[flash]Browser geen flash, en dan??

Pagina: 1
Acties:

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025
Ik ben dus een n00b... nou ja, ergens beginnen toch??
Ik wil voor een (kleine) commerciele site een korte flash animatie maken die automatisch word gespeeld als de pagina wordt opgevraagd. Da's geen probleem, al gelukt.
Nu mijn vraag. Wat nu als de bezoeker geen flash geinstalleerd heeft, wat gebeurd er dan??? Alleen een mooi rood kruisje??? Zijn er manieren om browsers zonder flash te detecteren en dan gelijk naar de html site te sturen? Of moet de flash animatie in een HTML pagina worden geladen in een frame ofzo met in het HTML deel een link naar de volgende pagina?

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op www.moock.org staat een prachtig flash detectie script (niet voor commercieel gebruik). Op internet kun je ook genoeg andere scriptjes vinden en die voldoen ook erg goed. Je kan met die van moock een gifje oid als alternatief bieden en de gebruiker doorlinken naar een alternatieve pagina waarop een linkje staat naar de download.

Anders krijg je meestal een kruisje oid :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ik dacht dat als je PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" in je EMBED zette dat ie dan automatisch naar de auto-flashplugin installer ging wanneer een bezoeker flash niet heeft. 't Kan ook best zijn dat ik 't mis heb hoor. Zou je eigenlijk moeten vragen aan iemand die geen flash plugin heeft (ouwe IE bijvoorbeeld).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 22:00 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

de meeste mensen hebben de flash plugin, een groter probleem is echter of elke plugin compatible is met jou filmpje ... maak je bv. iets in MX, dan zal iedereen met de 5.0 player hem niet kunnen zien (tenminste als je hem ook daadwerklijk als MX movie hebt gexporteerd) ... zoals Yellow aangeeft, neem eens een kijkje op www.moock.org

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 16:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij ons op school hadden we geen Flash, kreeg je geen rood krusje maar zo'n ander tekentje dat het object niet kan worden weergegeven. Maar het komt er op neer dat je niks ziet.

Natuurlijk had je ook geen rechten om iets te installeren... er zullen wel meer scholen en instellingen zijn waar het zo is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.