Downloadsnelheid newszilla met Fast ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Heb ff de search doorgeworsteld, maar een antwoord heb ik niet gevonden, vandaar dit topic.
Ik ga upgraden van een Basic naar een Fast ADSL abo bij XS4ALL.

Halen jullie (de Fast abo people) de maximale snelheid bij het leechen van newszilla, of zijn er tijden van de dag waarop je dat niet haalt?
En welke snelheden haal je dan?
Met mijn basic abo fluctueert het een beetje tussen de 350 en 410 kb/s 's avonds. Aangezien de 350 kb/s niet het maximum is van het Basic abonnement, is het niet fijn om ook met een Fast abonnement slechts die snelheid te halen...

P.S.: voordat er reacties komen als "maar waarom neem je dan in godsnaam een Fast abo??":
als ik service packs e.d. download, vind ik het toch wel fijn als dat ook snel gebeurt (en in mijn ICT vakgebied doe ik dat vaak) :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Newszilla is gelimiteerd op 50 kiloBYTE/s

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Newszilla is gelimiteerd op 3 threads van 400 kilobit elk per abonnee. Dus als je met meerdere threads download kan je je verbinding volledig dichttrekken.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Moartn schreef op 26 augustus 2002 @ 21:22:
Newszilla is gelimiteerd op 50 kiloBYTE/s
jochemd schreef op 26 augustus 2002 @ 22:08:
Newszilla is gelimiteerd op 3 threads van 400 kilobit elk per abonnee. Dus als je met meerdere threads download kan je je verbinding volledig dichttrekken.
Deze limieten gelden alleen voor als je buiten het netwerk van xs4all zit.
Dus als je gewoon xs4all fast heb (of evt power abbo) kan je gewoon met volledige snelheid downloaden.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 26 augustus 2002 @ 22:11:
[...]

[...]

Dus als je gewoon xs4all fast heb (of evt power abbo) kan je gewoon met volledige snelheid downloaden.
Dank u, dank u _/-\o_
* Crusader is net op tijd gered van een flinke depressie

(maar nu het goede antwoord nog) ;)

Voor de goede orde en om misstanden te voorkomen, zou je a.u.b. alleen willen reageren als je zelf een Fast abo bij XS4ALL hebt en/of het antwoord 100% zeker weet. Bedankt voor het begrip :P

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik heb een xs4all abbonement die ik puur gebruik voor newszilla, knekten doe ik via het maxx abbo van cistron, waar vroeger rates van 500KiloByte/sec geen uitzondering waren. Tot voor kort schommelt het tussen de 80 en 250KiloByte, ook nie slecht, maar niet meer wat het geweest is :'(.

Jij zal daar dus geen last van hebben denk ik met 100KB/sec maximaal

Like this yall...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Okee, dan weet ik in elk geval dat het wel mogelijk is om hogere snelheden te halen. Thanks.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

[Airwolf] schreef op 26 augustus 2002 @ 22:11:
[...]

[...]

Volgens mij geldt die limiet voor iedereen... Las een quotje van Cor Bosman (xs4all-guru/sysadmin) in een xs4all nieuwsgroep, en uit zijn uitleg kan je opmaken dat die limiet voor iedereen geldt, dus ook voor mensen die via xs4all inbellen/ADSLlen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Moartn schreef op 27 augustus 2002 @ 00:29:
[...]

Volgens mij geldt die limiet voor iedereen... Las een quotje van Cor Bosman (xs4all-guru/sysadmin) in een xs4all nieuwsgroep, en uit zijn uitleg kan je opmaken dat die limiet voor iedereen geldt, dus ook voor mensen die via xs4all inbellen/ADSLlen.
terwijl ik net van een maat begrijp dat ie 800 kb/s haalt, dan gaat die bewering dus niet op.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02

Crazy D

I think we should take a look.

Crusader schreef op 27 augustus 2002 @ 06:58:
terwijl ik net van een maat begrijp dat ie 800 kb/s haalt, dan gaat die bewering dus niet op.
Of die maat van je heeft een bril nodig ;) Of heeft 2 downloads tegelijk aan staan... er staat idd in xs4all.general dat die limiet van 50 kb/s (of 400kbit) er altijd op heet gezeten, alleen die ene Cor heeft de software geupdate en nu is de cap ook aktief. 400kbit dus per thread, ongeacht of je nou via een xs4all verbinding komt of niet.

Exact expert nodig?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik heb van hem inmiddels een screenshot ontvangen waarin ie met Newsbin 4 files tegelijk aan het downen is (terwijl er slechts 3 connecties mogelijk zijn :? ) en de snelheid komt niet boven de 800 kb/s uit. Maar ik ben er in elk geval wel over uit dat de connecties per stuk zijn gelimiteerd op 400 kb/s, mijn dank voor de reacties ;)

• Wildfire
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

Er is anders nog steeds geen officiële aankondiging dat de limiet van 50 kilobyte/sec per thread alleen voor abonnee's buiten het Xs4all-netwerk geld...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Ik download normaal met +- 300kb/s van de newszilla hoor :? KilyBYTE ja, geen bit.
Dat is met een @home abbootje en een user pass.
Maar op het moment kan ik helemaal niks binnenhalen, ligt die plat?

