Toon posts:

overstappen xs4all basic naar Zon Breedband Family goed idee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een Basic ADSL abo bij xs4all. nou hep ik is rond zitten kijken op internetten.nl, en nou zag ik dat een Zon Breedband Family pakket dezelfde snelheden heeft en toch 10 euro goedkoper is...

nu vraag ik me af of het een goed idee is om over te stappen.

hoe zijn de ervaringen met zon?
en met het overstappen van mxstream naar bbned?

het Zon Breedband Family heeft geen aansluitkosten en een modem heb ik nog dus overstappen zou me nix moeten kosten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 21:49:
en met het overstappen van mxstream naar bbned?
Versatel zit achter het Family abo van Zonnet. Ik heb ook Versatel icm Demon en bevalt me prima. Altijd perfecte snelheid en heb maar uurtje storing gehad totaal ofzo. Heb het vanaf januari dit jaar.

Zit trouwens ook te denken om over te stappen naar een goedkoper abo in januari alleen volgens mij kan dat abo alleen met USB modem geleverd worden, of is het ook mogelijk om je ouwe ADSL router over te nemen?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me niet slim, xs4all is stukken beter en omdat mxstream en xs4all van KPN zijn lijkt me die combi toch beter.
en zonnet heb ik persoonlijk slechte ervaring mee, voornamelijk met hun gratis internet is dan ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

achappey schreef op 26 augustus 2002 @ 21:58:
[...]

of is het ook mogelijk om je ouwe ADSL router over te nemen?
Ja dus:
Inlog procedure Via gebruikers-naam@zonnet-family en wachtwoord. (Automatisch bij Arescom ethernet router)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Volgend jaar gaat je downstream omhoog naar 768, bovendien maak je hoge kosten bij een overstap en zorgt het weer voor veel gedoe en een periode zonder internet. Ik denk dus niet dat het t waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 22:01:
lijkt me niet slim, xs4all is stukken beter en omdat mxstream en xs4all van KPN zijn lijkt me die combi toch beter.
Waar haal je dat vandaan?
Hier 2 vergelijkende grafiekjes wat betreft snelheid:

Zonnet icm Versatel
XS4All icm KPN
Zoals je ziet haal het Versatel abo veel hogere snelheden. Tis wel iets minder dan 4 euro duurder dan KPN per maan maar de verbinding wordt afgeknepen op 768 kbit/s in tegenstelling tot de 512 kbit/s van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

die zonnet grafiek is er niet eentje die je verwacht bij een adsl verbinding. Die van xs4all wel...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

JvS schreef op 26 augustus 2002 @ 22:47:
die zonnet grafiek is er niet eentje die je verwacht bij een adsl verbinding. Die van xs4all wel...
Laat het duidelijk zijn dat dat door het aantal metingen komt. Er zijn veeeeeel meeer mensen met een XS4All/KPN verbinding, dus die meting is accurater.

De grafiek behorend bij mijn abo (Demon/Versatel):
http://www.speedsuite.net...hs.asp?pi_id=12&co_id=226

Maar ik haal ik ten alle tijden de 55 kb/s wel ook al geeft de grafiek dat niet aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03

GerkeP

Vragen mag altijd........

Lijkt me niet slim :? . De mailservers van zonnet zijn 9 van de 10 keer niet te bereiken. Vervolgens zit Versatel zwaar in de financiele problemen. Bij XS4All weet je wat je hebt en een stabiele verbinding is dat zeker

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me ook niet slim. Inderdaad mailservers die om de vijf minuten gereset moeten worden en een half jaar vooruit betalen aan een bedrijf waar de curators (bij wijze van spreke) al rondlopen doe ik ook niet graag.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Ik vind het raar dat jullie zo negatief tegen die KPN concurrenten aan kijken. Die andere bedrijven moet je ook mogelijkheden geven. En als ze nou door middel van concurrentie die tarieven omlaag gooien met name Versatel en BBned snap ik niet waarom jullie dat zo afbranden.

Zo zijn we snel weer terrug bij de oude monopolie positie van KPN, en die positie was toendertijd niet echt bevordelijk voor nieuwe technologische hoogstandjes op breedband gebied. KPN verdiende goed aan hun telefoontikken, maar dmv van de concurrentie moesten ze opschieten...

