DFI P5BV3+ voltage regulators

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Vriend van me vroeg of ik z'n oude computer ff wou upgraden:

DFI P5BV3+ Rev B
AMD K6/2-350
256MB SDRAM PC100
Voodoo Banshee
40GB Seagate Medalist 5400RPM
Adaptec 2904 SCSI kaart

Wat erin moet:
AMD K6/2-500
Geforce2 Ultra 64MB
Ja, overkill, maar kan em goedkoper dan een Geforce2MX200 krijgen, dus

Probleem 1:
Die AGP kaart gaat dus teveel stroom trekken, want DFI heeft maar op 5AMP gerekend voor het AGP slot. Gaat dus WEL lukken: voltage regulator van AGP slot losmaken, 3.3V van de ATX connector aftappen en direct op de plaats solderen waar de 3.3VOut van die spanningsregulator normaal op zit. Probleem opgelost: voldoende AMPs voor je AGP slot direct uit je voeding >:)

Probleem 2:
Als ik er een K6/2-500 in gooi, weet ik zeker dat het spanningscircuit van dat bord binnen een halfjaar gaat fikken. Heb het al meegemaakt met de Rev A, Rev B was ook niet echt alles en Rev C is een stukkie beter. Wat ik nu wil doen: die paar spanningsregulators eraf solderen en nieuwe, sterkere erop zetten. Probleem is nu: waar kan ik specs van zoiets vinden, want ik heb dat bord hier nu niet, en hij weet niet waar ie moet kijken. Wat ik wel heb: een K6BV3+ bord in mn server, zelfde bord, andere spanningsregulators. Kan ik nou gewoon die onderdeelnummers overschrijven en naar de onderdelenshop gaan om ff een paar van die dingen?