Stereo signaal over Spdiff pompen???

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:32
Ik sta op het punt lange kabels naar mijn receiver te trekken in de woonkamer.

Echter, ik ga ook 1 dezer weken een SB Audigy kopen, die ga ik digitaal linken met de versterker in de woonkamer (is DTS 5.1). Dit met het oog op de vele AC3 DivX films die uitkomen.

Mijn vraag, is het mogelijk om het reguliere stereo kanaal op de spdiff te pompen en dat de versterker hem dan gewoon als DD 2.0 uitzendt???

Dit zou ideaal zijn, hoef ik maar 1 tulp kabeltje te leggen!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tuurlijk is dat mogelijk, misschien dat alleen de front speakers het doen, maar stereo is geen probleem.

• Red devil
jadjong schreef op 26 augustus 2002 @ 22:34:
Tuurlijk is dat mogelijk, misschien dat alleen de front speakers het doen, maar stereo is geen probleem.
Heb je dat zelf al eens gedaan?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Een normale consumer cd speler met coax digital out doet dit ook.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Als je een goeie player gebruikt die ook een goede output naar SPDIF (optisch cq. coax) dan
kan je receiver dat zelf decoderen.

Stereo blijft altijd gewoon PCM en dan meestal op 48 Khz. :)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb mijn SBLive! aan mijn DD5.1/DTS versterker hangen. Als je een stereo-signaal uitstuurt zal hij op de versterker ook herkend worden als een PCM-datastroom. Gewoon L-R stereo dus. Het is mij niet gelukt om hem als DD2.0 te laten herkennen.
Je hebt dus inderdaad wel genoeg aan 1 'tulp kabeltje'. Let wel op dat je het goede type kabel neemt: 75 ohm COAX met goede kwaliteit (vergulde) pluggen en dus niet een huis-tuin-en-keuken cinch-verlengsnoertje... Veel plezier met je setup! :)

• Red devil
jes super :)
Pagina: 1