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Wat leuk newszilla is weer up, en ik download WEL met 15kb/s :{

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Wildfire schreef op 27 augustus 2002 @ 20:02:
Er is anders nog steeds geen officiële aankondiging dat de limiet van 50 kilobyte/sec per thread alleen voor abonnee's buiten het Xs4all-netwerk geld...
Voorlopig lijkt het er op dat de limiet ook voor "interne" downloaders geldt.

• Crazy D
  • Laatst online: 18:02

Crazy D

I think we should take a look.

Wildfire schreef op 27 augustus 2002 @ 20:02:
De limiet zit op _al_ het dataverkeer. En waarschijnlijk zullen eerder de account shareders worden aangepakt, dan dat xs4all-verbindingen ge-uncapt worden...

Exact expert nodig?

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 14:09
Ik zit ook met een probleempje...met newszilla

Ik heb xs4all FAST, dus een 4mbit lijn heb ik tot mijn beschikking wat mij in staat stelt om met max 450KB/sec te downloaden. Maar ik krijg het niet voor elkaar om harder dan 220 te gaan met 3 verbindingen.

Ligt dit aan mij of komt dit door xs4all/newszilla?
(Als het aan mij ligt. Wat kan ik fout gedaan hebben? (ik gebruik GrabIt))

thanks!

Verwijderd

robvanpraat schreef op 04 april 2004 @ 02:58:
Ik zit ook met een probleempje...met newszilla

Ik heb xs4all FAST, dus een 4mbit lijn heb ik tot mijn beschikking wat mij in staat stelt om met max 450KB/sec te downloaden. Maar ik krijg het niet voor elkaar om harder dan 220 te gaan met 3 verbindingen.

Ligt dit aan mij of komt dit door xs4all/newszilla?
(Als het aan mij ligt. Wat kan ik fout gedaan hebben? (ik gebruik GrabIt))

thanks!
Dit is normaal, daar gaat deze hele discussie zowat over....

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
Status Newszilla 14-17 maart 2004:
Probleem: Geen of weinig nieuwe headers.
Oplossing: De bestanden staan wel op de server, alleen de headers (nog) niet. Gebruik NZB bestanden of download de headers van een payserver en gebruik de "override server" optie in Xnews.

Probleem: Veel "article not on server" foutmeldingen.
Oplossing: De headers staan wel op de server, maar de bodies nog niet. Wacht een dag en probeer het dan opnieuw.

Het grote XS4ALL Newszilla topic

Omdat het vorige Newszilla topic ondertussen al 80 pagina's groot is, is met toestemming van de mods een nieuw Newszilla topic gestart. Je kan hier al je vragen en klachten over XS4ALL en Newszilla kwijt.

De nieuwsservers van XS4ALL
XS4ALL heeft twee nieuwsservers: news.xs4all.nl en Newszilla. News.xs4all.nl is alleen voor de tekstgroepen. Newszilla is voor de binaries. Voor ons is dus voornamelijk Newszilla interessant.

Newszilla toegang
Je kan op drie manieren toegang krijgen tot Newszilla:

1. Via een ADSL account (betaald). Je kan dan maximaal 3 verbindingen maken van 75 KB/sec elk.
2. Via een standaard inbelaccount (betaald). Je kan dan maximaal 3 verbindingen maken van 12 KB/sec elk. Vervolgens kan je via je eigen ADSL of kabelverbinding downloaden van Newszilla.
3. Via een IPv6 verbinding (gratis). Je kan dan maximaal 3 verbindingen maken.

Newszilla.xs4all.nl en de dreaders
Newszilla.xs4all.nl is de loadbalancer. Deze loadbalancer verwijst je door naar een van de 12 dreader servers. Het is niet meer mogelijk een directe verbinding te maken naar een individuele dreader. Je moet dus verbinding maken via newszilla.xs4all.nl.

Niet-ondersteunde nieuwsgroepen en crossposts
Newszilla geeft een aantal grote nieuwsgroepen maar beperkt door:
- alt.binaries.movies.*
- alt.binaries.dvd.*
- alt.binaries.dvdr.*
- alt.binaries.cd.*
In deze groepen komen alleen posts te staan die zijn geupload via Newszilla. M.a.w. als een XS4ALL gebruiker een post via Newszilla upload naar alt.binaries.dvd, dan komt deze zonder problemen in deze nieuwsgroep te staan. Post een @home gebruiker in alt.binaries.dvd, dan komt deze post niet aan op Newszilla.

Bovendien worden posts die worden gecrosspost naar een van deze beperkt doorgegeven nieuwsgroepen geheel geblokt. Dit betekent dat een crosspost naar alt.binaries.boneless en alt.binaries.dvd niet op Newszilla aankomt, dus zelfs niet op alt.binaries.boneless.

