Ik ben bezig met een DLL die wat calls naar de windows API (shell) moet uitvoeren, maar nu krijg ik voor elke windows functie die ik aanroep een fout van de linker:
Om deze foutmelding te krijgen heb ik het volgende ingetypt:
Ik compileer in een dos box onder XP prof met cl.exe die bij het .net framework zat. De DLL die ik probeer te maken heb ik eerder al eens aangemaakt met Visual studio 6, maar daar heb ik de CD niet meer van. Weet iemand misschien wat ik hier fout doe, want met visual studio had ik dit probleem eerst ook, alleen weet ik niet meer hoe ik dat toen heb opgelost.
Is het eigenlijk wel mogelijk om DLL's met window calls te compileren met alleen het .net framework (eenvoudige DLL's zijn geen probleem, volgens een voorbeeldje bij de samples tenminste)?
Alvast bedankt.
code:
1
2
| Creating library Toolkit.lib and object Toolkit.exp Toolkit.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__FindWindowA@8 referenced in function _Java_nl_netforge_win_Toolkit_getHwnd@12 |
Om deze foutmelding te krijgen heb ik het volgende ingetypt:
code:
1
| cl /I"C:\Program Files\Microsoft SDK\include" /Ic:\j2sdk1.4.0\include /Ic:\j2sdk1.4.0\include\Win32 *.cpp /LD /link /LIBPATH:"C:\Program Files\Microsoft SDK\Lib" |
Ik compileer in een dos box onder XP prof met cl.exe die bij het .net framework zat. De DLL die ik probeer te maken heb ik eerder al eens aangemaakt met Visual studio 6, maar daar heb ik de CD niet meer van. Weet iemand misschien wat ik hier fout doe, want met visual studio had ik dit probleem eerst ook, alleen weet ik niet meer hoe ik dat toen heb opgelost.
Is het eigenlijk wel mogelijk om DLL's met window calls te compileren met alleen het .net framework (eenvoudige DLL's zijn geen probleem, volgens een voorbeeldje bij de samples tenminste)?
Alvast bedankt.