Toon posts:

woon plaats via ip?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om iemands woon plaats te traceren met een ip??
Ik hoorde iets in die zin van een vriend van me....

Ik heb net ff iets gezocht in de richting maar toen kwam ik in Amsterdam (centrale) uit ipv mijn locale routertje hiero..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 14:54

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

meestal kom je alleen de plaats te weten waar de server staat van je ISP.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 26 augustus 2002 @ 19:43:
meestal kom je alleen de plaats te weten waar de server staat van je ISP.
En zijn er geen die verder gaan?!

Verwijderd

Bij casema bijvoorbeeld kan je 't ongeveer aan de hostnaam zien.
Zo heb je zoiets als 4dyn84.ztm.casema.net waaruit je kan afleiden dat diegene waarschijnlijk in Zoetermeer woont, maar soms gaat 't mis en krijgt iemand uit bv. Utrecht een hostname die eigenlijk bij Zoetermeer hoort :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, ff vraagje, staat misschien los.

Maar iemand zegt me net dat dit 80.56.253.79 mijn ip is, als ik hier op search, kom ik wel in spijkenisse terrecht... Terwel als ik het met 213.93.154.72 dan kom ik in amsterdam terrecht.... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:19:
Hmm ja, ff vraagje, staat misschien los.

Maar iemand zegt me net dat dit 80.56.253.79 mijn ip is, als ik hier op search, kom ik wel in spijkenisse terrecht... Terwel als ik het met 213.93.154.72 dan kom ik in amsterdam terrecht.... :?
En je vraag is: :?
Een van de twee is dus je ip-adres.... (neem ik aan)

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Soms kan dat wel door de hostname te achterhalen. Ik bijvoorbeeld heb als hostname iets als kbl-vliss-212321.zeelandnet.nl Dan weet je al dat ik in Vlissingen woon. Middelburgers hebben als hostname kbl-midbrg-1.zeelandnet.nl oid.

Hostname achterhalen dus!

Verwijderd

zou wel leuk zijn als je de wijk of nog beter adres.. van iemand kan achterhalen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:24:
[...]

En je vraag is: :?
Een van de twee is dus je ip-adres.... (neem ik aan)
Uhm, tja... ik weet niet, voor zo ver ik weet veranderd chello ip niet, het is/was gewoon 213.93.154.72 ... maar een maat van me zei, je ip is blaat, volgens trilian...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:31:
[...]

Uhm, tja... ik weet niet, voor zo ver ik weet veranderd chello ip niet, het is/was gewoon 213.93.154.72 ... maar een maat van me zei, je ip is blaat, volgens trilian...
www.whatismyipaddress.com

ja bestaat echt, soms is het gewoon té makkelijk :D

hier kan je dan het IP tracen met een kaartje erbij :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:28:
zou wel leuk zijn als je de wijk of nog beter adres.. van iemand kan achterhalen
Ja leuk :/ en privacy dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, het is dus : 80.56.253.79 , sinds wanneer heeft chello dit soort ip adressen en sinds wanneer veranderen ze ips, dit is al tweede keer geloof ik :?

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 26 augustus 2002 @ 20:37:
[...]

Ja leuk :/ en privacy dan?
Hmz, je kunt een eigenaar van een domein ook zo opvragen, vind ik ook niet erg goed beschermd wat betreft privicy.... Dus waarom een ip niet dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:40:
Hmmm, het is dus : 80.56.253.79 , sinds wanneer heeft chello dit soort ip adressen en sinds wanneer veranderen ze ips, dit is al tweede keer geloof ik :?
Gewoon je connectie open laten staan, dan verandert je ip-adres ook niet.
Gaat goed totdat je een blauw scherm krijgt. :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:43:
[...]

Gewoon je connectie open laten staan, dan verandert je ip-adres ook niet.
Gaat goed totdat je een blauw scherm krijgt. :+
Mwah, als je windows 2000 pro // S2 hebt draaien, met evt firewalltje aan en je blijft er verder met je poten van af :) dan houd ie ut best ff...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:47:
[...]

Mwah, als je windows 2000 pro // S2 hebt draaien, met evt firewalltje aan en je blijft er verder met je poten van af :) dan houd ie ut best ff...
Wat is ff? 2 minuten >:)

Sorry kon het niet laten, excuses :) ook aan Bill _/-\o_

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:28:
Kan niet.

Het verst hoe je kunt komen is door:
• Een whois te doen. (of dit dus
• Te kijken naar de hostname.
Verder kan NIET :P

Tja, of er moet één of andere gek zijn die IP-adressen aan echte adressen heeft gekoppeld, maar dat ben ik nog nooit tegengekomen :+

🌞🍃

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ligt aan de ISP. Sommige ISPs (zoals voorgnoemd al Casema) hebben het in hun hostname staan. De IP adressen staan bij ripe echter allemaal toebedeeld aan Casema in Delft waar hun hoofdkwartier zit.

@Home en Chello hebben ook verwijzingen naar plaatsnamen in hun hostnames, en ook bij Kabelfoon is het duidelijk. Bij XS4All en Planet bijvoorbeeld weer niet, maar dat komt omdat de IP adressen centraal worden uitgedeeld, en een nummertje hoger of lager kan wel eens aan de andere kant van het land zitten.

Erg afhankelijk van het IP en de ISP dus.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

maartena schreef op 26 augustus 2002 @ 22:00:
Ligt aan de ISP. Sommige ISPs (zoals voorgnoemd al Casema) hebben het in hun hostname staan. De IP adressen staan bij ripe echter allemaal toebedeeld aan Casema in Delft waar hun hoofdkwartier zit.

@Home en Chello hebben ook verwijzingen naar plaatsnamen in hun hostnames, en ook bij Kabelfoon is het duidelijk. Bij XS4All en Planet bijvoorbeeld weer niet, maar dat komt omdat de IP adressen centraal worden uitgedeeld, en een nummertje hoger of lager kan wel eens aan de andere kant van het land zitten.

Erg afhankelijk van het IP en de ISP dus.
Bij chello in brabant staat het in ieder geval niet in de hostname. Daar heb je iets als a1129.upc-a.chello.nl
Bij ripe hoef ik helemaal niet te gaan zoeken want daar vertellen ze me dat ik in arnhem woon :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 14:54

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bij @home staat idd wel een plaatsnaam in de hostname, maar mensen in vught (=zelfstandige gemeente) hebben daar dus een verwijzing staan naar 's-hertogenbosch.
dus naar de plek waar de server staat waarmee jouw kabel modem connect gok ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Sja, hier zijn al een hoop topics over geweest, probeer de alternatieve search eens :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.