keyboard mod ideeen

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
vanmiddag me safeway ramplank omgeruild, omdat ik daarvan die snelkoppelingen niet kn instellen van dat ragding, vind hem toch al niet mooi :r :r :r

dus nu een logitec internet navigator gekocht, aleen bleek t een belgishe te zijn :( dus heb hem weer terug gebracht, en ze hebben dus nu een ander besteld (bij -tembo btw) want de letters zaten dees verwisseld 'a'met de 'q' enz. das niet zo erg, want je rukt ze effe los, maar met de leestekens is dat lastiger.

maar hebben jullie ideenen wat ik eraan ken modden.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/669.gif

links zit dus een scrollwieltje, die ga ik effe van plexiglas maken, en dan een led ertegenaan, zodat ie mooi oplicht, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://hw.metku.net/mods/firewheel/4.jpg

en eigenlijk wil ik een glow stringetje 8)7 maar vind die 37 euro beetje teveel, dan doe ik liever 40 led's in verschillende kleuren kopen en die erin monteren, dat geeft denk ook een leuk effect. dus rood, oranje, geel, groen.

in het midden zitten 3 kleine doorzichtige dingetjes, daaronder zitten de led's voor num loc enz. daar wil ik blauwe led's inzetten.

ik denk dat hij er dan toch al een stuk gaver uitziet, maar tips zijn uiteraard welkom (en pics ook!!!!)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kewl die muismod! Hoe maak/kom je aan zo'n plexiglas scrollwheel?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
sdomburg schreef op 26 augustus 2002 @ 21:02:
http://hw.metku.net staat uitleg en ook hoop andere mod's

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:25
_ferry_ schreef op 26 augustus 2002 @ 21:08:
[...]

Hehe, ik heb alles al liggen moet em alleen nog een keer maken |:( nog geen tijd voor gehad... B)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Eraser127

Nijkerk

sdomburg schreef op 26 augustus 2002 @ 21:02:
zelf maken, bv. aantal dunne laagjes plexi aanelkaar lijmen en dan vijlen

My Discogs

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Of gewoon een vierkant stukkie rondmaken.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
of 1 dikke :)
*dubbelpost*

offtopic: nog 5 postings, dan heb ik r 900 :7

[ Voor 0% gewijzigd door _ferry_ op 26-08-2002 21:39 . Reden: dubbel ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

-onzin-
Wilde een mod beschrijven die bij mij mis ging.
Bij de capslock kiezen of het capslock is of enter, voor 'linkerhandpasswords' zoals 'zwartebes'

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

dat toetsen omdraaien is overigens sterk af te raden, krijg je allemaal toetsen van verschillende hoogte

verder heb ik geen idee wat je aan een toetsenbord zou kunnen modden, behalve dan de kleur, misschien een fan erin voor in de zomer ;) :P

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb zo'n glow string erin gehad, en er gelijk uitgehaald. Wat een kut gedoe, alle toetsen sloegen niet meer goed aan. Die holtes onder de toetsen zijn veel anders als bij standaard keyboards.

Maar ledjes.....

w00t

Verwijderd

Bouw er gewoon een fanbus in... Paar potmeters halen, mooie kleine draaiknoppies en led's erbij :)
Of een VU meter, ik neem aan dat je ook altijd heel hard MP3's afspeelt? Kabeltje naar de stereo... zo hard dat de buren op de maat van de muziek op de muur bonken :*)

Of je kan er een aantal schakelaars inbouwen, waarmee je een CCFL of een aantal fans aan en uit kan zetten....

Maak er een gat in... --> pennehouder...

Zet er wieltjes onder (MET rem!) zodat je 'm makkelijk kan verplaatsen...

