Toon posts:

[@Home] Ik krijg de router maar niet goed ingesteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb al heel de dag zitten kloten met kabel, maar ik kom er niet uit. De router die ik gebruik kan kiezen uit 3 type verbindingen, PPPoE, PPTP en nog een optie waarbij je alleen een domain hoeft op te geven (ben de naam kwijt, want ik heb de router even eraf gehaald). Hoe weet ik wat ik moet nemen en hoe ik dan al die vakje moet invullen? Heeft er trouwens iemand bij GoT een Repotec RP-2014 met @Home aan de gang gekregen, of heb ik een vet foute router gekocht?

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Heb je uberhaupt de moeite genomen om de handleiding te lezen? Ik heb zelf ook een Repotec RP-2014. Wanneer je voor het eerst inlogt op het apparaat, krijg je zelfs een wizard waarmee je het 1 en ander kan instellen. Lezen, lezen en lezen. Ga rustig door het menu structuur, dan kom je er zelf doorheen.

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
pppoe en pptp zijn voor vpn verbindingen. worden eigenlijk alleen met adsl gebruikt.
ik zou niet weten wat je wel moet hebben. meestal is het router "out the box" direct inpluggen en draaien maar.

I wish I had a cool signature like everybody else

• DavidK
Ik kan het niet laten...Zorg ervoor dat je een macadres opgeeft voor je WAN verbinding (Bij Chello heb je sowieso een vast macadres nodig, ik weet niet het ook voor @Home geldt)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik zelf denk dat het probleem is, is dat je nergens (zover ik weet) kan intikken wat de computer naam is, want volgens essent moet de router een vastgestelde naam hebben. Ik heb trouwens de handleiding gelezen, gelijk toen ik hem kreeg.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Al geprobeerd een nieuwe software versie te downloaden bij Repotec ?

Was bij een voorgaande router ook een probleem. type weet ik niet meer maar de sw versie moest daar geflashed worden om de mogelijkheid te hebben om de computer naam in te kunnen geven. En dat is bij @home absoluut nodig. Misschien hierbij ook het geval.
Vergeet niet om de computernaam van de eerder aangesloten PC even te wijzigen.

http://www.repotec.com en dan kijken bij downloads.

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip, ga het meteen proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt ook echt! Toppie! Weet iemand nu hoe ik outlook express aan de praat krijg? Hij deed het nog wel zonder router...

• DavidK
...das Software Algemeen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 22:28:
Hij werkt ook echt! Toppie! Weet iemand nu hoe ik outlook express aan de praat krijg? Hij deed het nog wel zonder router...
Je moet als mailserver in plaats van 'mail' , 'mail.home.nl' invoeren in Outlook, dan werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
idd, thanx! slotje! problemen gefixt!
Pagina: 1