hoeveel euro avondje draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Afgelopen zaterdag avond was er in een discotheek in de buurt een dj die ze hadden ingehuurt, Probleem; dj wist niet wat ie moest draaien want het publiek is veel te kritisch. Dus ik stap op die gozer af en zeg: Het loopt niet echt lekker merk ik, en aangezien ik hier aardig vaak kom en ook een achtergrond als dj heb (1,5jr) wil ik je wel even helpen. Hij zei: ja is goed. dus ik ben begonnen met nummers uitzoeken en suggesties geven, de dansvloer raakte ook wat voller en we probeerden dit vast te houden is verder ook gelukt. Op een gegeven moment zegt hij: Ik ga even wat te drinken halen, neem jij het maar even over. Ik dacht: Gouden kans. dus ik begin een beetje te draaien en uurtje later komt die gast weer terug. Ik zei tegen hem: Ik ga weer de zaal in als je m'n hulp nodig hebt moet je me even roepen, avond verloopt verder goed, naarmate we verder naar het einde van de avond komen komt iemand van die discotheek op me af en zegt tegen me: Ik heb je zien draaien en je doet het goed wil je hier vaker komen? Ik zeg natuurlijk ja maar goed mijn vraag is eigenlijk Hoeveel euro kan ik voor een vrijdag/zaterdag avond vragen?

Dus nogmaals:
Wat kan ik vragen voor een avondje draaien? (met 1,5jaar ervaring)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

Erikie

www.erikie.nl

wat voor club , hoeveel mensen kunnen er in , en 100 euro is wel een leuk startbedrag per avond..

traktor scratch!

• DjGeRo
  • Laatst online: 08:15
Juist hoeveel mensen erin kunnen (en gaan) is het belangrijkste...

Verwijderd

€150,00 is wel kits toch ?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:23

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Wat is je publiek???

Kinderdisco (<18 jaar >:) )?
Tussen de 18 en 30 modaal publiek?
Tussen de 18 en 30 trendy veel eisend publiek?
Overige?

Dat scheelt natuurlijk enorm. Zo'n beetje van 100 euro tot enkele honderden euro's

Als er 50.000 man/vrouw rondlopen, die 75 euro betalen om binnen te komen, kan je wel met 200 euros af dacht ik zo :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ligt eraan wat er bedoeld word met "vaker komen"... als het voor vast (lees een aantal keer per maand) dan zou ik een uurloon van rond de 15 E rekenen, eenmalig is 150 een aardige prijs.

• shure-fan
bij een volle tent kunnen er een 750 man in, Het publiek is er tussen 16 en 26

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

DJTimo

Cuyoapart.mza

En ga je er ook bij zingen is de vraag ;)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

shure-fan schreef op 26 augustus 2002 @ 19:20:
bij een volle tent kunnen er een 750 man in, Het publiek is er tussen 16 en 26
dan is 100 pleuro echt een minimum...150-200 klopt al meer...

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Vraag wat die andere gozer er voor kreeg en vraag het dubbele :Y)
Iets van 150 Euro is wel oke denk ik.

• shure-fan
DJTimo schreef op 26 augustus 2002 @ 19:28:
En ga je er ook bij zingen is de vraag ;)
zou niet verkeert zijn maar wie moet dan achter het leuke dateq mengpaneel en die pioneer cdj500 toploading cdspelers?? en voor zingen moeten ze me apart inhuren met een complete pa

Verwijderd

per uur uur 30 euro is voor een freelance dj een leuk start bedrag als er rond de 700 man binnen zit en je voor je eigen muziek zorgt enz. als je van 21:00 tot 02:00 bv moet draaien 5 * 30 = 150 euro

Vragen aan die andere dj is ook een goed idee >:) 'Hee gozer ik ga ff je job inpikken' :'( . Je kunt ook ff een afspraak regelen met de uitbater en dan even onderhandelen met de prijs van de andere dj en 150 euro in het achterhoofd.

