pc loopt compleet vast

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik draai dus gentoo en sind enige dagen heb ik kde omgerolen voor gnome2. Nu is het rare dat gimp-1.3.7 (ik weet de dat een testing is) onder gnome compleet weigerd en onder kde zonder mokken zijn werk doet. Gelukkig heb ik nog gimp 1.2.3 en deze werkt gelukkig wel gewoon, maar dat is niet het enige wat er loos is ;(
Als ik net lekker aan het surfen ben op het internet of gewoon hier op got zit loopt de pc af en toe ook helemaal vast (echt niets werk meer kan ook niet meer naar console komen) en dit overkomt me eigenlijk alleen onder gnome.
Ik heb de logs al nagekenen, maar daar staat niets bijzonders in.
In eerste instantie dacht ik aan brak geheugen en daarom heb ik het geheugen even op mijn werk getest, dat bleek dus goed te zijn. Het vreemde vind ik ook dat het allee onder gnome2 gebeurd. Nu wil ik geen flames uitlokken, maar kde-3.0.3 en fluxbox komt mij toch wat stabieler over dan gnome2, want als ik onder deze 2 werk loopt ales gewoon soepel door.
Ik denk dus dat gnome of opera6 iets aan het inladen is wat niet geplaatst kan worden op een of andere mannier en dan de boel laat vast lopen alleen kan ik niet uit de logs opmaken wat dat nou is.
Op de tijden dat het systeem vastloopt staat nl niets (is dus leeg) en kan ik dus ook niet kijken wat er nou aan de hand is.

Hebben anderen dit ook ervaren met gnome2 en hoe of hebben zij dat opgelost?

Ik kan natuurlijk ook gnome2 eens helemaal verwijderen en opnieuw instaleren, maar ik hoop ergens dat dat niet nodig is ;)

Verwijderd

/me gokt dat jij een nvidia kaart hebt en dat dit helemaal niet aan gnome2 ligt. :)

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
* Slaiter hoeft niet te gokken alleen maar ff de ***specs*** te bekijken ;)

Maar hoe bedoel je denk je dat het aan mijn nvidia kaart / drivers (2960) ligt?

Vertel mij dan eens (of wijs mij) waarom ik onder fluxbox & kde geen vastlopers heb :?

Verwijderd

Gewoon geen gnome gebruiken, KDE is veel beter :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 21:30:
Gewoon geen gnome gebruiken, KDE is veel beter :)

Okee, de volgende keer wil ik wel een motivatie bij een dergelijke post zien, want dit is gewoon een enorme troll (en nee, dit zet ik niet neer, omdat ik zelf GNOME gebruiker ben).
Slaiter schreef op 26 augustus 2002 @ 21:25:
/me hoeft niet te gokken alleen maar ff de ***specs*** te bekijken ;)

Maar hoe bedoel je denk je dat het aan mijn nvidia kaart / drivers (2960) ligt?

Vertel mij dan eens (of wijs mij) waarom ik onder fluxbox & kde geen vastlopers heb :?
Hmzz, die specs heb ik een beetje over het hoofd gezien.

Geloof mij maar, dat complete vastlopers meestal niet op programma niveau zitten maar eerder op driver/hardware niveau. Waarom fluxbox en kde er geen last van hebben, kan ik niet zomaar verklaren. Wat gebruik je als agp-driver i.c.m. de nvidia driver? NVidia's eigen agp-driver zorgt voor nogal wat problemen met sommige moederborden, evenals het uitblijven van het opgeven van de pcibus in je xfree86 config :)

Verwijderd

Ik kan me zo voorstellen dat gnome op bepaalde punten even 'snel' de opengl functies van de kaart 'leent' als die voor handen zijn. Ik heb zelden problemen met mijn TNT2tje, maar ik werk dan ook onder KDE.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
Compileer MagicSysReq (laatste menuutje) een in je kernel, misschien kan je nog iets redden als het weer eens gebeurt. Je kan dan je schijven netjes syncen, unmounten en netjes rebooten. Je kan ook doorstiften naar de console.

staat er iets interessants in /var/log/messages?
Pagina: 1