Wat te doen bij problemen
Soms staan de bestanden wel compleet op Newszilla, maar zijn de headers niet goed doorgekomen. Alle bestanden lijken dan incompleet. Je kan dit op twee manieren oplossen:
- Gebruik een NBZ bestand ( Wat zijn NBZ bestanden? (onder #11));
- Haal de headers van een payserver en download vanaf Newszilla. In X-News kan dit via de optie Group > Override Server.

Newszilla ondersteuning
Newszilla wordt door XS4ALL als experimenteel beschouwd. Dit betekent dat de helpdesk Newszilla niet ondersteunt. Newszilla storingen worden niet gemeld op www.xs4all.nl en ook niet in de nieuwsgroep xs4all.announce. Grote Newszilla storingen worden vaak wel gemeld in de nieuwsgroep xs4all.general. Ook is xs4all.general de nieuwsgroep waar je terecht kan met vragen en klachten over Newszilla.

Wie is Cor?
De Newszilla beheerder. Af en toe laat hij wat van zich horen in xs4all.general, dan is hij weer wekenlang nergens te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rody op 04-04-2004 12:42 ]

• rob1985
waar ik gisteren nog maar met max 220 kb kon downloaden van newszilla, kan ik nu ineens mijn maximale snelheid halen :s

iemand enig id hoe dat kan kome?

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
robvanpraat schreef op 23 mei 2004 @ 12:06:
waar ik gisteren nog maar met max 220 kb kon downloaden van newszilla, kan ik nu ineens mijn maximale snelheid halen :s

iemand enig id hoe dat kan kome?
Ik zit dus ook al sinds enkele dagen rondt de 425KB/s constant (max van m'n Xs4all ADSL Fast) _/-\o_

Headers downloaden gaat nu ook op 150KB/s (eerst 75KB/s max).
Snelheid per connectie lijkt dus feitelijk verdubbeld (3x150KB/s nu ) :)
Ik dacht eerst dat m'n Grabit kuren had en snelheden foutief weergaf maar ook bijv. netlimiter geeft snelheden weer van 400KB/s constant :)

en ook de vele incompletes van de afgelopen weken lijken verleden tijd. ik weet niet was ze allemaal aan 't doen zijn met Newszilla maar mij hoor je niet klagen (behalve dat m'n HD's ze snel volraken op deze manier natuurlijk ) :+

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 14:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

CHeeCH schreef op 23 mei 2004 @ 12:27:
[...]

Ik zit dus ook al sinds enkele dagen rondt de 425KB/s constant (max van m'n Xs4all ADSL Fast) _/-\o_

Headers downloaden gaat nu ook op 150KB/s (eerst 75KB/s max).
Snelheid per connectie lijkt dus feitelijk verdubbeld (3x150KB/s nu ) :)
Ik dacht eerst dat m'n Grabit kuren had en snelheden foutief weergaf maar ook bijv. netlimiter geeft snelheden weer van 400KB/s constant :)

en ook de vele incompletes van de afgelopen weken lijken verleden tijd. ik weet niet was ze allemaal aan 't doen zijn met Newszilla maar mij hoor je niet klagen (behalve dat m'n HD's ze snel volraken op deze manier natuurlijk ) :+
Inderdaad! Grote verbetering (of hij heeft een goeie dag :) )

Headers ophalen met 425 KB/s is een zegen (zelfs dan doet hij er nog een half uur over :( )

Stukken beter dan de afgelopen tijd. Ik ga mijn DVD brander maar weer eens afstoffen ! >:)

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:43

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dit had ik ook al opgemerkt in het "betaalde nieuwserver" topic, maar hier krijg ik het dus bevestigd! Newszilla's snelheid is verdubbeld :9

Het zijn nu inderdaad drie draadje van 150 KByte/sec geworden, met bij mij pieken tot de 500 KB/s. Hopen dat het inderdaad zo blijft :)

En de retentie is de laatste tijd ook een stuk beter, soms wel 10/15 dagen, afhankelijk van de groep.

Specs

• rob1985
maar volgens mij zijn er wel meer incomplete files :s

en is er een bevestiging van xs4all? Of zijn dit 'problemen' met software of iets dergelijks bij xs4all...

[ Voor 51% gewijzigd door rob1985 op 23-05-2004 16:15 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 14:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

bvk schreef op 23 mei 2004 @ 13:22:
Dit had ik ook al opgemerkt in het "betaalde nieuwserver" topic, maar hier krijg ik het dus bevestigd! Newszilla's snelheid is verdubbeld :9

Het zijn nu inderdaad drie draadje van 150 KByte/sec geworden, met bij mij pieken tot de 500 KB/s. Hopen dat het inderdaad zo blijft :)

En de retentie is de laatste tijd ook een stuk beter, soms wel 10/15 dagen, afhankelijk van de groep.
Waar heb je dit vandaan? Moet je hiervoor speciaal inloggen of is het voldoende als je ADSL via xs4all hebt. Ik heb nu al weer een aantal dagen dat ie niet boven de 50 kb/s totaal uitkomt (dus 3 draadjes open). Is er weer een storing?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Dat is juist geen storing als je max 3 x 50 kbyte haalt!

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1