Maak een transparant window aan de onderkant.. CCFL erin.. voila: UFO keyboard!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 22:27 . Reden: aantal opties toegevoegd ;) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 22:23:
Bouw er gewoon een fanbus in... Paar potmeters halen, mooie kleine draaiknoppies en led's erbij :)
Of een VU meter, ik neem aan dat je ook altijd heel hard MP3's afspeelt? Kabeltje naar de stereo... zo hard dat de buren op de maat van de muziek op de muur bonken :*)

Of je kan er een aantal schakelaars inbouwen, waarmee je een CCFL of een aantal fans aan en uit kan zetten....

Maak er een gat in... --> pennehouder...

Zet er wieltjes onder (MET rem!) zodat je 'm makkelijk kan verplaatsen...

Maak een transparant window aan de onderkant.. CCFL erin.. voila: UFO keyboard!
/offtopic
Hmmz overvloed aan inspiratie ofzo....
vooral dat gat erin 8)7

maar jah.....

wel leuke ideen btw. Je kan em ook gaan painten

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

gut, wat dom van me! plexiglas!
ik wou al heel lang zo'n mooi doorzichtig scrollwiel, en kon er maar niet opkomen hoe iedereen dat toch gedaan had... hoeveel mm btw?

en om ook nog ff ontopic te blijven: je nulockledjes verandren ;)

Gregor van Egdom Krekr

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:20

Maxow

Hidden Sound System

leuk gedaan jah

Verwijderd

Ziet er strak uit met dat lampie kun je je muis passend maken bij het licht van je kast :P >:)

Verwijderd

_ferry_ schreef op 26 augustus 2002 @ 21:08:
[...]

Zit net ff te kijken op die site die je hebt gegeven en daar staat een plaatje bij van een muis met een raampie erin das is super kwel :9~

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

past er geen CCFL in je toetsenbord?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Cloontje schreef op 27 augustus 2002 @ 01:47:
past er geen CCFL in je toetsenbord?
Waar wil je dan je inverter laten?

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
krekrrr schreef op 27 augustus 2002 @ 00:47:
gut, wat dom van me! plexiglas!
ik wou al heel lang zo'n mooi doorzichtig scrollwiel, en kon er maar niet opkomen hoe iedereen dat toch gedaan had... hoeveel mm btw?
Gewoon je muis openslopen, stukkie kunststof binnenkant (voorzichtig) uit je wieltje slopen, en je ziet het vanzelf ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 01:58:
[...]

Waar wil je dan je inverter laten?
Ehh, in de PC Case? Je moet toch draden trekken, kunnen mooi in een krimpkous o.i.d. langs het snoer van het toetsenbord... Tenzij dit voor storing gaat zorgen... heb daar wel eerder iets over gelezen van iemand die een keyboardmod had gedaan... Loopt namelijk een hoog voltage door die draden heen... fff testen dus...

• ShockRaver
  • Laatst online: 24-02 20:05
ik heb de zelfde ramplank :) ik ga zeker eff dit topic in de gate houde ik vind dit ram plankje ook erg basic :)

btw hoeveel was jij ervoor kwijt :? ik had hem voor 25€ zo`n dixons nerdje maakte een fout ;)

dixons maakt een fout in uw voordeel en u krijgt.. difidend ;)

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 02:38:
[...]
Ehh, in de PC Case? Je moet toch draden trekken, kunnen mooi in een krimpkous o.i.d. langs het snoer van het toetsenbord... Tenzij dit voor storing gaat zorgen... heb daar wel eerder iets over gelezen van iemand die een keyboardmod had gedaan... Loopt namelijk een hoog voltage door die draden heen... fff testen dus...
Dat zou je kunnen doen misschien dat je bij de locale kabel boer shielded kabels kan halen waar je dat mee kan doen.
Het zal er best super uit zien maar voor een aantal mensen waaronder ik gaan zulke dingen moeilijk worden want ik heb hier een logitech cordless desktop optical waar dus geen draadje aan zit en om nou draden uit een draadloos toetsenbord te laten lopen is ook niet echt wat :)

Verwijderd

Ik wil mijn toetsen bord van plexi maken. :)

Verwijderd

heb al een doorzichtig wieletje standaart erin.. heheh alleen ledje werkt nie :( en het zuigt battarijen..

