[WM] Snelle en mooie wm gezocht met transp. terminal

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb een ADM 1800+ met 256 Mb ram erin..

opzich snel zat.

Maar KDE ziet er ten eerste niet uit en het is me te zwaar.
Blackbox vind ik weer iets te simpel.

Eterm (of was het aterm) met doorkijk achtergrond is cool.
Is er ook een WM die zoiets ondersteund ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05
xfce - The Cholesterol Free Desktop Environment

maw: een light versie van Gnome.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
enlightment lees ik net ergens.. is dat wat ?

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer het en weet het

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Een AMD 1800+ met 256 RAM en KDE is traag? Suuuuuuuuuuure.

Ik heb een PII 333 en het draait hier als een trein. Okee, het duurt 3 seconden om KWord op te starten ofzo, maar wat dan nog? Op een Athlon 1400 heb ik het gezien, daar merk je niet eens dat programma's tijd kosten om op te starten.

In andere woorden: je praat onzin IMHO.

Wat betreft dat het lelijk is: zal wel aan mij liggen, maar ik vind het er best okee uitzien met Keramik theme. Goed, smaken verschillen, maar je hoeft het IMHO nog niet zo te verwoorden.
Voordat dit uitloopt op een flamewar heb ik maar meteen een topictitel-change aangevraagd.

• _nethack
  • Laatst online: 00:09

_nethack

We're all MAD here

xfce is geen lightversie van gnome hoor, eerder een soort cde clone :)
(werkt overigens best aardig, hoewel ik CDE zelf beter vind werken)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
tsja en dan van mijn linux/bsd install net zo'n puinhoop maken als windows in notime altijd word...

Verwijderd

Topictitel maar een klein beetje veranderd. :o

Laat ik voorop stellen, dat ik geen flames/trolls in deze topic wil zien :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:05
Ik weet niet hoe FreeBSD dat doet, maar in Debian heb je altijd nog iets als een packagesysteem waarmee je je oude zooi kunt purgen. De enige vergelijking die ik kan trekken met Windows en mn linux bak is de Desktop van Windows en de homedir van mn linux account: over wat :)
hoe dat komt: op windows ga je prutsen, download je zooi en gooi je op bureaublad. Op linux hetelfde, maar dan moet je het als root compileren en gooi je het ff in je homedir (ja, ik maak altijd packages als root)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik ga wel eens aan het stoeien.

kan enlightment dingen als shadows, doorkijkschermen ed ??

of moet ik dan echt op blackbox en aterm ?

laat het duidelijk zijn dat een flamewar ook niet mijn bedoeling is. dan heb ik tenslotte niets aan het topic !

[ Voor 0% gewijzigd door xychix op 26-08-2002 22:35 . Reden: ik wil ook geen flame war ! ]

Verwijderd

Ik weet niet hoe FreeBSD dat doet, maar in Debian heb je altijd nog iets als een packagesysteem waarmee je je oude zooi kunt purgen.
pkg-info en pkg-remove :)
Eterm (of was het aterm) met doorkijk achtergrond is cool.
Is er ook een WM die zoiets ondersteund ?
enlightment of windowmaker

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ok Thanks ik zal binnenkort eens aan het stoeien met enlightment..

(ik heb op mijn laptopppie -=celeron 333 64 meg intern=- blackbox draaien.. was ook wel ok maar dat was meer uit performance redenen)

Verwijderd

en AMD 1800+ met 256 RAM en KDE is traag? Suuuuuuuuuuure.

Ik heb een PII 333 en het draait hier als een trein. Okee, het duurt 3 seconden om KWord op te starten ofzo, maar wat dan nog? Op een Athlon 1400 heb ik het gezien, daar merk je niet eens dat programma's tijd kosten om op te starten.

In andere woorden: je praat onzin IMHO.
KDE is per definitie traag, net als GNOME en enlightment, dit komt door de vereiste sysload. Dat veel mensen dat voor lief nemen en het als "snel" ervaren kan natuurlijk. Maar wat voor jou snel is kan ik traag vinden. Daarnaast is de systeemsnelheid van meer dingen afhankelijk dan enkelt de CPU en het geheugen.

Verwijderd

Blackbox is even wennen omdat je helemaal geen icoontjes meer kwijt kan (hoewel ik toch screenshots zie van themes met icoontjes op de wallpaper?) Maar ik ben er nu helemaal weg van Fluxbox is een wat uitgebreide versie van Blackbox misschien is dat wat?

Verwijderd

Een mooie en snelle window manager is icewm....
Enlightenment is mij wat te veel poespas....

