[televisie] rare kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb TV die sinds vanmiddag bij kleurovergangen licht donker een vreemde rode of blauwe 'ghost' geeft. Zie bijgevoegde illustratie

Afbeeldingslocatie: http://www.libertasonline.nl/tv.jpg

Is hiet iets aan te doen? Is het bekend verschijnsel? Iemand ideeën?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
whaaa.... zijn de strepen ook echt zo groot??
en is ie 100hz???

ik heb zelf wel een 100hz bakkie, en daar heb ik een kleinbeetje ghosting (soms lijkt net of reclame letters schaduw hebben :) maar dat is helemaal niet)

anyway: more info

edit
bekend: neen...
normale ghosting is altijd zwart...
en RARE kleuren komt meestal door een magneet (lees: boxen)
maar dit is echt wazig :?

Verwijderd

is dat op alle kanalen? ook op videokanaal? anders is er misschien iets mis met het videosignaal van de kabelmaatschappij ofzo

bij rare vervormingen zou je in eerste instantie aan magnetische velden denken (wat hierboven al vermeld werd)

• sjoerdb2
De grote van de ghosting hangt af hoe groot het donker-licht contrast is, van wit naar zwart geeft dus grootste streep. De tv is een ouwetje, heeft et altijd prima gedaan, geen 100 hz, (maar wel 65 cm beeldbuis, vanddar jammer) denk al iets van 10 jaar oud. Maar vanmiddag zette ik em aan en helaas...

Verwijderd

welk merk van TV is het?

als hij het na 10 jaartjes al niet meer doet, dan is het maar bagger

onze oude phillips heeft 17 jaar gewerkt tot die eraan ging, en die bij een tante van mij heeft het 21 jaar uitgezongen.

zou maar weird zijn als de TV kaduuk is

• sjoerdb2
Er zijn behalve de standaardboxen van de tv geen magnetische velden. En het zijn ook egale vlakken dat blauw en geel niet zoals wanneer je een magneet erbij houdt, dat je alle kleuren vd regenboog krijfgt.

edit:

Ik heb ff zitten pielen met de kleurinstelling, maar als ik gamma? (tekentje met een cirkeltje half zwart half wit) helemaal terug draai en dan de helderheid (zonnetje) voluit wordt het iets minder.... Maar beeld wordt wel lelijker daardoor :S

Verwijderd

Welk merk tv is het :? Geef eens exacte info over het type.

Post wellicht een pic. ;)

Verwijderd

Tv heeft last van een convergentie fout waardoor kleuren niet meer precies op elkaar vallen.
Ga maar eens opzoek naar een rotte elco op de beeldbuisprint.
Bv een elco die zijn jas omhoog of omlaag uittrekt.

• sjoerdb2
eindelijk heb ik een (helaas niet zo duidelijke) foto van de vreemde ghost op de televisie kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.libertasonline.nl/DCP_0003.JPG

Dit is de wanadoor reclame. Er staat Bel 09001884 (denk ik)
Pagina: 1