Toon posts:

[XP] chkdsk /f Loop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Holla,

Als ik m'n C partitie (NTFS) wil defragmenteren krijk ik de mededeling dat "chkdsk /f" scheduled staat en de zooi opnieuw opgestart moet worden.

Comp opstarten, chkdsk draait, vind nix, xp start op

Defrag weer proberen en.......... chkdsk/f !! :(

Als ik GEEN defrag opstart, wordt chkdsk niet gezet (gekeken met chkntfs)
defrag proberen.... bingo

ook met Notron diskdocter het zelfde resultaat ^%%$&

Hoe kan je nu die Dirty bit gefoceerd UIt zetten? (aan lukt wel....)

PS, de overige partities, geen zweet, als een zonnetje (NTFS en FAT32)

Greetz

Pffff

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Chkntfs /X zou 'm uit moeten schakelen. Maar dat is misschien enkel symptoombestrijding als er toch wat mis is met je HDD.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, met chkntfs /x start hij keurig op met chkdsk. (en vind weer nix)
als ik direct kijk als windows opgestart is, is C: al weer dirty.
Maf, kijk ik niet of hij dirty is en start geen derfag op, no problemo! bij opstarten geen chkdsk

Greetz

Pffff

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50
Ik heb hier een zelfde probleem met een server. Onze fileserver geeft na 1 keer defragmenteren dezelfde melding. Wat is hieraan te doen of kan ik dit uitschakelen? Na deze scandisk geeft ie geen foutmeldingen ofzo, het is alleen irritant want het duurt nogal lang voordat ie opstart en het is de domain controller hier...

Is dit een aanwijzing dat er iets met de schijven aan de hand is? Zoja hoe kan ik dit testen? Het gaat om een Compaq Proliant ML370 met Windows 2000 Server Sp4 en een RAID5 configuratie. Een eenvoudige test met Insight Guide gaf geen meldingen over een defect.

edit:
sorry voor het kicken van dit oude topic maar kon met de search weinig vinden om het probleem op te lossen

[ Voor 10% gewijzigd door marccom op 14-01-2004 10:17 ]

Whoop!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
marccom schreef op 14 januari 2004 @ 10:16:
Ik heb hier een zelfde probleem met een server. Onze fileserver geeft na 1 keer defragmenteren dezelfde melding. Wat is hieraan te doen of kan ik dit uitschakelen? Na deze scandisk geeft ie geen foutmeldingen ofzo, het is alleen irritant want het duurt nogal lang voordat ie opstart en het is de domain controller hier...

Is dit een aanwijzing dat er iets met de schijven aan de hand is? Zoja hoe kan ik dit testen? Het gaat om een Compaq Proliant ML370 met Windows 2000 Server Sp4 en een RAID5 configuratie. Een eenvoudige test met Insight Guide gaf geen meldingen over een defect.

edit:
sorry voor het kicken van dit oude topic maar kon met de search weinig vinden om het probleem op te lossen
Wat krijg je voor precieze meldingen in je event log ? Zou 'm ff als ie een keer down kan eventueel in Veilige modus kijken.

Test even met het tooltje de fabrikant de hdd :)

Niet echt een reden om een oud topic te kicken .... Mensen gaan dan meestal reageren op de TS's probleem ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50
sanfranjake schreef op 14 januari 2004 @ 13:01:
[...]

Wat krijg je voor precieze meldingen in je event log ? Zou 'm ff als ie een keer down kan eventueel in Veilige modus kijken.

Test even met het tooltje de fabrikant de hdd :)

Niet echt een reden om een oud topic te kicken .... Mensen gaan dan meestal reageren op de TS's probleem ;)
Er staan een 3 tal meldingen (in veelvoud) in het logboek. dat zijn de volgende;

- warning, DISK,category none, event 32
- error, NTFS, category 2, event 55
- error, server, category none, event 2510

Voor zover ik heb kunnen achterhalen via event id zijn de 2 bovenste wellicht een oorzaak van het probleem. Zal morgenavond is even in de safe mode gaan kijken, vanavond heb ik geen tijd.

Zal idd nog even zoeken voor een tooltje om de schijven te testen. Het gaat om 3 10000 RPM schijven en 1 15000 RPM schijf (Vraag me niet waarom...) Alle 4 van Compaq. Verder klinken ze allemaal wel gezond, ze maken geen hoge pieptoon ofzo.

Whoop!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
marccom schreef op 14 januari 2004 @ 16:05:
[...]

Er staan een 3 tal meldingen (in veelvoud) in het logboek. dat zijn de volgende;

- warning, DISK,category none, event 32
- error, NTFS, category 2, event 55
- error, server, category none, event 2510

Voor zover ik heb kunnen achterhalen via event id zijn de 2 bovenste wellicht een oorzaak van het probleem. Zal morgenavond is even in de safe mode gaan kijken, vanavond heb ik geen tijd.
Klinkt als een rotte disk in je array of iets met het geheugen.
Zal idd nog even zoeken voor een tooltje om de schijven te testen. Het gaat om 3 10000 RPM schijven en 1 15000 RPM schijf (Vraag me niet waarom...) Alle 4 van Compaq. Verder klinken ze allemaal wel gezond, ze maken geen hoge pieptoon ofzo.
Even memtest draaien:) Op de Compaq/HP site vind je vast een tooltje om je disks mee te testen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1