Bovendien heeft KPN ook niet echt een financieel rooskleurig verleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
achappey schreef op 27 augustus 2002 @ 21:17:
Ik vind het raar dat jullie zo negatief tegen die KPN concurrenten aan kijken. Die andere bedrijven moet je ook mogelijkheden geven. En als ze nou door middel van concurrentie die tarieven omlaag gooien met name Versatel en BBned snap ik niet waarom jullie dat zo afbranden.

Zo zijn we snel weer terrug bij de oude monopolie positie van KPN, en die positie was toendertijd niet echt bevordelijk voor nieuwe technologische hoogstandjes op breedband gebied. KPN verdiende goed aan hun telefoontikken, maar dmv van de concurrentie moesten ze opschieten...

Bovendien heeft KPN ook niet echt een financieel rooskleurig verleden...
Ik heb zelf ook Versatel maar zie het nut er niet van in om andere mensen proberen te overtuigen dat Versatel beter is dan de KPN. Ik heb juist liever dat alle downloaders bij een andere provider gaan zitten zodat ze niet moelijk gaan doen over teveel dataverkeer per maand. Maar dat zal wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]achappey schreef op 27 augustus 2002 @ 21:17:
En als ze nou door middel van concurrentie die tarieven omlaag gooien met name Versatel en BBned snap ik niet waarom jullie dat zo afbranden.
[quote]

marktpenetratie, die gebruikt wordt door "nieuwe" bedrijven.
Kunnen we het beter dan KPN?...nee.
Kunnen we het goedkoper dan KPN?....ja.
En tada, daar komen je eerste klanten.
Na een paar jaar willen aandeelhouders graag winst zien op hun beleggingen.
Zijn we nu even groot als KPN?...bijna.
Verliezen we veel klanten, als we de prijzen flink verhogen?...valt wel mee, het brengt meer op dan het kost; doen dus.

Nog economie studenten ingelogt de me effe af willen branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik zit met een soortgelijke vraag als FoxBoy, zit te twijfelen tussen ADSL Lite ism xs4all, of zonnet family. is bijna even duur(scheelt 5 euro in de maand). Maar Zonnet family is 512/128 en ADSL Lite is 256/64.

Ik vroeg me af wat beter is. Gaan voor ADSL Lite, zodat ik aan Mxstream zit, maar wel een stuk langzamer is. Of gaan voor Zonnet Family, met Versatel, wat 2x zo snel zou moeten zijn.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OsseMaarten schreef op 13 september 2002 @ 10:12:
Ik zit met een soortgelijke vraag als FoxBoy, zit te twijfelen tussen ADSL Lite ism xs4all, of zonnet family. is bijna even duur(scheelt 5 euro in de maand). Maar Zonnet family is 512/128 en ADSL Lite is 256/64.

Ik vroeg me af wat beter is. Gaan voor ADSL Lite, zodat ik aan Mxstream zit, maar wel een stuk langzamer is. Of gaan voor Zonnet Family, met Versatel, wat 2x zo snel zou moeten zijn.

Iemand tips?
Je hebt een foute instelling, de juiste is: "alles behalve Mxstream"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wil je service, en een betouwbaar abbo? Pak dan XS4ALL

Wil je geen service en verwacht je alleen kale internettoegang zonder mail e.d. pak dan Zonnet...Als je mail 't doet heb je geluk zo niet, jammer dan had je maar een tientje meer per maand moeten pakken!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tja heb geen ervaring met andere adsl providers maar ben wel ERG positief over xs4all.
Goede mail en newsservers. Je krijgt een stabiele en goede verbinding. Ze doen gewoon wat ze beloven en daarnaast zit ik graag bij een bedrijf waarvan ik de policy goed vindt. Denk aan privacy en spam standpunten.
Zolang een ander bedrijf niet een duidelijk betere prijs/kwaliteit verhouding levert ga ik dus daar echt niet weg.

Oh ja de naam is ook gewoon cool.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

achappey schreef op 26 augustus 2002 @ 22:08: Zoals je ziet haal het Versatel abo veel hogere snelheden. Tis wel iets minder dan 4 euro duurder dan KPN per maan maar de verbinding wordt afgeknepen op 768 kbit/s in tegenstelling tot de 512 kbit/s van KPN.
Per 1 januari wordt de downloadsnelheid van MxStream Basic ook 768 kbit/s. Dat duurt dus nog eventjes, maar voor de topicstarter wel iets om rekening mee te houden.
Pagina: 1