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
als ik moet draaien dan vraag ik 300 euro voor 4 uurtjes

is wel redelijk. maar ja, ik doe het al wel wat langer dan 1,5 jaar

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• shure-fan
ik zorg voor eigen muziek (cd koffer en laptop met mp3) en de tijden zijn ongeveer van 21:00 tot 03:30

Verwijderd

Veel smilies weggehaald. Doe dat niet meer.... :O 8)7 }) >:) :S :9~ LAm0r

[ Voor 0% gewijzigd door Jaymz op 26-08-2002 20:37 ]

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat een rare bedragen allemaal jongens, dat een vette tent, bruut veel mensen, kom op zeg, een vriend van me draait net een jaar en in een tent waar net 200 man in kunnen, zelfde leeftijd krijgt ie voor 4 uurtjes draaien al 750 euro, ik zou ff goed navragen wat andere dj's daar verdienen, maar komop zeg 100 euro voor een avond draaien in zo'n tent is echt te weinig hoor. Suc6

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Verwijderd

shure-fan schreef op 26 augustus 2002 @ 19:43:
ik zorg voor eigen muziek (cd koffer en laptop met mp3) en de tijden zijn ongeveer van 21:00 tot 03:30
Dan misschien nog wel meer. Ik zou zeggen 30-40 EUR per uur. Dus een hoop per avond.

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

3D killer: Echt TE irritant al die gapende koppies. Eentje is meer dan genoeg!

Een avondje draaien? Ik zou toch wel een eurootje of 250 proberen te krijgen. Tenminste, dat is voor mij wel mijn absolute ondergrens. Maar probeer eerst de tent maar eens te overtuigen dat jij onmisbaar voor ze bent, dan kun je de boel opschroeven he...

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

zeg eerst wat voor tent het is dan! zometeen is het het jongerencentrum bij jou in de buurt, of gewoon een kroeg...

traktor scratch!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
Chieliot schreef op 26 augustus 2002 @ 19:48:
Wat een rare bedragen allemaal jongens, dat een vette tent, bruut veel mensen, kom op zeg, een vriend van me draait net een jaar en in een tent waar net 200 man in kunnen, zelfde leeftijd krijgt ie voor 4 uurtjes draaien al 750 euro, ik zou ff goed navragen wat andere dj's daar verdienen, maar komop zeg 100 euro voor een avond draaien in zo'n tent is echt te weinig hoor. Suc6
Ik heb er geen verstand van, maar dat is wel erg veel hoor.
Dat is 3,5 euro per persoon op 1 avond, terwijl er denk ik toch wel mensen zijn die het voor minder kunnen doen. Of hij moet zijn eigen apparatuur meer slepen, dan kan ik me er nog wel wat bij voor stellen, maar 1650 gulden voor 1 avondje draaien, nee dat is echt teveel hoor!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

tenzij z'n vrien erick-e is ofzo :)

traktor scratch!

• jadjong
  • Niet online
Wat dacht je ervan om het bij de eerste keer voor een paar leuke CD/LP's te doen.
Of tegen onkostenvergoeding. Maak ze alleen wel duidelijk dat het daar niet bij blijft.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

Shunt

Boe

erm wat versta jij onder draaien ? draaien als echt met platen en zelf mixen of gewoon dom een cdtje in de cd speler of mp3 op zetten ? en dan een keer blaten door de mic dat kan me broertje zelfs :D maar in het eerste geval is als beginner 100 € redelijk per avond

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• shure-fan
Erikie schreef op 26 augustus 2002 @ 20:47:
zeg eerst wat voor tent het is dan! zometeen is het het jongerencentrum bij jou in de buurt, of gewoon een kroeg...
het woord Discotheek valt 2x het is een echte discotheek geen stom buurthuis

• shure-fan
Shunt schreef op 26 augustus 2002 @ 20:57:
erm wat versta jij onder draaien ? draaien als echt met platen en zelf mixen of gewoon dom een cdtje in de cd speler of mp3 op zetten ? en dan een keer blaten door de mic dat kan me broertje zelfs :D maar in het eerste geval is als beginner 100 € redelijk per avond
Ik draai niet met platen dus gewoon cdtje in de speler

• Shunt

Shunt

Boe

nah sorry hoor maar dan ben je geen echte dj ;) in mijn ogen dan kijk dj jurgen dj jasper dat zijn echte dj's
mare wat jij doet is cdtjes spelen en ik denk niet dat dat je daar echt veel geld voor kan krijgen
ga eens kijken in een echte disco met live dj dan zie je wat het verschil is of ga eens kijken op iets als lowlands of sensation daar zie je dj's

