met f-connectors

Afbeeldingslocatie: http://www3.hirschmann.de/img/prod/VFC_0421_neu.jpg

PGEQRZEM

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52
Die hirschman pluggen heb ik ook voor mijn DEMOS modem: die dingen rulen man ! Het scheelt echt een berg wat storingen betreft.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:58
DrJamez schreef op 27 augustus 2002 @ 20:20:
Die hirschman pluggen heb ik ook voor mijn DEMOS modem: die dingen rulen man ! Het scheelt echt een berg wat storingen betreft.
Offtopic:

Jep, deze hebben wij ook, echter bij ons blijft het signaal slecht.

Het probleem ligt echter bij Multikabel: de hele buurt heeft er last van en er wordt ongeveer 3 keer per jaar reparaties uitgevoerd (zonder succes)

Ontopic:

Deze pluggen schelen idd heel wat storingen

• MARTIJN_

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Hier een pdfje met info over cai systemen hoe je het moet opbouwen en connectors monteren enz
http://www.hirschmann.nl/...uisaansluitingen-alle.pdf

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag had ik het beeld perfect! Volledig, maar dat was een kwestie van de versterker op een bepaalde manier aan zijn draadjes laten bungelen, en opeens was het goed.

FF nog over dat move VB --> AV (omdat het daar beter past), ik wist niet precies in welke topic ik het zou plaatsen. Kennelijk de verkeerde keuze.

Ik weet dus nu dat het beeld vrijwel foutloos kan, maar daar komt een hoop mazzel bij kijken. Ik heb net het kastje op de muur gezet, en toen kwam er weer ruis in het beeld. Jammer. Morgen proberen de stekkers "uit te balanceren".

• MARTIJN_

MARTIJN_

<<---^|^--->>

[quote]Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:57:
Vandaag had ik het beeld perfect! Volledig, maar dat was een kwestie van de versterker op een bepaalde manier aan zijn draadjes laten bungelen, en opeens was het goed.
......
quote]

Een draad breuk of slecht contact dus.
Alles netjes monteren helpt ook tegen slecht beeld.

PGEQRZEM

Pagina: 1