Verwijderd

Fluxbox als wm en aterm voor transparante terminals, draait perfect hier op een PII350@400 met 256 MB.

Verwijderd

Op dit moment gebruik ik op mijn laptop FluxBox, met aterm voor de transparante terminals en de deep theme, uit openbox gerukt.....
imho zijn dit de voordelen:

* fluxbox heeft tabs (aka opera, mozilla etcetc, maar dan voor windows), wat heel erg fijn is op 1024x480 (met de tabs links van de windows).
* de deep theme is de mooiste en geilste theme voor *box (en toch nog sober genoeg om er de hele dag en nacht naar te kijken)
* Snel, fluxbox is blackbox met een berg patches, wat het een van de snelste windowmanagers maakt die er zijn (op de twm varianten na)
* aterm heeft een lagere memory footprint en minder dependencies (aka, je hoeft niet heel enlightenment te installen om eterm te gebruiken)

't is dat ik net terug ben van vakantie ben, anders had je een screenshot gekregen (<-- is te lui om de webserver in de lucht te gooien...)

Enlightenment is ook mooi, maar om nou te zeggen dat het echt snel is, nee, niet als je een van de box'en gebruikt hebt. Aan de andere kant is het wel een van de meest tweakable windowmanagers in existence, en zal gegarandeerd erg geil overkomen (mits lekker getweaked). Het grote probleem van enlightenment is imo dat je eerst uitgebreid moet tweaken voordat je iets naar je eigen smaak hebt gezet, en dat je config soms spontaan stuk is (waardoor je weer overnieuw moet beginnen)...

WindowMaker is mischien ook nog wel een leuke wm, al is dat minder tweakbaar dan *box / enlightenment. Wel een hele duidelijke en simpele interface, die erg mooi is te themen, incl allerlij leuke applets (die ook weer in de slit van *box te gebruiken zijn) en en lange heritage (het stamt af van de NeXT code).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22
Windowmaker is mijn keus als ik op een wat mindere PC zit, vooral in geheugengebruik scheelt dat nogal met KDE.

Probleem van die super-tweakbare dingen vind ik altijd dat ze weliswaar er op een gegeven moment uhm, koel uitzien, maar totaal onbruikbaar zijn (als je er 8 uur/dag achter moet zitten).

Windowmaker heeft dat probleem niet (vind ik), en is toch stabiel, heeft kleine memory footprint, is behoorlijk themable/ziet er niet lelijk uit, en OK, vergeleken bij KDE is het een stuk sneller, da's zeker waar.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 22:54:
* fluxbox heeft tabs (aka opera, mozilla etcetc, maar dan voor windows), wat heel erg fijn is op 1024x480 (met de tabs links van de windows).
Mja, ik vind tabs op windows niet bijster handig, ik gebruik multiple desktops, dat geeft mij voldoende ruimte.
* aterm heeft een lagere memory footprint en minder dependencies (aka, je hoeft niet heel enlightenment te installen om eterm te gebruiken)
Eterm depend niet op Enlightenment. Je hebt geen fractie Enlightenment nodig om Eterm te draaien.
Dat neemt niet weg dat ik aterm gebruik omdat aterm stukken sneller is en een enorm veel kleinere memory footprint heeft (1 MB per instance vs 3 MB voor Eterm op mijn computer), al gebruik ik wel Enlightenment.
Enlightenment is ook mooi, maar om nou te zeggen dat het echt snel is, nee, niet als je een van de box'en gebruikt hebt.
Ik vind het nogal meevallen, E is zelfs op low-end machines (p150/32 MB, hppa 60/32 MB) nog werkbaar, mits je wel de overbodige dingen (sliding windows enzo) uitzet. Het is niet de allersnelste WM, maar ik vind het verschil met anderen niet bijster groot als je hem een beetje ok geconfigd hebt.
Het grote probleem van enlightenment is imo dat je eerst uitgebreid moet tweaken voordat je iets naar je eigen smaak hebt gezet, en dat je config soms spontaan stuk is (waardoor je weer overnieuw moet beginnen)...
Dat over uitgebreid tweaken vind ik wat overdreven. De default config is behoorlijk ruk, idd, maar ik vind het configgen van E niet bijzonder lastig of tijdrovend. Dat verliezen van config heb ik btw nooit gehad (gebruik al bijna twee jaar E op zo'n 5 verschillende computers).

