Toon posts:

cpu fout of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe cpu gehaald (athlon XP 2100+) en deze op mijn mobo (msi k7n420 pro) gezet maar zodra ik mijn pc opstart begint mijn interne speaker te loeien als een sirene

Het rare is dat er nergens een foutmelding wordt gegeven en de pc gewoon windows gaat opstarten. Ik weet niet hoever hij doorstart want ik durf hem niet aan te laten staan omdat ik bang ben dat mijn cpu doorbrand.

koeler draait ook gewoon
Weet iemand wat er aan de hand is????

Ps cpu is niet overgeklokt.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Kan je MoBo het aan _zonder_ BIOS-update?

Verwijderd

Topicstarter
er staat in het boekje dat hij AMD Duron en Athlon XP tot 1800 MHz aan kan.
Aangezien een 2100+ maar op 1753Mhz draait moet het gaan lijkt me.
Het vreemde is dat hij ook gewoon start met windows.

Verwijderd

Misschien bedoelen ze dat hij tot een 1800 + aankan.

Probeer gewoon eens een bios upgrade.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:05:
er staat in het boekje dat hij AMD Duron en Athlon XP tot 1800 MHz aan kan.
Aangezien een 2100+ maar op 1753Mhz draait moet het gaan lijkt me.
Het vreemde is dat hij ook gewoon start met windows.
ik vermoed dat de mobofabrikant een 1800+ bedoeld omdat AMD heeft verboden de echte Mhz'en te noemen, welk mobo is het? download een bios update en kijk of dit het verhelpt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

erm kijk eens in bios hoe warm hij is

zit het stekkertje niet op de power plug :D heb ik ook eens gehad

offtopic:
NOG MAAR EEN POST EN HIJ GAAT WAARSCHIJNLIJK HIER VALLEN :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Heb live bios update van MSI gedraait maar die zegt dat er geen nieuwe bios beschikbaar is zelf heb ik 2.0 maar op de site staat wel iets van 2.6.
Ik weet alleen niet hoe je de update moet doen ben er een beetje bang voor, heb geen zin een een nieuw mobo (was al blij dat ik de cpu kon betalen)

• Mentalist
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Misschien is de rpm meter van je koeler stuk of iets vaags, kun je de rpm in je bios zien? Zo nee, dan staat ie gewoon om niks te loeien en moet je een nieuwe koeler kopen of je pc-speaker slopen :Y)

Extreem hoge temps? Oh nee, die heb je nog niet direct bij het starten...

Bios update proberen dan maar, kan best dat dat helpt. Al klinkt het me wat vreemd in de oren, een cpu die het mobo officieel niet aankan maar tóch werkt maar dan wel de hele tijd de pc-speaker laat loeien. Met een andere cpu was het niet?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:10:
Heb live bios update van MSI gedraait maar die zegt dat er geen nieuwe bios beschikbaar is zelf heb ik 2.0 maar op de site staat wel iets van 2.6.
Ik weet alleen niet hoe je de update moet doen ben er een beetje bang voor, heb geen zin een een nieuw mobo (was al blij dat ik de cpu kon betalen)
Ach, als je alles rustig doet zoals op de site aangegeven staat kan er weinig misgaan. Onthoud alleen 1 ding: Reboot NOOIT! Zolang je dat niet doet kan je flashen wat je wilt, maar gebeurt er niks ernstigs. Zodra je em opstart kan het zijn dat je niks meer kan..

Verwijderd

Topicstarter
heb net ff gekeken en de temp. is meteen 60C in de bios en loopt dan op naar de 66.
Warning stond nog op 60C vanwege oude cpu (1600+) en heb die nu verzet naar 70C
Maar mijn benchmark prog geeft aan dat er een 1500+ CPU inzit die op 1270 Mhz Draait
dus dat is ook niet echt goed en binnen de 5 min zit de temp dus al op 70C.

• Shunt

Shunt

Boe

dan zou ik eens een andere cooler gaan halen :+ en eens kijken of de pasta er wel goe tussen zit en of de koeler er wel goe op zit ;)
en ik raad je aan je beos eens te feshen :P want dat is dus dat hij niet hoger is dan een 1500+ omdat hij hem niet herkent

Game PC

• Mentalist
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:21:
heb net ff gekeken en de temp. is meteen 60C in de bios en loopt dan op naar de 66.
Warning stond nog op 60C vanwege oude cpu (1600+) en heb die nu verzet naar 70C
Maar mijn benchmark prog geeft aan dat er een 1500+ CPU inzit die op 1270 Mhz Draait
dus dat is ook niet echt goed en binnen de 5 min zit de temp dus al op 70C.
Misschien even op 133 Mhz fsb zetten? Dat is al zo vaak langsgekomen, zou me niks verbazen als dat hier weer het probleem is :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
zit originele AMD cooler op die bij de processor zat en ben nu aan het zoeken voor bios update maar heb geen idee hoe ik die moet flashen.
Oh ja heb ook nog 2 casefans van coolmaster in mijn kast hangen 1 in en 1 uit beide 80 mm

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 19:26:
zit originele AMD cooler op die bij de processor zat en ben nu aan het zoeken voor bios update maar heb geen idee hoe ik die moet flashen.
Oh ja heb ook nog 2 casefans van coolmaster in mijn kast hangen 1 in en 1 uit beide 80 mm
ik raad je aan een betere cooler te kopen voor een langere levensduur :)

ennuh zet hem nu maar nie op 133fsb, want je temp is veeeels te hoog...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 26 augustus 2002 @ 19:29:
[...]

ik raad je aan een betere cooler te kopen voor een langere levensduur :)

ennuh zet hem nu maar nie op 133fsb, want je temp is veeeels te hoog...
Mhhm net dus al op 133fsb gezet en ja hoor hij geeft eindelijk aan dat er een Athlon XP inzit die op 1733 Mhz draait :) en die vent in de winkel maar zeggen "nee hoor je hoeft niets in te stellen ofxo gewoon de processor erin koeling erop en hij werkt"

Dus bios update lijkt me niet nodig
Morgen wel ff een nieuwe koeler halen ja.
Begin toch echt aan waterkoeling te denken

• Shunt

Shunt

Boe

hehe mare een andre koeler moet dus wel een flinke zijn he ;) spire heeft een aantal heele goede voor niet veel €'s weet de naam niet van de gene die ik had maar was er een met een 8 bij 8 fan en een lekker GROOT koelblok er staat btw een flinke V8 op de doos van de koeler daar kan je hem ook aan herkenen maar die draaide lekker op 48 graden met een amd xp 1800 @ 1744 mhz dit was dus op een Vcore van 2 V }] dus die van jou zal hij wel goe koelen

Game PC

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
het lijkt me erg sterk dat de bijgeleverde standaard amd koeler niet goed genoeg zou zijn om hem onder de 70 graden te houden.
ik zou toch eerst even checken of hij er wel goed opzit, voordat je onnodig geld uitgeeft aan een nieuwe.
(tenzij je ook nog eens wil gaan overclocken natuurlijk)

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

heb je d'r uberhaubt wel koelpasta tussen zitten?
of is het de AMD koeler voor die 1500+ of wat had je eerst?

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1