Verwijderd

Zoiets maar dan anders :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/keyboard.jpg

• FireStarter
Afbeeldingslocatie: http://www.heatseekerz.net/images/articles/Keyboard%20Mod%201/resultaat3.jpg

Toch een best mooi effect, al zou ik niet voor rood gekozen hebben.

w00t

• Djeen
  • Laatst online: 16-12-2021
heeft die kerel da zelf gemaakt ? bestaat er geen how-to?

• Djeen
kheb ffen een keybord opgedaan,zou het te doen zijn m het in plexiglas te maken ? ofwel gewoon inplexiglas zonder de toetsen en dan op die rubber te typen,kan er mij iemand helpen wat het beste zou zijn ?
typen op die rubber lijk leuk maar mijn letters zouden er dan el moeten opkomen,
en de toetsen i plaxiglas stoppen lijkt me moeilijk omdat ze denkik niet blijven zitten.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/ramplank23.jpg

dit is mijne ben nog aan het uitvogelen hoe ik ledjes onder mun toetsen kan krijgen :P hehe

ccfl onder ramplank gemaakt :P

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
thanks voor de replies
zit nunet dte denken, (heb alleen me toestenbord niet bij de hand), dat ik van t plexiglas ook de volume knoppen enzo kan maken, en dan met de zandstraler er effe het volume icoontje erop, ledje eronder en klaar

• Djeen
zijn er nog meer foto's van dat plexi gheval,ik heb gekeken op Koreamod maar daar versta ik er nix van.(vreemde taal)
of tips hoedat je het zou kunne.?

Verwijderd

kijk gewoon bij gallery ofzo

• FireStarter
Waar kan ik eigenlijk iets laten zandstralen, en is da duur, laten doen?

w00t

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb laatst [ 2 maanden voordat deze Topic bestond ] ook al mijn Logitech Pilot Wheel Mouse + gemod. Ik had nog wat groene 5 mm ledjes liggen en dacht dat dat wel mooi zou staan in mijn muis :) Dus ik sluit dat ledje aan op wat draadjes aan de binnenkant en het stond wel leuk...Alleen ik heb nu toch een Logitech MouseMan Dual-Optical gekocht.
Ik ga denk ik 2 blauwe ledjes voor aan de binnenkant kopen :Y)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Robbie007 schreef op 28 augustus 2002 @ 11:50:
Waar kan ik eigenlijk iets laten zandstralen, en is da duur, laten doen?
je woont een beetje verweg, maar ik ken t, ik woon namelijk in ZH ergens bij rotterdam.

maar bijvoorbeeld autoschadebedrijven hebben ze ook wel (denk ik) om roestplekken weg te halen.

Verwijderd

zandstralen is niet zo heel erg duur volgens mij (emmer met zand en een flink sterke spuit ( is wel speciale equipement dacht ik week nie zeker))

Zo'n plexiglas toetsenbord is wel heel erg vet.

Verwijderd

trouwens een case thermometer en proc termometer is ook wel vet.En als je dan toch zelf een plexi bordje bouwt duw er dan meteen een VFD ( niet die groote natuurlijk :P) of een lcd erin.Hoef je ook niet iedere keer naar die case te staren enzo.Scheelt je weer nekklachten.Gebruik je eigen ingevingen.Bouw airco in je bordje met externe aansluiting.Zorg ervoor dat je toetsenbord Radio gestuurd wordt en niet infrarood.Bouw daarna een paar extra knoppen erin om bijvoorbeeld op TV bediening over te schakelen of om de vaatwasser aan te zetten.Wees creatief.En die van de bay bus controls en de audio vind ik zelf wel een zeer goede.Zit altijd te kloten met die irritante venstertjes in windows om de boxen voor en achter me gelijk te krijgen.Zo'n audio control is dus wel handig , denk dat ik dat zelf ga doen.Bedankt voor het idee

edit : dubbelpost , zat ik mezelf wat te quoten :(
Pagina: 1