Game PC

• jadjong
  • Niet online
Shunt schreef op 26 augustus 2002 @ 22:15:
nah sorry hoor maar dan ben je geen echte dj ;) in mijn ogen dan kijk dj jurgen dj jasper dat zijn echte dj's
mare wat jij doet is cdtjes spelen en ik denk niet dat dat je daar echt veel geld voor kan krijgen
ga eens kijken in een echte disco met live dj dan zie je wat het verschil is of ga eens kijken op iets als lowlands of sensation daar zie je dj's
En als je nou mixt met cd's (dus niet fader 1 down, fader 2 up) maar gebruik maken van overgangen.

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Precies! Zoals ik dus! :)

Maar idd: Als je alleen maar een CDtje aan en uit zet een geen strakke mixjes maakt vind ik dat je voor een paar consumptiebonnen happy mag zijn; dat kan echt bijna iedereen. Goed mixen en een hele zaal onder controle houden met retestrakke mixen is wel wat meer waard.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ik denk dat je daar dan gewoon in dienst kan komen als horeca medewerker en dat loon betaalt krijgt, waarschijnlijk met een kleine verhoging aangezien het wel een dansvloer heeft en aardig wat mensen er komen, dus blijkbaar deed je het wel zo goed dat het opviel. Ik weet alleen niet hoeveel zo'n barman daar verdient, maar probeer eens 30 procent hoger te zitten ofzo :)

Human Bobby

• Shunt

Shunt

Boe

erm ik denk dat hij blij moet zijn met een paar €'s per keer ;)
kijk een neef van me die organiseert dus partys voor ongeveer 1000 tot 6000 man daar krijg een ECHTE DJ ongeveer als ze goe zijn natuurlijk ;) zon 100 € de uur sommige meer HEEL wat meer nu draien ze ongeveer 3 tot 5 x een half uur als het een beetje goeie zijn (meestal draaien ze in teams van 3) dan heb je het dus over echte dj's
en dan is het weer anders als jij de komplete instatie zelf mee neemt dan kan je wel weer meer €'s vragen maar met wat je nu doet echt niet meer dan een paar €'s

Game PC

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Werk is werk, ook al ben je geen "echte" DJ.
Ik ving in mijn "toptijd" als DJ Chuckie tussen de 350 en 450 gulden (gulden ja) per uur.

Ik zou beginnen om tussen de 25 en 30 euro per uur te vragen.
Met de afspraak dat als het bevalt dat je na een maandje 10 euro epr uur meer gaat verdienen.

Wise enough to play the fool

• shure-fan
laat ik het zo zeggen ik draai top40 en wat ouder vooral recent maar als ik hardhouse draai mix ik ze wel inelkaar van cd en de zaal heb ik goed onder controle want er kwamen alleen maar mensen bij

• Shunt

Shunt

Boe

erm maar nog dit is geen dj zijn maar cdtje draaien ;) ik zeg als je echt kan mixen en schit dan ben je een dj en dan kan je gaan zeggen van ok doe mij maar 100 € de uur ;)

Game PC

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:45
shure-fan schreef op 26 augustus 2002 @ 23:36:
laat ik het zo zeggen ik draai top40 en wat ouder vooral recent maar als ik hardhouse draai mix ik ze wel inelkaar van cd en de zaal heb ik goed onder controle want er kwamen alleen maar mensen bij
Hmmz veel suc6 met het draaien jongen en zou overigens net als de rest gewoon 100 - 150 euro vragen, als het een paar keer goed gaat kan je misschien meer vragen. Veel suc6 iig ;)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

is dat een discotheek?! lollig... dat soort muziek komt er bij mij niet in :)

traktor scratch!

Verwijderd

vanaf 150 tot 250euro

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 23:41
wanneer draai je eigenlijk. De prijs is nu wel duidelijk post hier als je gedraaid hebt wat je cht hebt verdient wil ik wel eens weten

Verwijderd

tis net een soap TO BE CONTINUED!
Pagina: 1