Wat betreft de originele vraag: het semi translucent zijn van een terminal heeft weinig te maken met de WM. Er zijn veel terminal emulators die semi translucent kunnen.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Hmm Blackbox kan borders van Aterm niet weghalen kan fluxbox dit wel ??

anders ge ik toch enlightment eens proberen te configgen

Verwijderd

Dat kan inderdaad niet, maar als ik me niet vergis kan dit met Eterm weer wel?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 09:38 . Reden: Huh, kan wel dus :-) ]

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
tsja, als je echt iets lichts wil moet je evilwm gebruiken, net niet niet bruikbaar :P Minimalistischer kan niet. Echt niet. (grafisch dan) :)

Verwijderd

xychix schreef op 27 augustus 2002 @ 06:41:
Hmm Blackbox kan borders van Aterm niet weghalen kan fluxbox dit wel ??
Dat kan Fluxbox inderdaad. Dat staat trouwens mooi beschreven in de FAQ van Fluxbox. Zoek maar eens op de value "ToggleDecor"

Enneuh, KDE traag op zo'n bak ? Dat zou me toch sterk verbazen. Heb je je IDE schijven wel wat aangepord met hdparm of de equivalent daarvan in FreeBSD ?

Na lange tijd Fluxbox te hebben gebruikt, en daarna even te zijn overgestapt op puur Sawfish (was uiterst configureerbaar met een grafisch tooltje, bv. dubbelklikken op een leeg stuk achtergrond opent een aterm), ben ik nu wat aan het spelen met Gnome2. Ik moet zeggen dat het me toch wel bevalt. Het is snel, en met een mooie GTK theme en tabs in gnome-terminal werkt het ook prettig. Ik heb ook gehoord dat Nautilus2 eindelijk bruikbaar is geworden qua snelheid, maar daar kan ik me niet over uitspreken omdat ik het simpelweg niet gebruik. De fonts zien er uiterst gelikt uit met die Pango library in GTK2 apps.

Tot slot wil ik je ook nog wijzen op Openbox, nog een spinoff van Blackbox. Openbox heeft als grote voordeel dat het in de 2.x branch Anti-Aliasing van fonts doet met de Xft library, wat in samenwerking met wat True Type fonts mooie resultaten oplevert. Bovendien kan Openbox perfect gebruikt worden als Window Manager van Gnome & KDE, zodat je ook icoontjes op je desktop kan zetten, mocht je dit wensen.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Anti Aliasing.. hmm.. zou ik dat aan de praat krijgen onder black/Fluxbox..

daarbij komt nog dat blackbox in de BSD ports zit en Fluxbox waarschijnlijk niet..

misschien eens op freshports.org (is dat ook niet vor bsd) gaan kijken..

FLuxbox staat wel in de ports!
Nog een probleem nu kan ik KDE en Enlightment deinstallen maar ik weet niet meer welke berg packages als dependencies mee kwamen !!! toch maar een herinstall doen ??

OpenBox staat OOK in de ports..

kan open box (zonder kde) antialiasing, remove borders, en blijft het nog een beetje vlot ?

• deadinspace
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Antialiasing heeft niks met je WM/DE te maken (nouja, evt met een lib die een onderdeel vormt van een WM/DE), maar des te meer met de widgetsets.

• BezurK
  • Laatst online: 05-03 19:51
Ik zweer nog steeds bij xfce, maar dat is eerder een kwestie van smaak... fluxbox en blackbox zijn ook erg goed imho

Rookworst zonder R is ook worst.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:00
waarom niet icewm met eterm of aterm erin gecompiled ofzo.

ik heb icewm op m'n server (150 MHz) met rox (voor desktop) en dat werkt perfect hoor :)

hier een screenie :)

http://people.zeelandnet....shots/server_screen_2.jpg

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Newjersey schreef op 28 augustus 2002 @ 12:55:
waarom niet icewm met eterm of aterm erin gecompiled ofzo.

ik heb icewm op m'n server (150 MHz) met rox (voor desktop) en dat werkt perfect hoor :)

hier een screenie :)

http://people.zeelandnet....shots/server_screen_2.jpg
Mag ik vragen waarom jij X op je server hebt staan? Daar heb je toch niets aan, want dat ding zet je aan, en de rest doe je via Telnet...toch?

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:00
Tomaat schreef op 28 augustus 2002 @ 13:24:
[...]

Mag ik vragen waarom jij X op je server hebt staan? Daar heb je toch niets aan, want dat ding zet je aan, en de rest doe je via Telnet...toch?
euh, ik verveelde me :)
dus ik ging x erop zetten enzo :P

ik doe idd alles via ssh, maar voor monitoring heb ik gkrellm wel eens aanstaan ... :)
Pagina: 1