Toon posts:

Dataverkeer gameserver

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoeveel dataverkeer een gameserver nou zuigt, iemand uit mijn clan zegt dat het in twee dagen 10 GB aan dataverkeer was, dit is 150 GB per maand! Nu lijkt dit me nogal een beetje veel. De instelling was dat er maximaal 16 spelers op konden spelen. De server staat in het datacenter te amsterdam met een zeer snelle verbinding.

edit: rekenfoutje :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het hangt er zoo veel vanaf van hoeveel dat wordt gebruikt :)

stel, hij is vol: 16 players.
Het kost 10kB/sec bandbreedte (hoeveel up/down precies is verschillend per spel en instellingen)
Dan heb je 160kB/sec!
Dat is 560MB per uur.. Nou, als er regelmatig wordt gespeelt kun je je voorstellen dat dat aardig oploopt :)

Zie ook:
Unreal Tournament Server - Dataverkeer
bandbreedte gebruik voor gameserver?

[ Voor 0% gewijzigd door kamerplant op 26-08-2002 22:04 . Reden: toevoeging topics :) ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Hmm als ik die andere topics zo eens lees lijkt het aardig te kloppen...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik kan me herrinneren dat we ooit de berekening hadden gemaakt voor Quake 2.... we kwamen toen uit op 20 tot 25 Mb per persoon per uur bij continue spelen zonder pauze. 4 spelers kosten dus 100 Mb per uur, en 16 spelers kosten dus 400 Mb per uur.....

De meeste data komt VAN de server NAAR de speler, omdat die de informatie voor alle zichtbare spelers moet doorseinen, en de speler alleen de informatie voor zichzelf.

Een drukke gameserver kan dus makkelijk 5 Gb op een dag verstoken. Zoiets moet je dus op een Cistron 8 Mbit/s DSL lijn doen, daar kun je het *net* mee in de FUP halen :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Zijn al genoeg topics over zoals je ziet :)
Beetje zelf zoeken aub.

Dit topic is gesloten.